Toerenbegrenzer zelf maken

Straetman_J

mina power
Hellow

laatst leesde ik op een site dat je zelf een begrenzer kunt maken.
http://home.hccnet.nl/j.azaria/toerbeg.htm
Je moet dus gewoon een condensator aansluiten tussen 2 draden en die dan onderbreken met een schakelaar.
Werkt dit echt of is dit pure onzin?? Als het werkt dan wil ik er zelf wel een maken voor men Nitro want het is veel goedkoper.
Heeft iemand ervaring met het zelf maken van een begrenzer?
laat me iets weten!!

GRTZ Jonathan
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by Straetman_J
Hellow

laatst LAS ik op een site
Nl kan toch moeilijk zijn :D

Het klopt dat je gewoon een C moet zetten tussen de pickup en de massa. Als je die draad met een schakelaar (of een remais die je met alles en nog wat kan aansturen) laat onderbreken heb je een afzetbare begrenzer. sim-pel.
Best gebruik je geen elco's omdat je die maar in 1 richting mag gebruiken.
 
Re: Re: Toerenbegrenzer zelf maken

Originally posted by Bob
Nl kan toch moeilijk zijn :D

Het klopt dat je gewoon een C moet zetten tussen de pickup en de massa. Als je die draad met een schakelaar (of een remais die je met alles en nog wat kan aansturen) laat onderbreken heb je een afzetbare begrenzer. sim-pel.
Best gebruik je geen elco's omdat je die maar in 1 richting mag gebruiken.

remais?? => relais zeker!

Inderdaad nl kan toch moeilijk zijn... :)
 
ik heb het dus geprobeerd, ik ben wat elco'tjes gaan kopen van 63V maar deze is ontpoft :( (en ja ik heb ze goed gepolariseerd) naar het schijnt was 63V iets te laag en moet het iets rond de 85V zijn....
Op welke spanning werk de CDI eigelijk??

GRTZ jonathan
 
Je moet dus niet zomaar condensator en een schakelaar ertussen frutten. Je pakt een schakelaar met 3 aansluitpunten, op de ene zet je zwarte, op de een normale draad, op de ander een draad met een condensator ertussen. Die laatste 2 sluit je weer aan op je signaaldraad. Klaar is Straetman_J.

Je zal wel veel moeten kutten met die weerstanden want het werkt bij elke scoot anders.
 
Originally posted by monstaboy
Je moet dus niet zomaar condensator en een schakelaar ertussen frutten. Je pakt een schakelaar met 3 aansluitpunten, op de ene zet je zwarte, op de een normale draad, op de ander een draad met een condensator ertussen. Die laatste 2 sluit je weer aan op je signaaldraad. Klaar is Straetman_J.

Je zal wel veel moeten kutten met die weerstanden want het werkt bij elke scoot anders.

zo werkt het dus niet, omdat als je den je schakelaartje op "condensator" zet er natuurlijk nix meer naar de normale draad gaat:)

Waarom btw. niet met elco's?
 
Originally posted by Straetman_J
ik heb het dus geprobeerd, ik ben wat elco'tjes gaan kopen van 63V maar deze is ontp>L<oft :( (en ja ik heb ze goed gepolariseerd) naar het schijnt was 63V iets te laag en moet het iets rond de 85V zijn....
Op welke spanning werk de CDI eigelijk??

GRTZ jonathan

Nederlands is zeer lastig...
 
Oke het wil dus maar NIET werken he die zelf gemaakte toerenbegrenzer :(
Ik heb al elke condensator geprobeert tussen 10uF en 47uF en ik merk bijna geen verschil. just dat ie iets anders draait stationair.

Maar de top is ongeveer gelijk en hij trekt even snel op....
Ik heb de condensators eens parallel geschakeld tussen de massa en de witte draad en ook eens tussen de min-klem en de witte draad.... maar helaas geen verschil.

Wat doe ik verkeerd?? De witte draad is toch de pick up he??
Of moet dit met een andere draad parallel geschakeld worden??

GRTZ Jonathan en alvast bedankt
 
regelbare condensator hadden ze niet, heb ik gevraagd. Oke kzal dus morgen eens proberen een condensator parallel te schakelen tussen de massa en witte met rode streep.

Ik hoop dat het werk!! ik laat het wel weten...

GRTZ John
 
Regelbare condensators bestaan wel, maar dan in de orde van picofarad's, dus veel te laag voro wat jij nodig hebt.

Elco kunnen maar in 1 richtig gepolariseerd worden, in de andere richting ontploffen ze... Ik weet niet wat voro signaal je CDI geeft, maar als dit gewoon een sinus is dan ontploft een elco als je die daartussen zet ja...
 
Originally posted by Bob
Regelbare condensators bestaan wel, maar dan in de orde van picofarad's, dus veel te laag voro wat jij nodig hebt.

Elco kunnen maar in 1 richtig gepolariseerd worden, in de andere richting ontploffen ze... Ik weet niet wat voro signaal je CDI geeft, maar als dit gewoon een sinus is dan ontploft een elco als je die daartussen zet ja...

De vorige keer had ik elco's gebruikt van 63V en die waren wel ontploft.
Nu heb ik er van 350V en deze worden gewoon redelijk warm.
Maar spijtig genoeg gaat men scooter er niet trager van rijden!!
 
Originally posted by ufo735
wit met rode streep is de pickup draad bij aerox (minarelli)

kun je niet beter een regelbare condensator kopen? als dit bestaat, denk het wel ;)

Die witte draad met rode streep zit die gewoon in de kabelboom? want ik kan hem echt niet vinden!!
Der zitten heel wat draden waaronder de witte en ook een gele met rode streep(is het miss deze??) en nog heel wat andere, maar geen witte met rode streep :(

Of zit die draad ergens anders dan in de kabelboom??

GRTZ jonathan
 
Originally posted by Bob
Regelbare condensators bestaan wel, maar dan in de orde van picofarad's, dus veel te laag voro wat jij nodig hebt.

Elco kunnen maar in 1 richtig gepolariseerd worden, in de andere richting ontploffen ze... Ik weet niet wat voro signaal je CDI geeft, maar als dit gewoon een sinus is dan ontploft een elco als je die daartussen zet ja...

Bullshit

Elco's zijn wel bruikbaar.
 
Back
Top