Tips voor roller-bank

Status
Not open for further replies.
Er bestaan toch verstelbare powerfilters?

die je door er gewoon wat aan te draaien, de lucht toevoer vermindert

je mengsel trekt dan op niets meer --> met als gevolg dat je minder snel zal rijden/optrekken
 
Ik heb vandaag gehoord dat ze in België nieuwe rollerbanken moeten aanschaffen die volgens de EU-normen voldoen,

komen er hier dan in België ook zo'n rollerbanken als bij jullie, die volgens het vermogen meten? :s

Wat wel positief is dat ze in het begin er nog maar een aantal zullen aankopen. In mijn provincie een 10-tal.


Nog iets: mogen jullie in NL weigeren om op de rollen te gaan als je cilinder juist nieuw is en je nog goed moet roderen (gietijzer)?


Mvg
 
We mogen niet wijgeren.. Maar heb wel een verhaal gehoord van iemand hier dara over. Mara wete dat zo niet meer. En volgensmij hebben ze dara ook scheit aan.... (sommige dan)
 
Hstyles said:
Ja je moet het ook bij je flens maken, en dan met een elek moterertje dat het erin draait
met elec motortje hoeft nie persee, kan je gewoon met de hand er in draaien, ookal zien ze hem zitten makt nie uit, jij kan zeggen dat je met een prop er in rijd, meer is niet nodig het helpte mij wel
 
D-RS said:
met elec motortje hoeft nie persee, KAN JE GEWOON MET DE HAND ER IN DRAAIEN, ookal zien ze hem zitten makt nie uit, jij kan zeggen dat je met een prop er in rijd, meer is niet nodig het helpte mij wel

lekker warm;)
 
Slider*T* said:
lekker warm;)
hij mag er ook gewoon een stukje uit steken, da maak nie uit;) je hebt je prop er in, dan zeg je gewoon da je da er altijd in hebt zitten
 
Hstyles said:
Ik heb mabey een ideetje. gebaseerd op prop in uitlaat ;). Geen id of iemand het wil proberen, anders doe je het eerst ff met gaare uitlaat. maar je moet gewoon iets regele een soort schroef die je in en uit je uitlaat ken draaien dmv elek motertje ofzo :S dan heb je gewoon een verstelbaare prob zeg maar..

Daar dacht ik ook al aan ja :p

mijn post

zou je niet gewoon een gat in je uitlaat kunnen maken en dan een bout erin, en als je op de rollebank moet snel ff die bout verder erin draaien. En dan iets dat je hem met je hand erin kan draaien. Als je het bij de bocht doet zal die best wel minder lopen denk ik.


Dan moet je dit bij de bocht doen daar is het materiaal dikker en kan je er beter schroefdraad in tappen. Iets op de bout doen wat geen warmte geleid en je bent klaar. Nu alleen nog ff je veters strikken naast je uitlaat tijdens een controle :p

Ik heb nog 2 oude uitlaten liggen dus ik kan wel ff kijken of het werkt. Hoe duur zal het zijn om schroefdraad te laten tappen.
 
Ypuh said:
Dus als de vriend van mn zus binnen komt, ik ken dat hele joch niet, ik zie em voor een inbreker aan, sla het joch mors dood, zeg tegen police dat ik dacht het een inbreker was. Daar zou ik mee weg mogen komen volgens jou?

Nou klink ik ook weer een beetje te patserig maar het kan voorkomen :D

PS. Vriend van mn zus is tjill (H)

Stel het even anders voor. Je zit gezellig met je vriendin in de huiskamer een filmpje te kijken. Opeens stormt er een man binnen en je vriendin krijgt een pistool tegen haar hoofd. Jij steekt die gozer neer om je vriendin's leven te redden. Dan lijkt het me toch terrecht dat je jezelf mag verdedigen. Dit is trouwens niet overdreven want dit soort verhalen hebben vaak zat in de krant gestaan. En de onschuldigen kregen meestal gevangenisstraf.
 
Wat ik nou niet kan vatten, is dat er op mijn kenteken papieren staat dat me brompony 1.3 kw mag hebben. Hoe kunnen ze je dan een boete geven met std spul zonder begrenzers?
 
Hstyles said:
Ik heb mabey een ideetje. gebaseerd op prop in uitlaat ;). Geen id of iemand het wil proberen, anders doe je het eerst ff met gaare uitlaat. maar je moet gewoon iets regele een soort schroef die je in en uit je uitlaat ken draaien dmv elek motertje ofzo :S dan heb je gewoon een verstelbaare prob zeg maar..

Hmm héél goed idee eigenlijk, maar Hoe wil je dat onopvallend derin draaien?
En ook nog eens zonder je fikken te verbranden?. Electro motertje ofzo is miss een idee.
 
WTF is dit voor een topic.

Mensen hebben teveel tv gekeken ofzo.
Iedereen gaat rustig ff voor de Roller half uurtje liggen sleutelen?
Ja sorry agent, nog even gedult en hij is zo klaar voor de controle:+.

Ik heb geen begrenzers (ja een eurobegrenzer maar die zit nog in de verpakking:+) en mijn ervaring is dat je met een vlotte babbel en gewoon vriendelijk blijven een heel end komt. Dan geven ze me meestal een waarschuwing of ze houden het bij bijvoorbeeld 1 boete.
(Heeft me heel wat boetes + 2x vernietiging + 2x voorkomen gescheelt.)
 
Gearox_911 said:
Hmm héél goed idee eigenlijk, maar Hoe wil je dat onopvallend derin draaien?
En ook nog eens zonder je fikken te verbranden?. Electro motertje ofzo is miss een idee.

en hoe wil je zorgen dat daar geen uitlaatgas door ontsnapt wat weer lijd tot vermogensverlies??? Wat overigens wel weer handig is voor de roller :+
 
maak hem in je tuutje van je demper :) gleufje in in dremelen, en dan als je wordt aanghehouden snel er een schuifje in schuiven met een klein gaatje :)
 
Ach. allemaal leuk en aardig, ze vertrouwen het toch niet als die dingen opeens allemaal erg langzaam lopen, 9/10 hebben ze je toch wel zien rijden
 
Niek said:
en hoe wil je zorgen dat daar geen uitlaatgas door ontsnapt wat weer lijd tot vermogensverlies??? Wat overigens wel weer handig is voor de roller :+

Carb met schroef in vlotterbak lekt toch ook niet.

Je zou eigenlijk heel breed schroefdraad moeten hebben zodat je hem maar een paar slagen hoeft te draaien. Als het een beetje druk is bij de rollebank zetten ze hem ff weg en gaan ze de mensen erop zetten die eerder waren. Heb wel es gewoon een kwartier lang op mijn scooter gezeten om te wachten. Kon alles doen maar hij was toch nog orgineel.:p
 
Wat Dennis zegt is juist,9 op 10 kansen houden je ze gewoon tegen omdat ze je al meerdere keren ergens elders in burger zagen voorbij scheuren.Overigens,hier in België telt dat allemaal niet met kW's,het is gwn de snelheid die ze meten belast en onbelast.Voor mensen met 70cc of snelle 50 is het soms helemaal gedaan dan aangezien ze hier regelmatig vernietigd worden(gans de scooter dan).Het is niet de eerste 70ccer die liever zelf zn scooter in de prak rijd in een poging te ontsnappen.Overigens wat ik wel een leuke "begrenzer" vind is bij een Nitro/Aerox die zwart-rode kabel die met stekkertje zich in de onderkuip bevind,trek deze uit en je motor draait stationair wel mooi maar komt zelfs niet vooruit als je gas geeft:p(gaat stotteren en precies verzuipen zonder naam:p,volgens mij word de CDI zo afgekoppeld op de een of andere manier.Klinkt misschien stom maar er zijn gasten die zo al hier door de rollen geraakt zijn:)

Grtz,Tho
 
mi© said:
Een tip is, je achterband leeglaten lopen(voor een deel)
Maat van me ging er 0,3 kw zachter door.!

Valt niet op....

* Wat ben je aan het doen *

- Och, ff wat lucht uit me band laten lopen, zat een beetje te vol 8P *
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top