Tijden rijden hoorde ik een knal later Geeft gas maar scooter achterwiel draait niet

Thijs1988

New Member
Tijden rijden hoorde ik een knal ben ik meteen gestopt later de scooter opnieuw gestart Gaf gas maar scooter achterwiel draait niet. Wat kan de probleem zijn? Hoeveel zou het kosten. Zou Grote onderhoud laten doen helpen.

Ik ben de eerste eigenaar.
Laatse onderhoud was een grote onderhoud km stand was 2500
Nu is de kilometerstand 7800

Deze dingen zijn gemaakt tijdens laatste grote onderhoud:
  • Olie verversen
  • Bougie vervangen
  • Oliefilter vervangen
  • Controle bandenprofiel
  • Controle bandenspanning
  • Remmen reinigen
  • Benzinefilter vervangen
  • Kleppen afstellen
  • Remvloeistof vervangen
  • Controle op alle slijtageonderdelen
 
Advertisement - register to remove this

Denk dat de vertandings assen naar de bagger zijn.. Wellicht is de primaire as helemaal afgesleten..

Een vertandingsset kost normaal gesproken erg veel geld.. Zonder de vertanding op de primaire as kan de motor wel draaien, maar heb je geen aandrijving op het achterwiel..

Voor de rest zal de schade na gekeken moeten worden..


Het is misschien ook handig om aan te geven om welke scooter het gaat..
 
Je V-snaar kan ook geknapt zijn, al geeft dat niet echt een "knal".
Mocht dat het zijn, dan zullen de kosten waarschijnlijk wel meevallen als er verder niks beschadigd is.
 
Het gaat om Senzo Urban. Het was eigenlijk geen knal maar een hele vreemde geluid. Het was een geluid als je een baloon opblaast en het is de geluid tijdens loslaten. De scooter is opgevoerd en het kan rijden 80 km per uur. Een week voor dit heb ik een ongeluk gehad er was een beetje schade op mijn scooter en er lekte veel olie van beneden en er zat veel olie bij de accu.
 
Olielekkage bij een 4 takt is vaak geen goed teken. Dit omdat de olie normaliter door een gesloten circuit loopt bij een 4T motorblok.

Lekt hij nu nog steeds olie?
Heb je de olieleidingen naar de carb gecontroleerd?

Voor wat betreft de aandrijving is het goed mogelijk dat je V-snaar geknapt is.
Heb je verstand van scooters?

Heb kan ook erger zijn dan alleen de V-snaar na het ongeluk...
Ik zou er met enige spoed naar laten kijken en er niet te lang mee rondrijden.
 
Het gaat om Senzo Urban. Het was eigenlijk geen knal maar een hele vreemde geluid. Het was een geluid als je een baloon opblaast en het is de geluid tijdens loslaten. De scooter is opgevoerd en het kan rijden 80 km per uur. Een week voor dit heb ik een ongeluk gehad er was een beetje schade op mijn scooter en er lekte veel olie van beneden en er zat veel olie bij de accu.
waarschijnlijk komt het door het opvoeren en miss je vertanding kapot of snaar stuk
 
Opvoeren is het probleem niet zo met die dingen.. Goed onderhoud is wel erg belangrijk.. Dus ook de periodiek de vertandings olie vervangen en uiteraard ook controleren op het juiste niveau.. En als die dan olie lekt, dan zal dat vast vertandings olie zijn geweest.. En dan op een laag olie peil door blijven rijden is funest voor de vertanding.
 
Back
Top