Toerenpiek in het begin

SanderB

Well-Known Member
Hoi, ik ben mn Runner even goed aan het afstellen ivm. de verkoop.
Maar sinds ik er een nieuwe v-snaar ik heb hangen heb ik in het begin een toerenpiek die er NIET uit wil.
Tot de 40km/h draait 'ie zo rond de 13800/14000rpm en er zit niet veel vermogen in, pas daarna zakt 'ie naar de 13000 en begint 'ie lekker te trekken.
Koppeling anders afstellen heeft geen enkel nut, het is net of 'ie 'm "door de koppeling heen trekt", dwz. hoe ik de koppeling ook instel, als ik vanuit stilstand het gas vol open trek gaat 'ie toch wel naar de 14000rpm.
Alleen als ik heel rustig gas geef draait 'ie in het begin minder toeren (doordat de koppeling aangrijpt), maar zodra ik het gas weer opentrek is het tot de 40 weer toeren blazen.

Afstelling:
Polini Evo vario met 3.6 gram rollen (reed eerst met 3.0+3.6)
Yamashi halfpoulie
NIEUWE originele v-snaar
Originele achterpoulies
Blauwe Malossi drukveer
Hebo koppeling met blauwe veertjes op volledige voorspanning
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by Ruud
speeddrive/torquedriver en slappere drukveer

Ik had het probleem eerst niet, en een piek van +- 1000rpm is wel erg veel vind je niet?

Maar ik ga binnenkort wel even een andere drukveer proberen.
 
Ditzelfde probleem heb ik ook. Ik heb alles standaard dus misschien wordt het minder als de v-snaar slijt. Mijn scoot heeft nu 3400km gereden. :'(
 
Het vreemde is dus dat ik dit pas heb sinds ik die nieuwe v-snaar heb.
Toen heb ik ook gelijk alles vetvrij gemaakt, maar dat zou geen probleem mogen geven lijkt me.
Ik zal het morgen nog eens proberen met die oude v-snaar, en eventueel een andere drukveer.
 
Originally posted by Ogre
Het vreemde is dus dat ik dit pas heb sinds ik die nieuwe v-snaar heb.
Toen heb ik ook gelijk alles vetvrij gemaakt, maar dat zou geen probleem mogen geven lijkt me.
Ik zal het morgen nog eens proberen met die oude v-snaar, en eventueel een andere drukveer.

Gewoon slip dus...
 
Originally posted by cris
ik heb dit ook met mijn mhr team kit. hoe ik mijn rollen ook zet hij blijft bij het optrekken meer toeren maken dan daarna.

Meestal is het advies: zwaardere drukveer gebruiken, in combinatie met zwaardere rollers. Bij mij was het probleem alleen op die manier op te lossen. Verder moet je zorgen dat er geen opvulring tussen je variobus en je halfpouli zit, deze zou nl zorgen voor een korte vrijloop van je vario....en dat zorgt voor een stijging in toeren.
 
Originally posted by Peeer!!


Meestal is het advies: zwaardere drukveer gebruiken, in combinatie met zwaardere rollers. Bij mij was het probleem alleen op die manier op te lossen. Verder moet je zorgen dat er geen opvulring tussen je variobus en je halfpouli zit, deze zou nl zorgen voor een korte vrijloop van je vario....en dat zorgt voor een stijging in toeren.

Uhm, Malossi blauw is naar mijn weten de zwaarste drukveer verkrijgbaar, en ik krijg van iedereen het advies een LICHTERE drukveer te nemen.
Ik had wel ooit een flinterdun ringetje tussen mn variobus + halfpoulie, maar die heb ik ertussenuit gerot om te kijken of dat hielp, had geen enkel effect.

Morgen ga ik verder schroeven, misschien zit er op die nieuwe v-snaar een soort beschermende coating die er eerst af moet slijten :?
 
Originally posted by Ogre


Uhm, Malossi blauw is naar mijn weten de zwaarste drukveer verkrijgbaar, en ik krijg van iedereen het advies een LICHTERE drukveer te nemen.
Ik had wel ooit een flinterdun ringetje tussen mn variobus + halfpoulie, maar die heb ik ertussenuit gerot om te kijken of dat hielp, had geen enkel effect.

Morgen ga ik verder schroeven, misschien zit er op die nieuwe v-snaar een soort beschermende coating die er eerst af moet slijten :?

Minder sterke drukveer zou ik niet doen zolang je de orginele achtrpoulies nog hebt.. En om slip te voorkomen al helemaal niet.
Alleen evo vario is niet zo ideaal voor een hoogtoerige setup. Ik heb hier nog wel 1 speeddrive helft liggen (voor weinig)....
 
Originally posted by Ogre


Morgen ga ik verder schroeven, misschien zit er op die nieuwe v-snaar een soort beschermende coating die er eerst af moet slijten :?

Pauluz had een nieuwe v-snaar in zn scooter gedaan, nadat zn vorige was geknapt.. Hij draaide ineens 500 toeren minder.. maar na een weekje rijden kwamen langzaam die 500 toeren weer terug :)
 
Ja en nu zijn denk mijn poelies gaar.
Ga zo dadelijk ff sleutelen.
Hij trekt hem vet over de 13.700 heen en dan als ik rond de 80 a 90 ofzo kom dan zak ie vet terug naar de 11000. En dat merk ik maar altegoed. Maar een nieuwe veesnaar is altijd ff klote om mee terijden er zitten dan denk ik nog wat ongelijkheden op die er dan vanaf moeten slijten.

Greetz.
 
Ik heb net dus alles waar die snaar overheenloopt uitgebreid schoongemaakt en er een lichtere drukveer in gedaan, zonder resultaat.

Zodra het een beetje droog is ga ik die oude snaar er wel weer eens in hangen.

Ruben: In die Speeddrive heb ik geen interesse, aangezien mijn scooter binnenkort verkocht wordt, en het eerst wel goed liep.
 
Oude v-snaar helpt wel iets, voor de rest zal het wel aan mn achterpoulies liggen.

Owja, ik rij nu met mn standaard filter, en met mn powerfilter had ik gewoon VEEEEEEL meer koppel, echt dikke autowheelies.
Toen zal ik die piek ook wel gehad hebben, maar nu let ik er meer op omdat mn vermogen gewoon minder is.
 
Originally posted by Ogre
Oude v-snaar helpt wel iets, voor de rest zal het wel aan mn achterpoulies liggen.

Owja, ik rij nu met mn standaard filter, en met mn powerfilter had ik gewoon VEEEEEEL meer koppel, echt dikke autowheelies.
Toen zal ik die piek ook wel gehad hebben, maar nu let ik er meer op omdat mn vermogen gewoon minder is.

Waarom pas je je standaard luchtfilter niet aan?? GEwoon malossi elelement erin en luchtinlaatgat groter maken
 
Back
Top