TKR ROAD problemen

markinthedark

Well-Known Member
Hallo, sinds kort ben ik in het bezit van een Peugeot TKR ROAD, deze heb ik 2e hands overgenomen. Onderweg van af het adres waar ik hem kocht naar huis, geen enkel probleem gehad, reed als een zonnetje. Echter nu een dag later slaat de motor tijdens het rijden uit, als ik gas terug neem dan houd ik met heel veel pijn en moeite de motor aan de praat, maar zodra ik gas geef dreigt hij weer uit te slaan, tot het moment dat hij echt uit slaat. Ik krijg hem dan heel moeilijk weer aan de praat. Na een menuutje of 5 kickstarten krijg ik hem weer aan de praat, hij rijd vervolgens de eerste 300 meter prima, en dan beginnen we weer van voor af aan.

Ik heb inmiddels de bougie vervangen, echter denk ik niet dat dit veel tot een oplossing heeft bijgedragen omdat de bougie die ik er uit haalde in een goede staat verkeerde. Deze was niet vet, droog, en koffiebruin, wat mijn inziens er op duid dat de mengverhouding en verbranding goed is.

Ik tank overigens Euro95

Wie kan mij helpen aan de oplossing van het probleem

MarkInTheDark
 
Advertisement - register to remove this

Nee, met name als ik even gereden had, steekt het probleem de kop op. Als ik nu naar de schuur zou lopen zou hij meteen starten. Als ik dan bij wijze van spreken een rondje door de wijk zou rijden dan stopt hij er halverwege mee

MarkInTheDark
 
Kzou toch nog eens je carb afstelling veranderen als ik jou was.
Zoals je zelf zegt ligt het niet aan de bougie.
Als je een beetje handig bent met scooters, zou je eventueel je cilinder van binnen kunnen bekijken. Even eraf sleutelen.
 
Ik zat inderdaad aan de carb. te denken, echter denk ik niet dat het aan de afstelling ligt, gezien het feit dat de eerste rit die ik met de scooter maakte probleemloos verliep. Ik zat zelf te denken aan vuil in de carb. Tevens heb ik zitten denken aan een defect in het ontstekingsmechanisme. Ik ben echter een leek op het gebied van scooters. Zelf heb ik jaren op een Puch gereden waar ik alles zelf aan kon sleutelen. Nu met scooter stuit ik toch tegen een hoop dingen aan die voor mij volstrekt abracadabra zijn. Wie o wie kan mij op weg helpen.

MarkInTheDark
 
wat bij peugeot erg belamgrijk is is de carburatie , zorg dat de sproeiers schoon zijn , startsproeier en hoofdsproeier. dan heb je nog de luchtstelschroef , die moet niet meer dan 1,5 slag open staan , meestal zet ik m bij peugeot op 1 slag open.

verder kun je kijken of het vacuumkraantje goed werkt.

als je het te moeilijk vind ga dan niet vanalles zomaar proberen want de kans is dan groot dat er iets niet goed komt , breng hem dan naar een dealer , kost mischien iets maar dan is het goed en kun je altijd op die man terugvallen. en goedkoop is vaak duurkoop ;)
 
Ik zal vandaag eens de carb. gaan bekijken, dat durf ik nog wel aan, als ik echter verder moet gaan zoeken naar het vacuumkraantje etc, dan zou ik inderdaad een dealer moeten gaan raadplegen, want dat gaat mijn pet te boven. Ga nu eerst werken, wordt vervolgt en voor nu alvast bedankt voor jullie feetback.

MarkInTheDark
 
Heb gisteravond de carb. uit elkaar gehad en schoongemaakt, er zat zoals ik al verwachte vuil in de carb. Oorzaak, geen filter tussen de tank en de carb. Dit kan dus heel veel ellende veroorzaken. Ik zal dus dit vandaag meteen gaan verhelpen. Hij rijd nu in iedergeval weer als een zonnetje, heb alleen het gevoel dat hij rond de 50 even blijft hangen, 't is net of die dan even op een dood punt komt, na een paar tellen op dit dode punt gestaan te hebben gaat hij pas verder naar de 65-70, weet toevallig iemand wat dit kan zijn...

Alvast bedankt voor jullie input.

MarkInTheDark
 
Als er een filter in de tank zit, hoe kan het dan zijn dat er troep ter grote van ongeveer 1mm uit de carb. komt. Zoals ik al eerder in mijn post heb gezet ben ik echt een leek op scootergebied. Ik ben dus eigenlijk al heel blij met dit forum. Je geeft aan dat de rollen of v snaar versleten kunnen zijn, geen idee. zal uberrhaupt niet eens weten waar ik deze zou moeten zoeken. Ik vondt het al erg knap dat ik de carb. kon schoonmaken onlangs dat daar ook al electronica in zat... Ik denk toch maar dat ik eens bij leertouwer in soest ga, en dat ik hem daar maar eens laat nakijken.

MarkInTheDark
 
eigenlijk hoort er geen rommel in de benzine te komen , maar bijv euro 95 is vrij "smerig" , als het een poosje stilstaat kan het zijn dat het bezinkt in de vlotterbak , ook kun je met tanken er wat in laten vallen (denk aan zand etc.)
ook kan er vocht in komen en problemen veroorzaken (kan bevriezen)

maar over het algemeen hoeft er geen filter tussen , ik heb honderden peugeot klaargemaakt en allemaal zonder filtertje , als de carbureur eenmaal schoon is kun je er meestal ook weer een poosje tegenaan.

het beste is eigenlijk superplus te tanken , dat is schoner , maar omdat het duurder is kan ik me voorstellen dat je liever op euro 95 rijd
 
Kijk, dit zijn nou tips waar ik anders nooit achter was gekomen. Ik tankte euro95 omdat ik dat opgegeven kreeg van de eigenaar waar ik de scooter kocht. Als ik beter super plus kan tanken, zal ik dat in het vervolg doen, dat scheelt mij een hoop schoonmaak werk. THANKS

MarkInTheDark
 
Maakt volgens mij egt weinig uit. Misschien dat V-Power minder zooi erin heb maar weet ik niet cker.

Misschien zit er vocht in je blok? FF je blok een beetje opwarmen en starten met je bougie eruit. Meestal is dan het vocht er wel uit iig bij mij. Natuurlijk wel nog ff je carb/membraam etc. ff schoon/droogmaken.
 
XoReP said:
Maakt volgens mij egt weinig uit. Misschien dat V-Power minder zooi erin heb maar weet ik niet cker.

Misschien zit er vocht in je blok? FF je blok een beetje opwarmen en starten met je bougie eruit. Meestal is dan het vocht er wel uit iig bij mij. Natuurlijk wel nog ff je carb/membraam etc. ff schoon/droogmaken.


het vocht komt in de vlotterbak ,niet in het membraan.... (alleen door luchtvochtigheid mischien in de aangezogen lucht)

ik heb veel mensen gehad met smerige carbs (echt veel!!) en dat bleek m in de benzine te zitten , ik heb ze superplus laten tanken als test en hebben daarna nooit weer problemen mee gehad (een enkeling mischien door andere redenen) dus kom niet aanzetten met dat het weinig uitmaakt Xorep ;)

ik heb btw ook een keer gehad dat er bij een tankstation per ongeluk de euro tanks waren bijgevuld met diesel , regende klachten :P
 
Back
Top