LimaDJango
New Member
Hoi allemaal.
Onlangs heb ik mijn allereerste benzinescooter ooit aangeschaft; een Peugeot Django uit 2016 met 4.500 km op de teller (voorheen alleen elektrische scooters gehad, maar helemaal klaar mee).
Ik heb de scooter onlangs zelfs een grote beurt gegeven na het kijken van veel youtube-filmpjes over hoe ik bepaalde onderdelen moest vervangen/controleren. Alles is helemaal goed gegaan, van kleppen stellen tot v-snaar vervangen.
Maar hier komt het: tijdens het vervangen van de v-snaar, zag ik een kabeltje lopen in de carter, dat dus na googlen een toerensensor is. Ik heb begrepen dat als je deze verwijdert, dat de scooter sneller gaat. Nu wordt ie begrensd door de sensor.
Hoe kan ik de sensor verwijderen? Normaal gaat hij 53 km.u. Maar toen ik ‘m loskoppelde van de cdi, ging de scooter ineens maar 25/30 km.u. Terug aangesloten, liep de scooter weer zoals normaal.
Ik ben vrij technisch, wel alles zelf aangeleerd, dus geen idee hoe ik bedradingstekeningen moet lezen. Ik hoop dat iemand hier me erdoorheen kan lopen hoe ik deze sensor kan verwijderen zodat de scooter sneller loopt.
Ook heb ik een vraag wat betreft het vervangen van de huidige variateur voor een Polini variateurset. Maakt het echt een wezenlijk verschil, en zo ja hoeveel sneller wordt je scooter gemiddeld bij het vervangen van de variateur? Mijn doel is dat de scooter ongeveer 70km.u kan lopen zonder de originele CDI te moeten vervangen (geen idee of dat uberhaupt kan, dus eventuele tips zijn zeer welkom)
Details scooter:
Peugeot Django 2016
4534 km
4 takt
50 cc
Gr!
Onlangs heb ik mijn allereerste benzinescooter ooit aangeschaft; een Peugeot Django uit 2016 met 4.500 km op de teller (voorheen alleen elektrische scooters gehad, maar helemaal klaar mee).
Ik heb de scooter onlangs zelfs een grote beurt gegeven na het kijken van veel youtube-filmpjes over hoe ik bepaalde onderdelen moest vervangen/controleren. Alles is helemaal goed gegaan, van kleppen stellen tot v-snaar vervangen.
Maar hier komt het: tijdens het vervangen van de v-snaar, zag ik een kabeltje lopen in de carter, dat dus na googlen een toerensensor is. Ik heb begrepen dat als je deze verwijdert, dat de scooter sneller gaat. Nu wordt ie begrensd door de sensor.
Hoe kan ik de sensor verwijderen? Normaal gaat hij 53 km.u. Maar toen ik ‘m loskoppelde van de cdi, ging de scooter ineens maar 25/30 km.u. Terug aangesloten, liep de scooter weer zoals normaal.
Ik ben vrij technisch, wel alles zelf aangeleerd, dus geen idee hoe ik bedradingstekeningen moet lezen. Ik hoop dat iemand hier me erdoorheen kan lopen hoe ik deze sensor kan verwijderen zodat de scooter sneller loopt.
Ook heb ik een vraag wat betreft het vervangen van de huidige variateur voor een Polini variateurset. Maakt het echt een wezenlijk verschil, en zo ja hoeveel sneller wordt je scooter gemiddeld bij het vervangen van de variateur? Mijn doel is dat de scooter ongeveer 70km.u kan lopen zonder de originele CDI te moeten vervangen (geen idee of dat uberhaupt kan, dus eventuele tips zijn zeer welkom)
Details scooter:
Peugeot Django 2016
4534 km
4 takt
50 cc
Gr!