Toerenbegrenzer, 1 of 2 draden?

Manu76

Burn and rise...
Hoi,

Mijn vorig project is afgerond en verkocht.

Het gaat nu (nieuw project) om een yamaha neos 2t 2005 brom...type SA15 14.000 km op de teller.

Dan de toerenbegrenzer!!

Vraag 1:

Mijn vorig project had 2 kabels bij de stator. Hoe zit het met de neos? Heeft die 1 of 2 kabels? @Floris van bommelstijn ?

Ik wil namelijk een begrenzer monteren want hij gaat iets harder dan 45.

Indien 1 draad zit ik aan deze te denken:

.

Voor ik de boel demonteer misschien dat iemand anders weet welke begrenzer zou passen?



Vraag 2:

Hoe krijg je in godsnaam de buddybak eruit? Ik vermoedt dat er het een en ander aan kappen verwijderd dienen te worden? Achter panelen?

Ik heb nu geen zicht op de carb. Cdi, enz! Daar wil ik bij kunnen komen.

Nou ik hoop op antwoorden. :)

Manu
 
Advertisement - register to remove this

Hoi,

Mijn vorig project is afgerond en verkocht.

Het gaat nu (nieuw project) om een yamaha neos 2t 2005 brom...type SA15 14.000 km op de teller.

Dan de toerenbegrenzer!!

Vraag 1:

Mijn vorig project had 2 kabels bij de stator. Hoe zit het met de neos? Heeft die 1 of 2 kabels? @Floris van bommelstijn ?

Ik wil namelijk een begrenzer monteren want hij gaat iets harder dan 45.

Indien 1 draad zit ik aan deze te denken:

.

Voor ik de boel demonteer misschien dat iemand anders weet welke begrenzer zou passen?



Vraag 2:

Hoe krijg je in godsnaam de buddybak eruit? Ik vermoedt dat er het een en ander aan kappen verwijderd dienen te worden? Achter panelen?

Ik heb nu geen zicht op de carb. Cdi, enz! Daar wil ik bij kunnen komen.

Nou ik hoop op antwoorden. :)

Manu
Dat van de stator weet ik niet maar bij de Yamaha aerox had je 4 boutjes aan de binnenkant van je buddy en zitten de kappen er overal aan vast, kappen loshalen is misschien een goeie optie dus.
 
Manu,

jouw Neos heeft 1 draad voor de pickupspoel, dus deze begrenzer is geschikt.

Deze begrenzer sluit je als volgt aan:

De draad met het oogje sluit je ergens op een goede massa aan.
De andere draad wordt aangesloten op een willekeurige plaats op de wit/blauwe draad die van je stator naar de cdi loopt, middels die bijgeleverde aftakker.
 
Back
Top