toerental Kymco super-8 2takt 70cc

jhonny87

New Member
hey!

heb net men scooter weer opgehaald van de winkel. voor de 3de keer ondertussen al, telkens opnieuw met dezelfde klachten.
ik heb mijn super-8 nieuw gekocht bij de kymco dealer pakweg een half jaar geleden. is het oude model, dus stond al wel een tijdje in de winkel
maar, geen kilometers.. leuke korting gekregen omdat het een oud model is.
de eerste 2000 kilometer heb ik hem netjes ingereden. dan beslist om de restricties eraf te laten halen, en een andere uitlaat te plaatsen.
een leovince TT.
nog eens een paar weken later, omdat ik hem nog niet snel genoeg vond is er beslist om een 70cc malossi cilinder te monteren.
en toen begon het euvel..
na nog geen 5000 kilometer met die cilinder stond ik aan de kant van de weg met een cilinder die geen compressie meer had.
ik heb de scooter in dezelfde winkel binnen gegaan als waar ik mijn onderhoud laat doen, en waar ze de onderdelen hebben gemonteerd.
volgens hen is er dan een nieuwe malossi cilinder gemonteerd in garantie.
maar sinds deze "nieuwe, nieuwe" cilinder heeft de motor geen ene keer meer mooi gedraaid.
het toerental zakt niet wanneer ik gas los! ook draait hij heel hoog bij stilstand. zo hoog zelfs dat hij nog steeds staat te duwen om te vertrekken.
wanneer ik men contact af en terug aanzet draait hij weer rustig. maar zodra ik gas geeft loopt hij gelijk weer te hoog, zonder zakken.
in de winkel is intussen de carburator opnieuw afgesteld, is de scooter nagekeken op valse lucht, en de gasschuif is dichter gezet. enige dat in mijn opzien veranderd is is dat hij sneller reageert op gas geven. schiet gelijk heel hoog in toeren, maar mist daardoor het punt waar hij het hardste zou moeten optrekken.
ook maakt hij dan zo'n afschuwelijk kabaal.. en hij puft en tuft wanneer ik ongeveer 50km/u rijdt.
ik ben aan het einde van mijn kennis, en de winkel blijkbaar ook..
heeft er iemand enig idee wat er mis zou kunnen zijn waardoor mijn scooter zo vreemd doet?
ik upload een filmpje naar youtube waarvan ik hier de link zal plaatsen.. zo kan je horen en zien wat er allemaal gaande is.

edit; nog wat extra informatie. sinds de laatste cilinder heb ik nog ongeveer 700 kilometer gereden. ik nam aan dat mijn probleem kwam door een slechte afstelling van de carburator door de nieuwe cilinder. na ongeveer 300 kilometer is de scooter binnen gegaan voor het afstellen van de carburator ( zoals gevraagd door de winkel. ) nog eens 150 kilometer later opnieuw binnen om het probleem op te sporen nu bleek dat het niet de carburator was. en dan nog eens 200 kilometer later (gisteren) omdat het probleem nog steeds niet opgelost was.

alvast bedankt!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Klinkt alsof ie veel te arm staat waardoor je raar hoog toeren houd.
Je zegt gasschuif is verder dicht gezet... ik denk dat je de naald bedoeld en dat zou precies dit probleem verklaren.
Te weinig brandstof stationair....
Omhoog met die naald , clipje naar beneden
 
Heel eerlijk ken ik er absoluut niets van. Ik zet hier neer wat de winkel me verteld. Er is gesproken over een gasschuif.. en dat die aangepast is.
Dat ik er zelf niets van ken is volgens mij ook deels het probleem. In de winkel vertellen ze mij wat ze willen.. en ik geloof dat.
Anyway, ik heb contact met die mensen en hij gaat nu een sterker inlaatmembraan bestellen.. ‍♂️
 
Back
Top