Tips voor Kantonrechter

Arthur.

Pro race member..
Gister kreeg ik een dagvaarding binnen van het arrondissementsparket.
Vorig jaar ben ik gepakt door de politie met mijn project scooter.
Deze had een een 70 cc cilinder dus was het een motor.
ik moet voor komen voor de volgende punten.

1.
Ik als bestuurder van een motorvoertuig (motorfiets) heb gereden op de openbare weg zonder dat aan hem door de daartoe bevoegde autoriteit een rijbewijs was afgegevenvoor de categorie van motorrijtuigen, waatoe dat motorrijtuig behoorde.

2.
Ik als bestuurder van een motorvoertuig (motorfiets) heb gereden op de openbare weg zonder dat aan de eigenaar en/of houder door de Dienst Wegverkeer voor dat voertuig een kenteken was opgegeven, immers was voor dat motorrijtuig in het geheel geen kenteken opgegeven.

5 september moet ik dus voorkomen.
Wat zijn nou dingen die ik wel en niet mag zeggen?
Alvast bedankt voor reactie...

Advertisement - register to remove this

ik zou helemaal niks zeggen en goed luisteren wat de man zegt , over het algemeen moet je daar alleen maar heen om te horen wat voor straf je krijgt , je kunt er weinig tegen in brengen , dus beter gewoon zo snel mogelijk er vanaf zijn...

als je gaat zeuren word het vaak alleen maar erger , dus geen verhaaltjes verzinnen oid , gewoon toegeven dat je fout zat , het is geen rechtzaak zoals op tv maar gewoon een opsomming van dingen die jij hebt gedaan en wat niet door de beugel kan (bla bla bla enz.) en dan vragen ze mischien nog wat , daarna hoor je je straf en je kunt nog in beroep gaan , maar dan moet je alvast een goeie advocaat aanschaffen.

ben nu al 2 keer voor de rechtbank geweest , 1 keer voor te hard rijden met de auto(mja , wat is te hard :P) en nog een klein dingetje , tis dus gewoon een formeel dingetje , geen tv rechtzaak :P

Hehe ok..zoiets dacht ik ook al.
Gewoon luisteren wat de straf is en dan mee eens zijn.
Beroep ga ik maar niet want hoe je het went of keert, je bent altijd fout.
In ieder geval bedankt

kan je rond die tijd weer ff wat van je laten horen? ik ben namelijk wel erg benieuwt naar watvoor boete je krijgt

ik heb een transactievoorstel laten doen staat geloof ik op de achterkant hoe dat moet, ik kreeg toen 113 euro en klaar was ik verder geen gezeur meej :d

miss ook iets om te proberen ?????

@ DJjango: was dat voor dezelfde feiten als ik?
IS de 2de keer dat ik ben aangehouden.
Scooter is ook inbeslag genomen.
Vorig boete was namelijk ook al zo'n 350 euro voor de zelfde feiten.

volgens mijn maatschappijleer-leraar moet je altijd zeggen dat je er heel veel van hebt geleerd

dit haalt het meeste uit, en krijg je meer begrip bij de rechter..

Aldus, mijn leraar ;)

maatschappij leraren lullen altijd maar wat:p mijne zegt betaal nooit boetes dan moeten ze elke keer briefen schrijven enzo en dat kost dan te veel en dan stoppen ze met boetes uitschrijven aan jouw> Mja sure!

En ze geven elk uur elk dag elk jaar de zelfde les, gooien met glazen kopjes naar leerlingen en maken de zelfde ''grapjes''

zo dit was mijn visie over maatschappijleraren:p

Back