Tips Tegen Roest Voorkomen/Verwijderen

DryUrTears

Well-Known Member
Je kan hier je tips plaatsen om roest te voorkomen en te verwijderen!

Tips verwijderen:
1) Om lichte roest te verwijderen gebruik ik staalwol + azijn het is gemakkelijk en iedereen heeft die 2 dingen toch wel in huis ;).
2) je kan een staalborstel gebruiken eventueel ook met azijn.
3) je kan een zandstraler gebruiken.
4) schuurpapier kan ook

tips voorkomen:
1) je kan je bv. je uitlaat verchromen
2) je kan als je uitlaat warm is het insmeren met olie dan trekt de olie in de uitlaat en heb je minder kans op roest voor je hem insmeert moet je je uitlaat wel eerst eens goed afkuisen.
3) je kan kachelpoets gebruiken

Nog tips?
Gelieve ze te posten!

groetjes
DryUrTears
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Chrome spuiten? Is dat een grap? :p
Daar word ie alleen maar lelijker van zodra de verf eraf begint te bladeren (wat vaak na 1 week al zo is).

Gewoon netjes onderhouden met olie, en voor die tijd even schoon maken met een poetslap.
 
Chrome spuiten? Is dat een grap? :p
Daar word ie alleen maar lelijker van zodra de verf eraf begint te bladeren (wat vaak na 1 week al zo is).

Gewoon netjes onderhouden met olie, en voor die tijd even schoon maken met een poetslap.

als je dat hebt dan is hij volgens mij niet goed gespoten ;).
 
voor wat dient dit topic eigenlijk? of zijn der echt nog mensen die de searchs gaan raadplegen omdat ze met roest zitten?:+
 
chrome spuiten? whahaha
gewoon laten verchromen bij een ECHTE verchromer.
dus in een bad enz enz. op andere manieren kan het gewoonweg niet.
en met een spuitbusje heb je lelijk nep chroom wat er na 2 dagen alweer af ligt.
 
gewoon een goede uitlaat kopen en die onderhouden met olie.
mijn hr2 heeft hele winter buiten gehangen en heb ik voor de winter ff ingesmeerd met olie.
geen spatje roest.

en die pijp is al flink wat jaartjes oud
 
gewoon staalborstel voor je boormachine, wat schuurpapier en gewone motip matzwart spuitbusje kopen. als je de uitlaat onroest hebt 2 laagjes opspuiten en goed laten drogen en daarna insmeren met 2takt olie. mn uitlaat heeft nog altijd zen lak erop zitten zelfs aan de mond is er niks afgesprongen. terwijl er (onder de lak van vorige keer, had hem toen niet ontroest) enorm veel roest zat. maar als je hem goed schuurt en staalborstel gebruikt is het er redelijk snel vanaf.
[ir]http://i702.photobucket.com/albums/ww22/janvn_photo/DSC00716.jpg[/ir]
[ir]http://i702.photobucket.com/albums/ww22/janvn_photo/DSC00757.jpg[/ir]
 
Back
Top