Time/mean Area's

Shane

A.k.a. Podolski
Hoi,

Ik ben mij aan het verdiepen in cilinder tuning.
Ik ben al een aardig eind maar dat zal ik jullie besparen.
Wat mij echter nog niet helemaal duidelijk is zijn Time/Mean Area's.

Ik weet wel waar ze voor dienen, maar ik weet niet hoe je er achter kunt komen wat de "ideale" time area is voor een bepaald toerental.

En het begrip Mean Area snap ik ook niet helemaal..

Kunnen jullie mij hierbij helpen
 
Advertisement - register to remove this

Verklaar u nader? Ik wil me graag verder verdiepen in 2-takt tuning, en dus ook dingen proberen..
 
Ik begrijp hier dus ook geen kont van. Maar in princiepe heb je het ook helemaal niet nodig.

Je moet zoveel vreemde berekeningen uitvoeren dan nog heb je een rare indicatie.

Dit kan je met BMP of iets dergelijk uitrekenen, weet niet precies meer.

Mijn tip is, zet die area's uit je hoofd en houd je gewoon bezig met de timingen zelf. Dan kom je al een heel eind :)
 
simpel, zoiets bereken je niet even, dit is van zoveel dingen afhankelijk. Ik zou zeggen verdiep je eerst in de uitlaat, snap je dat een beetje weet je hoe je je cilinder hebben wilt..

aka er is geen vaste maat voor oid.
 
Hmm oke..

want wat ik vaak hoor is: "Ik heb de cilinder getuned op c30 niveau"
Daar bedoelen ze het toerental waarop bij de meeste power geeft neem ik aan.. (ongeveer)

Maar dit toerental wordt deels beplaald door het poort opp, dus vandaar dat ik hier ben uitgekomen.

Edit: waardoor wij nu dus weer uitkomen op de welbekende "de jager discussie"
 
Als je hem op C30 niveau tuned. Hoor je ook vaak dat men een vrij hoge timing kiest met afgeronde poorten. Maarja, dat is allemaal testwerk etc.

Ik denk dat niet heel veel mensen de area's gebruiken eerlijk gezegt.
 
Hmm oke dan.. maar eens proberen

Maar wanneer er een uitlaat op maat wordt gemaakt.. wordt er dan niet uitgegaan van een bepaald toerental waarop hij zn top vermogen afgeeft? Dan moet deze toch terug te vinden zijn in de manier waarop een cilinder is getuned?
 
Hmm zoiets dacht ik dus ook omdat ik het vrij veel zie.

Macdizzy heb ik al gelezen.. daar werd ik niet veel weizer van.. maar ik lees het nog even een xtje door:)
 
Back
Top