SanderB
Well-Known Member
Hoi, ik ben mn Runner even goed aan het afstellen ivm. de verkoop.
Maar sinds ik er een nieuwe v-snaar ik heb hangen heb ik in het begin een toerenpiek die er NIET uit wil.
Tot de 40km/h draait 'ie zo rond de 13800/14000rpm en er zit niet veel vermogen in, pas daarna zakt 'ie naar de 13000 en begint 'ie lekker te trekken.
Koppeling anders afstellen heeft geen enkel nut, het is net of 'ie 'm "door de koppeling heen trekt", dwz. hoe ik de koppeling ook instel, als ik vanuit stilstand het gas vol open trek gaat 'ie toch wel naar de 14000rpm.
Alleen als ik heel rustig gas geef draait 'ie in het begin minder toeren (doordat de koppeling aangrijpt), maar zodra ik het gas weer opentrek is het tot de 40 weer toeren blazen.
Afstelling:
Polini Evo vario met 3.6 gram rollen (reed eerst met 3.0+3.6)
Yamashi halfpoulie
NIEUWE originele v-snaar
Originele achterpoulies
Blauwe Malossi drukveer
Hebo koppeling met blauwe veertjes op volledige voorspanning
Maar sinds ik er een nieuwe v-snaar ik heb hangen heb ik in het begin een toerenpiek die er NIET uit wil.
Tot de 40km/h draait 'ie zo rond de 13800/14000rpm en er zit niet veel vermogen in, pas daarna zakt 'ie naar de 13000 en begint 'ie lekker te trekken.
Koppeling anders afstellen heeft geen enkel nut, het is net of 'ie 'm "door de koppeling heen trekt", dwz. hoe ik de koppeling ook instel, als ik vanuit stilstand het gas vol open trek gaat 'ie toch wel naar de 14000rpm.
Alleen als ik heel rustig gas geef draait 'ie in het begin minder toeren (doordat de koppeling aangrijpt), maar zodra ik het gas weer opentrek is het tot de 40 weer toeren blazen.
Afstelling:
Polini Evo vario met 3.6 gram rollen (reed eerst met 3.0+3.6)
Yamashi halfpoulie
NIEUWE originele v-snaar
Originele achterpoulies
Blauwe Malossi drukveer
Hebo koppeling met blauwe veertjes op volledige voorspanning