Toerenbegrenzer KSR TR 50 2 takt

Kiyan

New Member
Hallo,

Ik wil een toerenbegrenzer op mijn brommer installeren maar ik weet niet of dit wel zal werken. Kan iemand mij helpen? Het eerste schema is uiteraard het schema van mijn brommer en het tweede schema is hetgene van de toerenbegrenzer. Ik vraag mij voornamelijk af op welke kabel ik het moet aansluiten en of het mogelijk is op het schema noemt de stator een Magneto dus daar zullen we dan moeten kijken. Ik vraag mij voornamelijk af of mijn brommer dan geen twee pickup draden heeft.

Alvast bedankt.
 

Attachments

  • Elek.PNG
    Elek.PNG
    165.3 KB · Views: 28
  • Elek 2.PNG
    Elek 2.PNG
    285 KB · Views: 23
Advertisement - register to remove this

Op dit schema staat een 1 draads pickup getekend.
De ene zijde van de pickup ligt namelijk aan de massa van het blok.
De kleur van pickupdraad is blauw/wit.

Dus een aftakking maken met de rode draad van de begrenzer op deze blauw/witte draad en de andere draad van de begrenzer op massa aansluiten.
 
Oke bedankt, Dat is exact wat ik wou horen. :) Kan het kwaad voor de begrenzer dat ik een ECU heb of maakt dat niet uit? Want ik heb wel een carburateur dus het is sowieso geen injectie.
 
Last edited:
Deze ECU?

Als je pech hebt moet je de ECU ook nog aanpassen, ligt eraan hoe hij nu geprogrammeerd is.
Ja maar dan de originele ECU. Hoe moet ik hem dan aanpassen en hoe weet ik of ik hem moet aanpassen?
 
Als je de begrenzer er tussen geplaatst hebt en het werkt niet dan moet je de ECU aanpassen.
Daar heb je software, dongle en laptop voor nodig (en weten wat je aan moet passen), of naar een dealer gaan die jou het dan aanpast.
Maar kan best zijn dat het toch werkt als je de begrenzer er tussen zet.
 
Als je de begrenzer er tussen geplaatst hebt en het werkt niet dan moet je de ECU aanpassen.
Daar heb je software, dongle en laptop voor nodig (en weten wat je aan moet passen), of naar een dealer gaan die jou het dan aanpast.
Maar kan best zijn dat het toch werkt als je de begrenzer er tussen zet.
Ah oke het is een gewone regelbare weerstand dat je er tussen plaatst dus ik hoop dat het gaat werken. Moest het niet zo zijn dan ga de begrenzer er niet op plaatsen het is volgens mij te ingewikkeld/ te duur om de ECU opnieuw te laten herprogrammeren.
 
Ah oke het is een gewone regelbare weerstand dat je er tussen plaatst dus ik hoop dat het gaat werken. Moest het niet zo zijn dan ga de begrenzer er niet op plaatsen het is volgens mij te ingewikkeld/ te duur om de ECU opnieuw te laten herprogrammeren.
Het werkt op EURO 4 ik heb het geprobeerd maar het is wel geen lachertje om het in te stellen :)
 
Back
Top