Toekomst-verkeer

Razma

Well-Known Member
vanochtend was er op tv een programma over verkeer in de toekomst (NL en wereldwijd)...

daarin werden verschillende architectonische hogostandjes van wegen, bruggen ed getoond, maar ook soort railsystemen waar je met de auto op de snelweg kan aansluiten tegelijk of waar je met de auto in een soort treintje gaat, supersonische trams en meer van dat soort ongein...
alles om het verkeer te beperken, vlot te laten verlopen, stil en schoon...

vooral het file-probleem kwam aan de orde... het viel me op dat er 10000n ideeen waren... maar NIEMAND die een 'tweewieler' vermelde, terwijl motoren/motorscooters wel degelijk sneller vervoermiddel zijn en file's beperken. Weliswaar niet voor iedereen weggelegd (rijvaardigheid), maar motorscooters ed zijn bijna voor iedereen toegankelijk, ook voor business (zie maar naar italie) en zakenmensen..

Hoe denken jullie over het verkeer over pakweg 20 jaar vanaf nu?
 
Advertisement - register to remove this

Nou niet op 2wielers iig, idd zoals die geleide dingetjes . Dus eindbestemming intoetsen, en de auto doet de rest. Voorzover het nog een auto heet. Tafel in het midden bank er omheen etc. Hopelijk niet op een verbrandingsmotor etc... :)
 
Ik dacht er laatst toevallig aan.. Niet echt over de toekomst hoor, maar meer over hoe het gaat lopen met scooters..

Scooters zijn best een grote vervuiling voor het milieu.. Dus misschien dat het ooit nog wordt afgeschaft..

Ik zie het trouwens niet gebeuren dat we in vliegtuigjes vliegen hoor.. Maar het file probleem is ook anders op te lossen bv meer wegen aanleggen Of meer rijbanen
 
Denk niet dat het fileprobleem direct zal opgelost worden eigenlijk, mensen willen nog altijd hun vertrouwde wagen. Ik geef toe, met ons weer is het wel makkelijker/veiliger om een wagen te hebben als het sneeuwt of regent. Meer tweewielers ipv auto's zou idd veel oplossen.
Wat in de toekomst beter zou zijn: vrachtverkeer per spoor! Grote bedrijvenparken met hun eigen station en dan intern vervoer. Lijkt me twee problemen in 1 klap op te lossen: minder verkeer op de autosnelwegen en minder vervuiling van die gore diesels.
Weet zelf nog niet direct een oplossing voor het brandstofprobleem :rolleyes: Ik zie me de tank van me scoot nog niet direct volgooien met waterstof ofsow:? Dit wordt er eentje om bij na te denken later:!
 
4 takt en directe inspuiting vervuilen al stukken minder, dus het is slechts een kwestie dat eronder gooien.

Ik denk dat, als ik in de randstad woonde, ik al vanaf de eerste dag dat ik 18 werd een motor zou nemen. Het is gewoon te handig voor woon/werk verkeer ipv. al die lege bakken die massaal in de file staan te ronken. :)

Dat rare ding van Bmw is opzich ook al wel een aardige oplossing (dus die motorscooter met 'dak' )

Op het forum zitten ook vast wel een paar mensen met creatieve ideeën, dus laat maar horen :)
 
Originally posted by Mark@Typhoon

Scooters zijn best een grote vervuiling voor het milieu.. Dus misschien dat het ooit nog wordt afgeschaft..
Denk niet dat een scooter meer vervuilt dan een auto of een vrachtwagen hoor! Dat ze die eerst s afschaffen ;)
 
Originally posted by DME3
Denk niet dat een scooter meer vervuilt dan een auto of een vrachtwagen hoor! Dat ze die eerst s afschaffen ;)

absoluut niet, mr relatief wel denk ik...
een iets of wat opgevoerde scooter verbruikt al bijna even veel als een moderne (kleine) auto
 
Ik denk dat we toch uiteindelijk wel over zullen gaan op van die geleide-dingen, sowiezo allerlei puters in je auto zodat er meer autos op de weg kunnen(dichterbij elkaar enzo)
Het is inderdaad wel raar dat er vaak niet word gedacht aan tweewielers, terwijl dat al heel veel zou schelen...
Of het echt allemaal kleine vliegtuigjes worden, dat denk ik niet.
En ik verwacht ook niet dat scooter en autos echt verboden worden, maar gewoon afgedankt, net als de paard en wagen.
 
ik denk niet dat er binnen 20 jaar van die autotreintjes ofzo komen, want kan me nog herinneren dat er 10 jaar geleden werd gezegd dat het ook over 10-20 jaar zou komen.

merk er nog nix van..

vrachtverkeer kan je in principe ook niet veel aan doen ter vermindering van luchtvervuiling..

auto;s daar en tegen wel.
want als ik weleens in de vrachtwagen zit en in de file sta, zie je gewoon 9 van de 10 keer dat er 1 persoon in 1 auto zit...

als dat gewoon op 1 of andere manier 3-4 mensen in 1 auto zit, is iedere automobilist goedkoper uit, minder files..

mja, hoe moet je de mensen zover krijgen..

inhaalverbod voor vrachtwagens helpt ook voor geen ene f*ck trouwens
 
Originally posted by Skielder
ik denk niet dat er binnen 20 jaar van die autotreintjes ofzo komen, want kan me nog herinneren dat er 10 jaar geleden werd gezegd dat het ook over 10-20 jaar zou komen.

merk er nog nix van..

vrachtverkeer kan je in principe ook niet veel aan doen ter vermindering van luchtvervuiling..

auto;s daar en tegen wel.
want als ik weleens in de vrachtwagen zit en in de file sta, zie je gewoon 9 van de 10 keer dat er 1 persoon in 1 auto zit...

als dat gewoon op 1 of andere manier 3-4 mensen in 1 auto zit, is iedere automobilist goedkoper uit, minder files..

mja, hoe moet je de mensen zover krijgen..

inhaalverbod voor vrachtwagens helpt ook voor geen ene f*ck trouwens

carpooling heet dat ;)
bestaat al enkele jaren, komt echter niet van grond..
 
Originally posted by DME3
Denk niet dat een scooter meer vervuilt dan een auto of een vrachtwagen hoor! Dat ze die eerst s afschaffen ;)

Bekijk eens wat het verbruikt per kg per km. Dan komt de vrachtwagen er toch echt het zuinigst uit.......

Verkeer over 20 jaar? Denk dat het niet echt veranderd in zo'n korte tijd (vergelijk nu eens met 1980).
 
Ik vermoed dat ze de 2wieler buiten beschouwing laten om dat dit een veel en veels te onveilig voertuig is.
Vooral in Nat weer en al helemaal als je dan met honderden over dezelfde weg moet taffelen.
 
over jaartje of 20 zijn de meeste scoots direct ingespoten, en loopt je auto wat zuiniger en wat harder dan nu. thats it denk ik, cker als je naar de ontwikkelingen van de laatste 20 jaar kijkt.

btw. waar willen ze het vandaan halen voor zo'n geleidesysteem op korte termijn? of hebben ze voor nix over tekorten lopen zeiken tijdens de kabinetsformatie???
 
A -> *ploef* -> B

scott me up beamy :P

nee ff zonder gein, stel dat er in de toekomst helemaal geen auto's meer zijn.. maar dat er op de snelwegen ofzo allemaal computergestuurde shuttles rijden die tussen de grote steden heen en weer reizen. In de stad aangekomen pak je dan een electrische taxi ofzo. Dat soort shuttle dingen moeten dan wel heel veel rijden natuurlijk zodat je nergens hoeft te wachten.

*denkt verder
 
Ja, en als je aan een Big Mac denkt dan staat hij ineens voor je op tafel!!!!
Sorry Jorick maar dat scott me up beamy ;) is een beetje te veel van het goede.
 
mja, ik zou het niet willen.. ik haat openbaar vervoer etc
liever eigen vervoer :)
net zoals 10000en anderen (denk ik)
 
de conventionele verbrandingsmotor verdwijnt denk ik toch echt wel. en daar komen wél de brandstofcellen (waterstof, etc) voor in de plaats. het hoeft niet persé snel te gebeuren, maar kijk toch maar eens hoe snel men overstapte van kolen naar aardgas, dat gebeurde ook binnen een decennia. eerst wordt de conventionele motor (benzine, diesel, gas) compleet uitgemolken totdat het echt niet zuiniger kan.
ondertussen zullen ze ook een heel eind gevorderd zijn met die brandstofcellen...
tsja, qua tecniek ligt de scooter wel een eindje achter op de auto's.... dus dat zal nog wel eens langer kunnen gaan duren.. als het er überhaupt komt, eerst maar eens die direct ingespoten gevallen maar eens afwachten :p...
 
Last edited:
Originally posted by Mark@Typhoon

Scooters zijn best een grote vervuiling voor het milieu.. Dus misschien dat het ooit nog wordt afgeschaft..



ik woon naast schiphol, en ik denk dat die aeroflot roestbak die nu opstijgt meer vervuild dan mijn scooter ooit zal doen in zn hele leven ;)

scooters zijn een soort zondebok voor alle verkeers problemen,

"veel milieu vervuiling, o da's de schuld van de bromfietsrijder" bijv.

of "er zijn veel meer doden gevallen bij bromfietsers dan voorheen..." <--- ja en waarom ? Omdat we op de grote weg maar 30 tussen de auto's moeten rijden :|

en dan bij ieder stoplichtje maar weer het fietspad op, ik rijd altijd gewoon op de weg, dezelfde snelheid als de auto's doen, en dat vindt ik persoonlijk veiliger dan hoe het volgens de wet moet.
 
Back
Top