toerenbegrenzer

Rich070

Well-Known Member
Beste iedereen,

Ik heb dus een aprilia sr50 (piaggio) loopt tegen de 90 km/h. Heb er vandaag een pinasco toerenbegrenzer ingegooid (puur voor de rollerbank en afstandbediening). Nu loopt hij 52 af en toe als de wind een beetje mee zit 55. Maar als ik hem nou op de standaard zet en gas geef dan hoor ik gewoon dat hij meer toeren maakt dan dat als ik rij, nu is mijn vraag gaat hij op de rollerbank ook gewoon hetzelfde rijden of kan hij ook ineens meer toeren maken?

- Rich
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb hier geen ervaring mee maar logisch redenerend denk ik het volgende.
Met de scooter op de standaard, heeft je motorblokje geen weerstand en kan hij hoger in toeren dan wanneer het blok de scooter en de berijder moet voortbewegen.
Ik ga ervan uit dat een rollerbank ook een zekere weerstand heeft en deze overeen komt met de werkelijke weerstand die het motorblok zou ondervinden als je gewoon op zou rijden.

MAW ik denk dat de scooter op de rollerbank ook +/- 52 km/u zal halen.
 
+ 1 voor Sparky ,

Beste Rich , Test je snelheid eens GPS , dmv een Tom Tom , of via een App op je Telefoon .
Ik neem aan dat je via je Teller gekeken heb , Tellers wijken enorm af, tevens gaat er bij de |Rollerbank nog een Correctie van af , ik dacht 6 Km.
 
Back
Top