tik in cilinder

Juul

1337
hej,

Ik heb een honda wallaroo, ik heb net een nieuwe 50cc gilardoni. Hij ligt al eronder, tijdens het erop leggen was er 1 probleem. Het naaldlager paste niet. Ik heb een nieuwd gehaald. Dit was een stuk smaller. Nu ligt alles eronder perfect. Maar ik hoor een tik (en ik weet zeker dat het in de cilinder is) dat hoor ik gewoon precies in de cilinder. Kan het zijn dat het naaldlager te veel speling heeft? De smal dus. Mag er uberhaubt speling in zitten?
Naar mijn weten is het niet de zuiger die tegen de cilinder-kop komt. Het klinkt echt ongeveer in het midden die tik.
Kan dit het naaldlager zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Uhhmm,

als je een smaller naalslager zou hebben gekocht zou de pistonpen er logischerwijs toch niet meer doorheen passen?

Want je het een 10 pens en een 12 pens krukas, heeft ie je niet het verkeerde naaldlager mee gegeven?

Met verkeerd naaldlager rijden lijkt me zo ie zo al ontzettend fout, omdat dat lager veel klappen krijgt en sommigen vanuit de fabriek geleverde naaldlagers al sneuvelen, als je vermoed dat dat het moet zijn niet mee gaan rijden totdat het is opgelost.

En check ook je 'squish', is er genoeg ruimte tussen zuiger in Bovenste Dode Punt en de cilinderkop? Ook belangrijk...
 
Nee, kijk de pistonpen past er precies door maar het is gewoon smaller in breedte, dus niet het gaatje waar de pistonpen door moet. Het kan dus meer van links naar rechts bewegen. Kan dit die tik zijn?
 
Sorry, maar van 'smallere' naaldlagers heb ik nog nooit gehoord, zou gewoon maar weer een andere halen...

Maybe dat naaldlagers in breedte verschillen per blok onderling maar dat weet ik niet...
 
smallere lagers bestaan inderdaad en zijn bij sommige zuigers nodig omdat er te weinig ruimte is, dit kan absoluut geen kwaad trouwens

hoor je de tik als hij stationain draait of als je gewoon zelf de as ronddraaid?

wanneer het bij stationair draaien zo is denk ik [weet ik vrij zeker] dat het niks met je cilinder te maken heeft.

bij een stationair toerental gaat je zuiger namelijk ongeveer 35 keer per seconde op en neer en wanneer deze dan ergens aan zou lopen zou het eerder een soort van ratel/ruis zijn
 
Hij doet het op stationair zachter, met gas ietsje harder. Maar kan het niet zijn dat mijn naaldlager ietsje te smal is, zodat hij als het ware van links naar rechts tikt. Te veel speling dus. Voor de rest zit alles 100% goed vast alles goed gemonteerd. Ik snap het echt niet. Dat is het enigste waar ik op kan komen. Suggesties? :p
 
Heb een honda wallaroo met cilinder van malossi heb de draadstangen moete vernieuwen maar daarvoor draaide hij wel nu tikt die piston tegen de cilinderkop hoe komt dat?
Post automatically merged:

Heb een honda wallaroo met cilinder van malossi heb de draadstangen moete vernieuwen maar daarvoor draaide hij wel nu tikt die piston tegen de cilinderkop hoe komt dat?70 cc
 
Back
Top