Toerenbegrenzers tegen wouten.

BurnToElvis

Well-Known Member
Hi there,

Ik heb gehoord over toerenbegrenzers met morsecode, maar dat is kut want dan moet je telkens opnieuw die code invoeren. Maar hoe werkt een elektronische begrenzer met magnetisch dan??? Of zijn er nog betere alternatieven???

Greetings BURN.

Advertisement - register to remove this

Die magnetische begrenser is gewoon een schakelaartje wat je dmv een magneet omhaalt, meer niet, en dat is opzich een mooie oplossing

Zo'n morsecode begrenzer is super relaxt, die code kan 5 of 7 tekens lang zijn, 5 vind ik al genoeg, en als jeje scooter toch eerst warm moet laten draaien/wachten tot de choke dicht gaat kun je gelijk ff die code uitvoeren. Magneetje raak je kwijt of weet ik veel wat, ik had er eerst een met een magneetje die je eraf moest halen om de begrenzer aan te zetten, maar dat kan je niet goed onopvallend doen als je plotseling wordt aangehouden.

Ik heb een dealer die de begrensers met morsecode niet meer lever omdat ze naar zijn zeggen te vaak terug komen wegens technische weigeringen. Als ik het toch perse wilde kon ik hem wel bestellen zij hij.
"Kweet nog niet wat ik doe, ik had eigenlijk best mij zinnen gezet op juist deze begrenzer.

Zijn hier toevallig meer gevallen over bekent????

Micheal SR.70,
Jij hebt dan nooit een morsecode begrenzer gehad. Zodra jij je contact uitzet staat die begrenzer nl aan. Om je scoot weer onbergrenst te maken, moet je pas die code invoeren.

FF over die magneet schakelaar begrenzers... een vriend van mij maakt ze (bekend uit scootin met Runner´s
smile.gif
), wat ze perecies kosten weet ik ook niet. Je kan z´n e-mail adres krijgen.

Ja code fout is gewoon overnieuw beginnen
smile.gif

Een AB is idd wel zo handig, maar ik heb al een aantal malen gelezen dat de politie dan een soort "jammer" hadden ofzo.

morse code begrenzers zijn echt rete goed, je hoeft nooit een afstandbedieninkje op zak te hebben, en de code is zo ingeklikt, misschien even wennen aan het "ritme" voor het intikken van de code, maar dan is het echt kewl.
maaaaar je moet natuurlijk niet je begrenzer afstellen op 45-50 kmpu, dat valt best wel een beetje veel op, zet em op ongeveer 60, krijg je wel een boete, maar je vorkomt daarmee dat j=ze achterdochtig worden als je een terugloper hebt.
mazzels henk

Ik heb die morsecode begrenzer er ook op zitten
super relaxed
ik moes rollebank....
dus ik zet em uit
en hij was dus gelijk begrensd
op de rollenbank gaf ie 63km/u aan
kleine boete, maar beter dan je vette cilinder er onder uit

Een morsecode! dat is echt klote... Rij je daar op je scoot, komt er zo'n stemmingverneuker
mad.gif
op zijn moter die jou begleid naar de rollerbank. Daar aangekomen moet jij in zweet en spanning (want dat krijgt iedereen bij de rollerbank met een snelle scoot) nog eens die code gaan invoeren.. mischien vergeet je 1 kneepje.. mischien doe je er 1 teveel... Resultaat scoot (voor een tijdje) weg
eek.gif
. KORTOM Je bent snel de lul. DOE toch niet zo moeilijk en zet er een begrenzer op afstandbediening in Bv een pinasco.. Je scoot is altijd begrenst zodra je je scoot afzet. ALTIJD! En als je weer aanrijd ZONDER boete druk je op 1 simpel knopje en is hij onbegrenst. En het werkt op zekers (Heb ik zaterdag in winkelcentrumwoensel nog meegemaakt)Mazzzzzel Michael

Back