Toch vraag selettra + killer..

Henk_de_mol

Old skool member
Ook al staat er in de seach heel veel kan ik toch niet echt een eenzijdig antwoord vinden over een killswitch op een selettra ontsteking.. Als ik de mijne dus aansluit op het draadje dat daarvoor is dan werkt hij dus andersom ja.. Nu las ik dat het aan de killer lag of dat ik een andere draad moet pakken, maar ik ga niet zomaar in die stekker knippen dus mensen die dit ook gehad hebben hoe dit opgelost?

Thnkz alvast

Erik
 
Advertisement - register to remove this

Ik dacht dat je niks door hoeft te knippe (onderbreken). Maar gewoon je kill-switch tussen de pickup en de massa leggen. Dus ff een draadje tussen het stekkertje stoppen.



pickup--------|kill switch|-------massa
 
ik had hetzelfde probleem dat ene kabeltje waar je hem meot aansluiten werkt volgens mij nei helmaal perfect maarja zal wel zijn

heb je em al een kwartslag gedraait dat had ik toen werkte ie wel!

mzzls
 
Dat ene kabeltje zit gewoon een aan en uit schakelaar aan.. Als die massa verbreekt gaat hij uit ja. Maar die killer werkt dus precies andersom en dat is klote.. Waar zijn trouwens killers tekoop die wel goed werken? Want misschien haal ik wel ff een andere dan.. Deze komt van JPS..
 
Ik heb ook een killswitch die bij JPS vandaan komt en die van mij doet het prima :S

Dat is er toch zo een met een zwarte en een witte draad? Ik heb die zwarte verlengd en in het stekkertje gestopt wat uit je cdi/bobine komt. Ik heb dan wel een HPI, maar toch.

Die witte heb ik aan het frame vast gemaakt. Knop van de killer erop en hij maakt contact, knop eraf en hij maakt geen contact.
 
Er klopt iets niet.
Als je het kill-kabeltje uit je ontsteking met je frame/massa verbindt zou die uit moeten gaan (omdat het electrische signaal de weg van de minste weerstand neemt).

Normaal gesproken moet het zo zijn dat je kill-switch contact maakt op het moment dat je het kapje eraf trekt.
Je CDI wordt dan kortgesloten met je massa/frame en hij gaat uit.
Als dit dus niet/andersom werkt moet je of je huidige killswitch tussen 1 van de signaal-kabels hangen (lijkt me niet echt aan te bevelen omdat de weg die de stroom dan af moet leggen langer wordt, of een andere kopen die dus contact maakt als je hem eraf trekt.
 
Bij mij werk het prima met een killswitch van JPS en een italkit/selletra.

Killswitch is gewoon aangesloten op het frame en het dunne zwarte draadje dat uit de cdi/bobine komt. :)
 
Back
Top