Tips suggesties aerox 70cc

Diesel mecanic

New Member
Hallo,

Ik ben aan het opruimen geweest in onze werkplaats en toen kwam ik mijn oude liefde weer eens tegen mijn aerox van een aantal jaartjes terug.

Denk een jaar of 10 stil gestaan benieuwd of deze het nog zou doen bougie er uit schoon gemaakt terug gestopt beetje remmen reiniger in de inlaat 3x kicken en lopen.

Niet te ver afdwalen haha nu wil ik deze een beetje opknappen en een 70cc
Nu ben ik er helemaal uit t opvoeren gebeuren beetje zitten speuren naar parts en kwam op het volgende uit

Stage6 70cc streetrace
Dellorto 17.5 carburateur
Alle lagers en keeringen nieuw
Vario en koppeling was naar mijn herinnering al van stage6 types weet ik niet meer
Giannelli uitlaat zit er nog op

Iemand hier nog wat op toe te voegen of verbeteren voor ik alles ga bestellen?

Tanx alvast
 
Advertisement - register to remove this

Misschien een volledige sproeierset voor je carburateur?
En als je het helemaal perfect wil doen; meerdere gewichtjes voor de vario, trekveertjes, duwveer ;)

succes!!

Setup is iets veranderd als je het doet doen we het goed.
Carb is stage 6 21 mm geworden met een sproeier kit
Stage 6 krukas met nieuwe keeringen en lagers
Waterpomp stage6 met revisie kit
Stage 6 spruitstuk met membraam
Power filter of even kijken met een goeie lucht filter orginele luchtfilter huis
Rolletjes en veertjes waren nog nieuw maar voor het afstellen heb ik daar ook nog een assortimentje van laten komen.

En als dit weer loopt met de tijd een hpi en op de bank afstellen.

Heerlijk om weer zoals vroeger bezig te zijn beetje klooien aan de scoot
 
Lekkere setup heb je daar!
Ik weet niet hoe de overbrenging zit bij een aerox?
Met jou setup zal je wel een langere vertanding kunnen gebruiken denk ik

groeten
 
Vertanding is de volgende stap wil ook een stage6 binnen rotor ontsteking.

Scoot loopt lekker met deze setup trekt lekker door ben nu de cilinder aan het inrijden op t gemakje even de scherpe kantjes er af kon het niet weerstaan toen die lekker warm was tog even t gas open te gooien kolere dat ding gaat af voor wiel kwam los.
Alle kappen heb ik nieuw besteld en de binnen kappen die nu zwart zijn liggen bij de spuiter.

Hoop loop vd week alles weer terug te krijgen en in elkaar te zetten zal wel een aantal fotos posten.IMG-20200416-WA0010.jpeg
 
Nog niet aan toe gekomen om de kappen er weer op te zetten werd ineens weer druk met werk had alle binnen kappen laten spuiten maar dat is niet goed gegaan heel veel siliconen in het spuitwerk
Even een andere binnen kappen bestellen.IMG-20200510-WA0004.jpgIMG-20200510-WA0007.jpg
 
Maar wel leuk zo'n hobby projectje toch? Als je de tijd ervoor kunt vrijmaken....
Niet laten versloffen vanwege een teleurstelling, dat hoort er een beetje bij.
 
Zeker leuk zo'n hobby projectje nu het eens kunnen doen waar we vroeger alleen over hadden kunnen dromen haha qua budget dan.

Alle nieuwe binnen kappen zijn er tussen door als ik tijd heb beetje klooien/ pas maken had een dmp buiten 20200705_212807.jpg20200705_212759.jpgkappenset gekocht maar dat past niet op alle punten helemaal lekker bcd Underseat hier ook weer passend op gemaakt gaat stiekem een hoop tijd in zitten maar dat maakt niet uit wil het perfect hebben.
En nog beter afstellen bij wegrijden pakt ie als een malle maar bij de 40 stort hij in elkaar.
 
Hallo,

Ik ben aan het opruimen geweest in onze werkplaats en toen kwam ik mijn oude liefde weer eens tegen mijn aerox van een aantal jaartjes terug.

Denk een jaar of 10 stil gestaan benieuwd of deze het nog zou doen bougie er uit schoon gemaakt terug gestopt beetje remmen reiniger in de inlaat 3x kicken en lopen.

Niet te ver afdwalen haha nu wil ik deze een beetje opknappen en een 70cc
Nu ben ik er helemaal uit t opvoeren gebeuren beetje zitten speuren naar parts en kwam op het volgende uit

Stage6 70cc streetrace
Dellorto 17.5 carburateur
Alle lagers en keeringen nieuw
Vario en koppeling was naar mijn herinnering al van stage6 types weet ik niet meer
Giannelli uitlaat zit er nog op

Iemand hier nog wat op toe te voegen of verbeteren voor ik alles ga bestellen?

Tanx alvast
Tis precies het jaar van de nostalgie :-D. Ofwel heeft het met teveel tijd door de corona te maken :-D. Ben zelf ook terug opnieuw begonnen. succes!
 
Maar wel leuk zo'n hobby projectje toch? Als je de tijd ervoor kunt vrijmaken....
Niet laten versloffen vanwege een teleurstelling, dat hoort er een beetje bij.

Als je bedoelt: toerental stort in elkaar, dan klinkt dat als een vario probleem.
Probleem heb ik al gevonden vanmorgen had ff tijd zit zo'n vacuüm klepje op de tank pas als er vacuüm vanuit de carb is dat hij open gaat dez3 zat vol met zooi zelf niet bij stil gestaan scoot had een tijdje stil gestaan zat allemaal bezinksel in de tank alles even schoon gemaakt door geblazen loop weer als een zonnetje
Post automatically merged:

Tis precies het jaar van de nostalgie :-D. Ofwel heeft het met teveel tijd door de corona te maken :-D. Ben zelf ook terug opnieuw begonnen. succes!
Waar ben jij mee/aan bezig?
 
Probleem heb ik al gevonden vanmorgen had ff tijd zit zo'n vacuüm klepje op de tank pas als er vacuüm vanuit de carb is dat hij open gaat dez3 zat vol met zooi zelf niet bij stil gestaan scoot had een tijdje stil gestaan zat allemaal bezinksel in de tank alles even schoon gemaakt door geblazen loop weer als een zonnetje
Post automatically merged:


Waar ben jij mee/aan bezig?
Ik heb vroeger 15jaar geleden opt circuit gereden met een aerox, daarna alles verkocht en nu terug heimwee gekregen. Dus ben terug bezig aan een aerox. Heb een chassis met papieren gekocht en de rest opgebouwd. Op mijn profiel bij media staan enkele foto's. Ik ben nu nog aan het wachten tot mijn bestelling compleet binnen is om de blok in elkaar te kunnen steken.
 
Heb een chassis met papieren gekocht en de rest opgebouwd.
Zo zeg @Steven Derde , dat is echt vanaf 'scratch' zogezegd. Wel leuk, dan heb je alles onder controle. Heb ooit zoiets gedaan met een Zündapp. Echt tot op het laatste schroefje uit elkaar en weer in elkaar. Iets van half jaar mee zoet geweest haha. Maar dan is wel alles perfect.

Probleem heb ik al gevonden vanmorgen had ff tijd zit zo'n vacuüm klepje op de tank pas als er vacuüm vanuit de carb is dat hij open gaat dez3 zat vol met zooi zelf niet bij stil gestaan scoot had een tijdje stil gestaan zat allemaal bezinksel in de tank alles even schoon gemaakt door geblazen loop weer als een zonnetje
Aha mooi zo. Ik zou dan verwachten dat ie op een gegeven moment helemaal uitvalt en niet alleen inzakt. Misschien kwam er nog een beetje peut doorheen.
Ja na zo'n tijd moet je alles goed reinigen. De carb zou ik ook maar een extreem goeie beurt geven als ik jou was. Dat zal de rij eigenschappen ten goede komen.
Enne, GEEN E10 tanken hè?
 
Ik heb vroeger 15jaar geleden opt circuit gereden met een aerox, daarna alles verkocht en nu terug heimwee gekregen. Dus ben terug bezig aan een aerox. Heb een chassis met papieren gekocht en de rest opgebouwd. Op mijn profiel bij media staan enkele foto's. Ik ben nu nog aan het wachten tot mijn bestelling compleet binnen is om de blok in elkaar te kunnen steken.
Leuk man ben gelukkig niet de enigste hoor ik dat het weer gaat jeuken haha heel veel succes met je project.
Post automatically merged:

Zo zeg @Steven Derde , dat is echt vanaf 'scratch' zogezegd. Wel leuk, dan heb je alles onder controle. Heb ooit zoiets gedaan met een Zündapp. Echt tot op het laatste schroefje uit elkaar en weer in elkaar. Iets van half jaar mee zoet geweest haha. Maar dan is wel alles perfect.


Aha mooi zo. Ik zou dan verwachten dat ie op een gegeven moment helemaal uitvalt en niet alleen inzakt. Misschien kwam er nog een beetje peut doorheen.
Ja na zo'n tijd moet je alles goed reinigen. De carb zou ik ook maar een extreem goeie beurt geven als ik jou was. Dat zal de rij eigenschappen ten goede komen.
Enne, GEEN E10 tanken hè?
Had er een extra brandstof filter tussen gezet en die verraden het euvel een beetje zag tijdens het rijden dat deze aan de lege kant was kwam nog wel wat aan brandstof doorheen maar niet genoeg om die dikke 70 Aan de gang te houden op vol toeren.

Ik rij netjes 98 zelf gemengd met 2t olie heb in mijn werk al veel mee gemaakt door dat nieuw e10 bocht o ringen en keeringen die weg vreten maar zeer zeker voor het zeggen bedankt zijn er nog zat die daar geen idee over hebben en lekker e10 blijven tanken haha zit zelf te denken om het een keer met aspen 2 te proberen gewoon om te kijken hoe de scoot daar op rijd.
 
Last edited:
Prijzig spul dat Aspen, meer dan dubbel zo duur als benzine aan de pomp. Geen alternatief voor mensen die veel km maken. Maar es proberen is wel leuk. Ook voor 4 takt te koop (Aspen 4). Misschien ga ik het es gebruiken voor herfst en winter als ik nauwelijks rij.
 
Prijzig spul dat Aspen, meer dan dubbel zo duur als benzine aan de pomp. Geen alternatief voor mensen die veel km maken. Maar es proberen is wel leuk. Ook voor 4 takt te koop (Aspen 4). Misschien ga ik het es gebruiken voor herfst en winter als ik nauwelijks rij.
Ik rij deze tank leeg en dan ga ik er voor keep u posted. En dan hoop ik ook een foto te overleggen van de rox af met alle kappen er op haha
 
Back
Top