Tikkend geluid/ratelen en zware problemen Piaggio NRG

Xufar

Well-Known Member
Ik zit nu al bijna een half jaar met een probleem met mijn NRG. Wanneer ik rij en gas geeft gaat hij haperen en hij komt niet op volle toeren. Ook krijg ik daarbij een tikkend geluid, hij gaat denk ik maximaal 40 km/h (niet zeker want ik heb geen teller). Hij loopt trouwens wel normaal stationair.

Ik heb nu zo'n beetje alles geprobeerd en ik heb geen idee meer wat het kan zijn. Ik dacht eerst dat het mijn ontsteking was maar heb zo onderhand alles vervangen van de ontsteking tot bougie dus dat kan (in principe) niet meer. Ook heb ik nieuwe membraanplaatjes geprobeerd, een andere carburateur, luchtfilter, spruitstuk, en ik hou nog steeds het probleem. Ik zou echt niet weten wat het probleem nog kan zijn dus hoop ik dat jullie mij hiermee kunnen helpen, ik heb een filmpje gemaakt waar het geluid te horen is, het is niet zo duidelijk als in het echt maar ik hoop dat iemand het herkent.

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=OjA25QIHbdA"]YouTube - Piaggio NRG met onbekend probleem[/ame]

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=GeGrTbFfIuo"]YouTube - Piaggio NRG met onbekend probleem[/ame]
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Massa is gewoon goed, ook al een extra draad aangelegd voor de zekerheid. Aan het afstellen ligt het ook zeker niet, ik heb eerst rondgereden met een 17,5 en standaardfilter, en hij was prima afgesteld, ik heb nu om te proberen een recht spruitstuk, 21mm en malossi E13 filter erop zitten. Het zal ook niet iets simpels zijn, want het is niet zo dat ik niets van scooters af weet ;)
 
Ik bedoelde meer dat ik met die 17,5 en standaardfilter hetzelfde probleem had, en ik weet zeker dat hij goed afgesteld was. Ik had al eerder met die afstelling gereden toen hij nog goed was, en terwijl ik het probleem had ook nog gekeken of mijn benzinemengsel nog goed was. Ik denk dat mijn vorige bericht niet helemaal duidelijk overkwam. Ik heb alleen die hele andere inlaatset gemonteerd voor het geval dat daar een probleem in zat.

Ik ben trouwens ook niet van plan om met die 21mm te blijven rondrijden op mijn standaardcilinder, het was echt alleen maar om problemen uit te sluiten ;) Straks ga ik weer gewoon terug naar mijn 17,5 en standaard filter.
 
Ik heb net mijn cilinder er maar eens afgehaald aangezien ik toch mijn uitlaat ging opknappen en ik heb het probleem gevonden, het is echt belachelijk dat ik er nog zo lang mee heb kunnen rondrijden en dat hij nog perfect start/stationair loopt. Hieronder een foto van de boosdoener!



 
Back
Top