toeren verloop van m'n nrg ZUIGT (denk ik)

RoBje

Well-Known Member
dit is m'n config
puch nrg Xtreme met ori cylinder, ori vario 5.4 gram rollen , p1 racing uitlaat

ik ben gelat niet tevreden met hoe m'n scooter optrekt met deze config.
vanuit stilstand als je volgas geeft gaan m'n toeren eerst naar de 7500 toeren (toerenteller NRG) daarna eventjes naar de 8000 maar daarna weer terug naar de 7500 en trekt ie een stuk minder. Ik heb er al leo rollen ingedaan 4.3 gram dan maakt ie 8500 toeren maar komt niet weg. toen ff 3 4.3 en 3 5.4 gram erin maakt nog veel toeren maar komt nog steeds kut weg.

maar ik hoor toch meestal dat de meeste scooters juiste meer toeren gaan maken naderhand ze harderrijden. bij die van mij is dat dus niet
frown.gif
. beschrijving toeren verloop. begin 7500 tot 15 kmh dan 8000 tot 25 tot 30 kmh daarna weer naar de 7500 tot 80 daarna langzaam weer naar de 8000 bij de 90 ongeveeer 8200 toeren (snelheden komen van m'n scooter teller niet digi dus begin er niet over tezeiken dat ze niet kloppen).

het lijkt net als ik er lichtere rrollen in doe dat die vario gewoon geen kracht meer heeft om die V-snaar naar boven teduwen(kan dat)


wat kan ik er aan doen om sneller optetrekken met deze config

PS ik ga geen andre cylinder kopen
 
Advertisement - register to remove this

1) Gooi die Power One in de vuilnisbak en koop een GOEDE uitlaat
2) Koop daarna een Multivar

Ik zou GEEN tips weten hoe je je huidige config beter kan krijgen...

[This message has been edited by -=PIN=- (edited 10 July 2001).]
 
1 Gooi die powerone uitlaat weg, heel snel en heel ver weg.
2. Laat je vario lekker zitten, en haal Polini Evo achterpoelies, kost wat, maar je zult nooit meer zeiken over je toerenverloop, believe me...
 
van scootparts bedoel je zo'n setje zoals onderstaande of die andre

en wat is het verschil tussen SEC los en SEC vast want dat staad er ook

244.510 Variateur poeli sec.cpl. Polini Evolutin (Speeddrive)
Past op oa:Piaggio scooters
Complete secundaire set incl.v-snaar!


FL. 399,95
 
ik zou het inderdaad met een iets strakkere drukveer proberen want met alleen ligtere rollers red je het niet, op een power 1 dinges is een fuk uitlaat maar is ook zeker wel goed aftestellen.
 
Originally posted by Joor:
Erg kortzichtig hoor!

Wat je moet doen is een strakkere drukveer monteren en je koppeling afstellen zodat hij net ietsje meer slipt. Als je budget het toelaat koop je een Multivar en een koppeling Fly of deltaclutch. Elke setup heeft ergens maximaal vermogen, ook de jouwe.

Koppeling iets meer slipt? Het is geen probleem dat z'n koppeling te vroeg aangrijpt want aan zijn verhaal te zien draait ie bij gas meteen 7500 toeren, dus niet eerst 3000 en dan INEENS naar 7500...

Kortzichtig? Wees eerlijk, zo'n Power One uitlaat is gewoon BAGGER.
 
Originally posted by -=PIN=-:
Kortzichtig? Wees eerlijk, zo'n Power One uitlaat is gewoon BAGGER.

Dat zal ook niemand ontkennen, maar. Elke uitlaat levert in een bepaald toerengebied zijn maximale vermogen. ook een power1. Samen kunnen we hem wel helpen die powerband te vinden en z'n scoot zo constant mogelijk af te stellen...
 
power band heb ik op het internet gevonden van die power 1
icq maar ff als je m wilt zien 45866014

joor ik stel je behulpzaamheid zeer op prijs
smile.gif


zou gele mallossie goed wezen voor drukveer
rooie lijkt me ietsjes te xtreem
grzz
 
Originally posted by -=PIN=-:
1) Gooi die Power One in de vuilnisbak en koop een GOEDE uitlaat
2) Koop daarna een Multivar

[This message has been edited by -=PIN=- (edited 10 July 2001).]

Erg kortzichtig hoor!

Wat je moet doen is een strakkere drukveer monteren en je koppeling afstellen zodat hij net ietsje meer slipt. Als je budget het toelaat koop je een Multivar en een koppeling Fly of deltaclutch. Elke setup heeft ergens maximaal vermogen, ook de jouwe.
 
Als je wil (of wie dan ook, ben ik te adden 31372898).

Ik zou inderdaad met de gele drukveer deginnen. Een powerband is niet iets wat je op het internet kunt vinden. Je voelt hem of meet hem met een testbank (dat laatste is logischerwijs preciezer). Het toerental waar hij het beste mee accelereert is het toerental dat hij constant zou moeten draaien.
 
Back
Top