Toeren en brandstof aflezen voor nieuw dashboard?

joepvand

New Member
Ik heb Deze snelheidsmeter besteld op ali en wil deze aansluiten op mijn Piaggio zip .
Snelheid is makkelijk aangesloten maar hij heeft ook draden voor toeren en benzine (zie link), weet iemand aan welke draden van de zip ik die moet koppelen?
 
Advertisement - register to remove this

Ja volgensmij wel, alleen dat plastic clipje bovenaan moet er wel vanaf. heb hem nog niet geinstalleerd
ik zou eerst contoleren of dat past. de toeren teller moet op de ontsteking ergens worden aangesloten ik zou even kijken of ik dat kan vinden
Post automatically merged:

ik zou eerst contoleren of dat past. de toeren teller moet op de ontsteking ergens worden aangesloten ik zou even kijken of ik dat kan vinden
en deze toeren teller gaat maar tot de 10k toeren en als t goed is maakr je zippie wil meer toeren
 
Last edited:
ik zou eerst contoleren of dat past. de toeren teller moet op de ontsteking ergens worden aangesloten ik zou even kijken of ik dat kan vinden
Post automatically merged:


en deze toeren teller gaat maar tot de 10k toeren en als t goed is maakr je zippie wil meer toeren
Ik heb het zien werken op een zip op instagram. heb zelf een 2019 iget met mallossi ECU,maakt dat verschil? trekt vgm tot 11.5k toeren
 
De beschrijving van deze meter komt niet overeen met de foto!
Dus let op voor je deze meter besteld.
Zo zie ik op de foto een brandstof meter maar volgens de afbeelding van de kabel is hier geen draad voor!
Verder zitten op deze meter geen controle lampjes op voor knipperlichten, te lage oliedruk en als je zipje een ECU heeft, geen motormanagement lampje, dit kan LASTIG ZIJN!

Edit: Oh ik zie het al, zij noemen de draad voor de brandstofmeter, OIL LEVEL DISPLAY ????
Hopelijk is deze niveaumeting configureerbaar, anders wordt het een heel gedoe om het outputsignaal van de vlottersensor aan te passen naar hewt juiste inputsignaal van de meter!
 
Last edited:
De beschrijving van deze meter komt niet overeen met de foto!
Dus let op voor je deze meter besteld.
Zo zie ik op de foto een brandstof meter maar volgens de afbeelding van de kabel is hier geen draad voor!
Verder zitten op deze meter geen controle lampjes op voor knipperlichten, te lage oliedruk en als je zipje een ECU heeft, geen motormanagement lampje, dit kan LASTIG ZIJN!

Edit: Oh ik zie het al, zij noemen de draad voor de brandstofmeter, OIL LEVEL DISPLAY ????
Hopelijk is deze niveaumeting configureerbaar, anders wordt het een heel gedoe om het outputsignaal van de vlottersensor aan te passen naar hewt juiste inputsignaal van de meter!
De beschrijving van deze meter komt niet overeen met de foto!
Dus let op voor je deze meter besteld.
Zo zie ik op de foto een brandstof meter maar volgens de afbeelding van de kabel is hier geen draad voor!
Verder zitten op deze meter geen controle lampjes op voor knipperlichten, te lage oliedruk en als je zipje een ECU heeft, geen motormanagement lampje, dit kan LASTIG ZIJN!

Edit: Oh ik zie het al, zij noemen de draad voor de brandstofmeter, OIL LEVEL DISPLAY ????
Hopelijk is deze niveaumeting configureerbaar, anders wordt het een heel gedoe om het outputsignaal van de vlottersensor aan te passen naar hewt juiste inputsignaal van de meter!
je doet de kilometer teller ook in het vakje van je oude kilometer teller van de zip dus alle lampjes blijven er gewoon lol . en het werkt bij meerdere mensen.
Post automatically merged:

dus er is hier niemand die weet hoe je een toerenteller moet aansluiten op een 4 takt scooter? ik weet dat het volgensmij een van de 2 draden moet zijn van je ontsteking maar welke van de 2 weet ik niet. graag iemand die helpt?
 
Last edited:
Joep,

ik weet niet wat precies je vraag is maar in het installatie document staat letterlijk dat je de draad van de toerenteller moet verlengen en een keer of 10 rond de bougiekabel moet draaien en vervolgens deze draad moet fixeren met tyraps.
Deze draad vangt dan het magnetische veld op van de bougiekabel.
 
Sparky je hebt inderdaad gelijk, deze zit indd ingebakken in de CDI. Vandaar dat veel mensen hem doorzagen. Zoals je zegt, zal deze teller werken als je hem bij je bougiekabel aansluit.
Een Zip heeft volgens mij geen losse bobine, deze zit "ingebakken" in de cdi.
Dus ook geen toevoerdraad.
 
Back
Top