Toer en woon/werk scooter kopen

Scooterboyyy

New Member
Beste allemaal,

Ik ben op zoek naar een scooter die ik kan gebruiken voor normaal woon/werk verkeer, maar ook voor mooie toerriten in de toekomst. Ik ben wel redelijk lang: 189, dus ik pas op sommige scooters niet. Mijn ouders hebben een piaggio new fly. Dit is een fijne scooter, maar ik ben eigenlijk wel naar iets anders op zoek. Ik wil wel minimaal 12-inch wielen. Ik heb al mijn vooronderzoek gedaan en toen kwam ik bijvoorbeeld bij een sym fiddle en een sym jet 14 uit. Ik was benieuwd of jullie toevallig nog bepaalde modellen ervaring mee hadden en mij eventueel aan zouden raden. Aangezien ik een 16-jarige jongen ben, zoek ik eigenlijk wel een scooter die geen gekke uitstralingen heeft. Ik hoef hem absoluut niet op te voeren boven de 50-53, dus daar gaat het mij ook niet om. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

mvg Dennis
 
Advertisement - register to remove this

Blijf weg van de rare chinese merken als btc, agm etc. Voor de rest zijn de meeste piaggio's, sym's, kymco's, peugeot en andere bekende merken prima.

Het is altijd een beetje zoeken wat jij het prettigst vindt, en daar kan je alleen maar zelf achter komen.
Als ik, toen ik mijn eerste brommer ging kopen, al meteen wist welke het beste voor mij zou zijn zou ik nu duizenden euro's rijker zijn
 
Ik heb een hele mooie injectie kymco new like gezien. Iemand die ervaring heeft met het merk kymco en/of injectie scooters? Tot nu toe heb ik op het internet gezien dat injectie redelijk betrouwbaar is en dat kymco betere en slechtere modellen heeft. Ik hoop dat een van jullie mijn vragen kan beantwoorden.

ps ik ben inderdaad op zoek naar een brom en geen snor.

mvgr Dennis
 
Ik ben zelf 1,84 ook 16 en rijd een agility 12” brom als dagelijks vervoer. Perfect voor mij, comfortabel, zuinig, grote buddy, 2 personen geen probleem, doet het altijd, ik heb hem in het zwart valt niet op maar is zeker geen lelijke scooter. Ik heb een carburatie model en rijd 1:34 met injectie haal je meestal 1:50. 16” heb ik geen ervaring mee maar nog geen klachten over de 12”.
 
Ik ben zelf 1,84 ook 16 en rijd een agility 12” brom als dagelijks vervoer. Perfect voor mij, comfortabel, zuinig, grote buddy, 2 personen geen probleem, doet het altijd, ik heb hem in het zwart valt niet op maar is zeker geen lelijke scooter. Ik heb een carburatie model en rijd 1:34 met injectie haal je meestal 1:50. 16” heb ik geen ervaring mee maar nog geen klachten over de 12”.
Bedankt voor deze info, daar kan ik weer mee vooruit!
 
Oja, die van mij kostte €500 met 7740km van de 2e eigenaar. Hoeft dus helemaal niet ontzettend duur te zijn, marktplaats aankopen zijn meestal honderden euro’s goedkoper en minder kilometers dan bij een dealer. Gewoon goed nalopen en proefrijden.
Post automatically merged:

En nog een laatste tip, als je veel rijd koop dan zo’n beenkleedje. Ziet er niet uit maar nooit meer koud en nat, mits je een goede jas hebt. Hier ook nog een foto van mijn agility.
 

Attachments

  • 4E3461B2-819D-496B-B76B-ED4351F04787.png
    4E3461B2-819D-496B-B76B-ED4351F04787.png
    680.3 KB · Views: 12
Oja, die van mij kostte €500 met 7740km van de 2e eigenaar. Hoeft dus helemaal niet ontzettend duur te zijn, marktplaats aankopen zijn meestal honderden euro’s goedkoper en minder kilometers dan bij een dealer. Gewoon goed nalopen en proefrijden.
Ik ben bereid wat meer geld uit te leggen voor een scooter. Dat is, omdat ik nare ervaringen heb gehad met vorige schakelbrommers en liever iets wil wat garantie heeft en waarvan ik zeker weet dat ik niet heel snel met pech kom te staan. Ik denk wel dat dat voor iedereen een persoonlijke keus en overweging is, maar dat is in ieder geval mijn plan van aanpak!

mvgr Dennis
 
Ik rijd met een Kymco New Dink. Lekkere grote scooter en enorm veel opbergruimte onder het zadel. Ideaal voor tourritten en woon/werk. Maar het blijft natuurlijk altijd een kwestie van smaak en eigen ervaring.IMG_20200822_160520.jpg
 
Ben zelf 1,92 en pas over het algemeen op elke scooter wel die gemiddeld gebouwt is.
Als te grote van een rox zit of sf2 etc kom je er wel mee weg.

Ik zou toch een erkend of goed aangschreven dealer zoeken.
Geld geef je maar 1x uit en als je al bereid bent wat meer uit te geven zou ik mooi ruatug wat uitzoeken.

En ook gewoon lekker testen.
Ik zelf ben geen chinees scooter fan en rij nu +/- 15 jaar met een sf2.

Meestel zijn idd tikkeltje duurder maar de degelijkheid ia dan ook aanwezig.
Ook als je over probleempjes hebt of garantie zijn ze wat gemoedelijker.

En geen roze bril op doen en dag 1 direct zeggen die wil ik.
Vaak ga ik ooo na het kijken nog even op ome google surfen na de pro's en con's van een scooter.
 
Back
Top