Toerensensor Peugeot Django 2016 4takt

LimaDJango

New Member
Hoi allemaal.

Onlangs heb ik mijn allereerste benzinescooter ooit aangeschaft; een Peugeot Django uit 2016 met 4.500 km op de teller (voorheen alleen elektrische scooters gehad, maar helemaal klaar mee).

Ik heb de scooter onlangs zelfs een grote beurt gegeven na het kijken van veel youtube-filmpjes over hoe ik bepaalde onderdelen moest vervangen/controleren. Alles is helemaal goed gegaan, van kleppen stellen tot v-snaar vervangen.

Maar hier komt het: tijdens het vervangen van de v-snaar, zag ik een kabeltje lopen in de carter, dat dus na googlen een toerensensor is. Ik heb begrepen dat als je deze verwijdert, dat de scooter sneller gaat. Nu wordt ie begrensd door de sensor.

Hoe kan ik de sensor verwijderen? Normaal gaat hij 53 km.u. Maar toen ik ‘m loskoppelde van de cdi, ging de scooter ineens maar 25/30 km.u. Terug aangesloten, liep de scooter weer zoals normaal.

Ik ben vrij technisch, wel alles zelf aangeleerd, dus geen idee hoe ik bedradingstekeningen moet lezen. Ik hoop dat iemand hier me erdoorheen kan lopen hoe ik deze sensor kan verwijderen zodat de scooter sneller loopt.

Ook heb ik een vraag wat betreft het vervangen van de huidige variateur voor een Polini variateurset. Maakt het echt een wezenlijk verschil, en zo ja hoeveel sneller wordt je scooter gemiddeld bij het vervangen van de variateur? Mijn doel is dat de scooter ongeveer 70km.u kan lopen zonder de originele CDI te moeten vervangen (geen idee of dat uberhaupt kan, dus eventuele tips zijn zeer welkom)

Details scooter:
Peugeot Django 2016
4534 km
4 takt
50 cc


Gr!
 
Advertisement - register to remove this

Hoi allemaal.

Onlangs heb ik mijn allereerste benzinescooter ooit aangeschaft; een Peugeot Django uit 2016 met 4.500 km op de teller (voorheen alleen elektrische scooters gehad, maar helemaal klaar mee).

Ik heb de scooter onlangs zelfs een grote beurt gegeven na het kijken van veel youtube-filmpjes over hoe ik bepaalde onderdelen moest vervangen/controleren. Alles is helemaal goed gegaan, van kleppen stellen tot v-snaar vervangen.

Maar hier komt het: tijdens het vervangen van de v-snaar, zag ik een kabeltje lopen in de carter, dat dus na googlen een toerensensor is. Ik heb begrepen dat als je deze verwijdert, dat de scooter sneller gaat. Nu wordt ie begrensd door de sensor.

Hoe kan ik de sensor verwijderen? Normaal gaat hij 53 km.u. Maar toen ik ‘m loskoppelde van de cdi, ging de scooter ineens maar 25/30 km.u. Terug aangesloten, liep de scooter weer zoals normaal.

Ik ben vrij technisch, wel alles zelf aangeleerd, dus geen idee hoe ik bedradingstekeningen moet lezen. Ik hoop dat iemand hier me erdoorheen kan lopen hoe ik deze sensor kan verwijderen zodat de scooter sneller loopt.

Ook heb ik een vraag wat betreft het vervangen van de huidige variateur voor een Polini variateurset. Maakt het echt een wezenlijk verschil, en zo ja hoeveel sneller wordt je scooter gemiddeld bij het vervangen van de variateur? Mijn doel is dat de scooter ongeveer 70km.u kan lopen zonder de originele CDI te moeten vervangen (geen idee of dat uberhaupt kan, dus eventuele tips zijn zeer welkom)

Details scooter:
Peugeot Django 2016
4534 km
4 takt
50 cc


Gr!
Weetjezeker dat het een cdi is?
2016 is best wel nieuw. Zou het geen ECU zijn?

En andere variateur kan zeker helpen met een betere topsnelheid. Ik denk alleen van 53 naar 70 gaat niet lukken met alleen een variateur
 
Weetjezeker dat het een cdi is?
2016 is best wel nieuw. Zou het geen ECU zijn?

En andere variateur kan zeker helpen met een betere topsnelheid. Ik denk alleen van 53 naar 70 gaat niet lukken met alleen een variateur
Het is inderdaad een CDI. Dit weet ik omdat een onbegrensde CDI kapot ging, twee dagen nadat ik hem had. Dus er zit nu een originele CDI op.

Nee klopt, ik ga er ook zeker niet van uit dat de Polini variateur een magisch ding is haha. Maargoed, alle beetjes helpen. En als dat ding bijvoorbeeld ervoor zorgt dat ik 5 km.u harder kan, ben ik alweer een stapje dichterbij.

Maar geen idee of dat het t waard is, of datbik beter andere aanpassingen kan maken. Dus tips, graag
 
Het is inderdaad een CDI. Dit weet ik omdat een onbegrensde CDI kapot ging, twee dagen nadat ik hem had. Dus er zit nu een originele CDI op.

Nee klopt, ik ga er ook zeker niet van uit dat de Polini variateur een magisch ding is haha. Maargoed, alle beetjes helpen. En als dat ding bijvoorbeeld ervoor zorgt dat ik 5 km.u harder kan, ben ik alweer een stapje dichterbij.

Maar geen idee of dat het t waard is, of datbik beter andere aanpassingen kan maken. Dus tips, graag
Dan is het sneller maken via cdi/toerenbegrenzer al opgelost. Gewoon een onbegrensde cdi nemen.

Voor vario's zou die polini vario er wel 5~10 kmpu bij kunnen krijgen. Ik weet namelijk niet hoe goed de orginele vario is van een Peugeot Django

Andere aanpassingen ik weet niet wat je budget is.
 


Write your reply...
Back
Top