Toerental teller op euro 2

Pimekuhh

Member
Dag mensen

Ik vroeg mij af hoe ik mijn toerental kon meten op mijn euro2. Ik heb het dan niet over de toerensensor die in je carter zit en naar je cdi gaat, ik heb het over een sensor die ik kan aansluiten op een teller. Tot nu toe zie ik dat alleen op euro 4 (of hoger?) dat kan. Mijn vraag aan jullie is waarom alleen op euro4 (of hoger?) en hoe kan ik een toerentalsensor voor een toerenteller installeren op mijn euro 2?

Groetjes Pim
 
Advertisement - register to remove this

Een toerenteller kun je op elke scooter monteren, dit heeft niks te maken met de Euro norm.
De universele meters op de markt, zoals bijvoorbeeld de Koso, hebben een gewone draad die je om de bougiekabel wikkelt.
De meter pikt op die manier de pulsen op die naar de bougie worden gestuurd door de cdi.
 
Een toerenteller kun je op elke scooter monteren, dit heeft niks te maken met de Euro norm.
De universele meters op de markt, zoals bijvoorbeeld de Koso, hebben een gewone draad die je om de bougiekabel wikkelt.
De meter pikt op die manier de pulsen op die naar de bougie worden gestuurd door de cdi.
Oke, klinkt intressant om mezelf in te verdiepen! Stel je voor ik wikkel zo'n draadje om m'n bougie heen, kan ik dan ook deze temp. sensor erbij doen? of gaat dat dan "tegen elkaar in" werken?
 
Ik heb een toerenteller van ali , op mijn grande retro euro2 ,draad naar de cdi gelegd , en aangesloten op de draad die van je cdi naar de bobine gaat . Op nr 2 . Maar zoals Sparky al aangaf heeft niets met euro norm te maken , telt alleen je vonken potje. Is geschikt voor 2 en 4 takt , vanwege de wastet spark van je 4 takt.
Werkt perfect . https://nl.aliexpress.com/item/4001...-1;4.64;-1;-1@salePrice;EUR;search-mainSearch
De led verlichting aangesloten op de min en geschakeld contact van het contactslot , deze brand zodra ik het contact aan zet.
Van een temp meter , zie ik op een luchtkoeling niet zoveel voordeel .
 

Attachments

  • AC-cdi aansluit schema.jpg
    AC-cdi aansluit schema.jpg
    111.9 KB · Views: 29
  • toerent.jpg
    toerent.jpg
    194.9 KB · Views: 25
Ik heb een toerenteller van ali , op mijn grande retro euro2 ,draad naar de cdi gelegd , en aangesloten op de draad die van je cdi naar de bobine gaat . Op nr 2 . Maar zoals Sparky al aangaf heeft niets met euro norm te maken , telt alleen je vonken potje. Is geschikt voor 2 en 4 takt , vanwege de wastet spark van je 4 takt.
Werkt perfect . https://nl.aliexpress.com/item/4001171287301.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.54d96e546AtLFi&algo_pvid=eb557068-cd29-472b-8686-ea475e2d8930&algo_exp_id=eb557068-cd29-472b-8686-ea475e2d8930-53&pdp_ext_f={"sku_id":"10000015020912884"}&pdp_pi=-1;4.64;-1;-1@salePrice;EUR;search-mainSearch
De led verlichting aangesloten op de min en geschakeld contact van het contactslot , deze brand zodra ik het contact aan zet.
Van een temp meter , zie ik op een luchtkoeling niet zoveel voordeel .
thanks voor de info! Ik ga er zeker gebuik van maken. Ben zelf meer van de digitale tellers, toch vind k m goed passen op jou scoot :)
De temp meter is meer voor de show/lol. Vind ik gwn leuk om te monteren en er naar te kijken
 
Dit draadje wikkel je niet om de bougie maar om de bougiekabel.


Dit moet geen probleem zijn.

Edit: Wel even opletten dat je de juiste diameter neemt want die ring moet wel om de schroefdraad van de bougie van jouw scooter passen!!!
ik heb het uitgezocht en t juiste diameter is verkrijgbaar en kan ik aansluiten op de teller die ik wou kopen. thanks voor de hulp :)
 
Ik heb een toerenteller van ali , op mijn grande retro euro2 ,draad naar de cdi gelegd , en aangesloten op de draad die van je cdi naar de bobine gaat . Op nr 2 . Maar zoals Sparky al aangaf heeft niets met euro norm te maken , telt alleen je vonken potje. Is geschikt voor 2 en 4 takt , vanwege de wastet spark van je 4 takt.
Werkt perfect . https://nl.aliexpress.com/item/4001171287301.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.54d96e546AtLFi&algo_pvid=eb557068-cd29-472b-8686-ea475e2d8930&algo_exp_id=eb557068-cd29-472b-8686-ea475e2d8930-53&pdp_ext_f={"sku_id":"10000015020912884"}&pdp_pi=-1;4.64;-1;-1@salePrice;EUR;search-mainSearch
De led verlichting aangesloten op de min en geschakeld contact van het contactslot , deze brand zodra ik het contact aan zet.
Van een temp meter , zie ik op een luchtkoeling niet zoveel voordeel .
Echt gaaf man dat wil ik ook hebben als me scooter het weer doet! Werkt het ook in combinatie met een alarm?
 
Back
Top