This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Tikkend geluid carter

Kelvin.vdl

New Member
Beste mensen,

Ik heb al bijna 4 jaar een piaggio typhoon uit 2005. In de tijd dat ik hem heb is mijn blok al 2x gereviseerd door een vriend van me met veel kennis en ervaring van typhoons. Laatst is mijn blok voor de 2de keer gereviseerd maar er komt een tikkend geluid uit mijn karter. Ik had altijd al een tikkend geluid maar nu is het erger. Het klinkt als een lagerballetje wat overal tegenaan schiet. Je hoort het het ergst als ik over een hobbeltje ga of als ik optrek (oftewel je hoort dat het beweegt door vibratie). Het liefst breng ik hem naar een zaak maar tegenwoordig doet bijna geen enkele zaak nog iets aan oude 2takt scooters.

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn of waar het zou kunnen zitten en of het veilig is om hiermee te rijden? Ik heb altijd gereden met een tikkend geluid maar zoals ik al zei klinkt het nu erger en ben ik bang dat dat “balletje” ergens tussen komt te zitten en dat mn blok vast loopt.

Alvast bedankt

Last edited:
Zoals je het beschrijft , zou ik er niet meer meer rijden , voordat ik de oorzaak gevonden had . Kan in het ergste geval een kogel uit een lager zijn , Of iets wat erin gekomen is tijdens het reviseren , en inderdaad als dat ergens tussen komt , heb je een hoop extra kosten .

Hallo ,ik weet niet of je aan deze info iets heb heb maar ik had het zelfde probleem maar dan met een speedfight 2 wat telkens erger werd tot vernieuwing van alle items lagers ,krukas keringen,en nog bleef het erin zitten op een gegeven moment kwam ik uit bij de vario ik reed met een ruimere belt(v-snaar)toen ik een kleinere erin zetten was mijn probleem verdwenen .

Ik probeerde net een filmpje van het geluid te maken alleen het lijkt alsof het tikken nu weg is. Ik merkte het laatst ook toen ik aan het rijden was. Het lijkt wel alsof dat “lagerkogeltje” ergens heen schiet waar het niet tegen andere onderdelen aan schiet. Het kwam wel weer terug later in de rit. Als het geluid weer terugkomt ga ik een filmpje proberen te maken. Ik heb gekeken maar er zit niks raars in mn carterkap ook denk ik niet dat het aan de v-snaar ligt aangezien het geluid verdwijnt en terugkomt.