Toerental stationair probleem

umbrow

Active Member
Beste leden,
Ik zou graag eens om hulp vragen aub.
Het is een 4 takt scooter kymco agility 50cc met 14.000km op de teller.
Als hij stationair draaid, maakt niet uit warm of koud, varieerd het toerental constand zoals op de video.
Wat kan de reden zijn, iemand een idee ?
Mvgr
[/QUOTE]
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Beste simsa,
Van waar zou ik beginnen controleren, welke volgorde en hoe.?
Post automatically merged:

ik had op een video gezien dat ze op valse lucht met remreiniger controleren !
zo ja , waar zou ik beginnen en wat zou de controleer volgorde zijn vb.
mvgr
 
Last edited:
Spruitstuk even inspuiten met remmenreiniger en kijken of de toeren daar op reageren/uitvallen van scooter. Desnoods e en spruitstuk er af halen en de pakking bekijken/vervangen.
Het kan eventueel ook de choke zijn. Maar laten we we hier mee beginnen.

Haha die manier van filmen als die in een keer weer begint te lopen! Hilarisch
 
Spruitstuk even inspuiten met remmenreiniger en kijken of de toeren daar op reageren/uitvallen van scooter. Desnoods e en spruitstuk er af halen en de pakking bekijken/vervangen.
Het kan eventueel ook de choke zijn. Maar laten we we hier mee beginnen.

Haha die manier van filmen als die in een keer weer begint te lopen! Hilarisch
Ik heb de spruitstuk er afgehaald en de pakking vervangen en weer gemonteerd, zonder resultaat, dan gespoten met remreiniger, maar daarop reageert het niet
 
Ik heb de spruitstuk er afgehaald en de pakking vervangen en weer gemonteerd, zonder resultaat, dan gespoten met remreiniger, maar daarop reageert het niet
Oké controleer ook je luchtfilter/slang, zit alles nog wel goed aangesloten. Ook kan het onstaan rond de kleppendeksel/vaccumslang.

Verdere mogelijkheden zijn dat de bougie niet goed aangedraaid zit of je krukas kering lekt. Krukas kering zou in een later stadium bekijken, eerst de makkelijke dingen.
 
Update,
Beste leden
Ik heb eens alles grondig gecontroleerd maar er is nergens valse lucht te bespeuren.
Ik heb me de luchtschroef en de gasschroef kunnen regelen en nu draait ie toch beter zonder te varieren.
Hopen dat het zo blijft.
Bedankt voor de tips.
Mvgr
 
Back
Top