Tijd instellen

Advertisement - register to remove this

Goededag,

Sinds kort in het bezit van een Super Soco CPX, weet iemand hoe je de tijd op dashboard kunt instellen?
Beste Harm, ik heb hetzelfde probleem. Gemaild met super soco nederland, je kan de tijd alleen instellen met de app, daarvoor heb je een module nodig in je scooter en de app, dit kost bij elkaar 550 euro, dus voor de app en de module moet je betalen.
Alleen voor de tijd in te stellen, schandalig. Ik ben zeer tevreden over de scooter maar voor deze service moeten ze zich diep schamen.
 
Heb je al eens gekeken wat er gebeurt als je de accu volledig afkoppelt.
Als het klokje dan naar 00:00 uur gaat, zou je kunnen overwegen om de accu even te onderbreken om middernacht.
Ik zie dat er een plugable accu in zit dus moet er ergens toch een backupbatterij zitten voor op z'n minst het klokje.
Bij veel scooters zit er zelfs maar een knoopcel in voor het digitaal klokje.

Is even wat werk maar spaart een belachelijke 550 Euro voor een toch al niet goedkope scooter.
 
Last edited:
Heb je al eens gekeken wat er gebeurt als je de accu volledig afkoppelt.
Als het klokje dan naar 00:00 uur gaat, zou je kunnen overwegen om de accu even te onderbreken om middernacht.
Ik zie dat er een plugable accu in zit dus moet er ergens toch een backupbatterij zitten voor op z'n minst het klokje.
Bij veel scooters zit er zelfs maar een knoopcel in voor het digitaal klokje.

Is even wat werk maar spaart een belachelijke 550 Euro voor een toch al niet goedkope scooter.
Bedankt voor je reactie, de tijd staat constant op 00.00 dus de tijd loopt helemaal niet.
Heb al gemaild met super soco, zij hebben ook al contact gelegd met hun leverancier omdat ze ook liever hebben dat je de tijd in kan stellen met enkele knoppen drukken zoals de dagteller. Maar ze zeggen dat je voor de tijd in te stellen de app nodig hebt en een module in de scooter, 550 euro, voor zoveel geld. Ik koop wel een horloge voor 15 euro. En aan de app zitten ook kosten verbonden want (ze zeggen) 550 euro voor de module en een abonnement voor 2 jaar op de app, belachelijk. Ik moet binnenkort toch naar de dealer (500 km) voor de 1e inspectie, ik vraag ze dan of ze eens in de scooter willen kijken of er niet al een module in zit. Is heel erg jammer, een prachtige scooter met (vind ik) slechte service.
 
Bedankt voor je reactie, de tijd staat constant op 00.00 dus de tijd loopt helemaal niet.
Heb al gemaild met super soco, zij hebben ook al contact gelegd met hun leverancier omdat ze ook liever hebben dat je de tijd in kan stellen met enkele knoppen drukken zoals de dagteller. Maar ze zeggen dat je voor de tijd in te stellen de app nodig hebt en een module in de scooter, 550 euro, voor zoveel geld. Ik koop wel een horloge voor 15 euro. En aan de app zitten ook kosten verbonden want (ze zeggen) 550 euro voor de module en een abonnement voor 2 jaar op de app, belachelijk. Ik moet binnenkort toch naar de dealer (500 km) voor de 1e inspectie, ik vraag ze dan of ze eens in de scooter willen kijken of er niet al een module in zit. Is heel erg jammer, een prachtige scooter met (vind ik) slechte service.
Hi Sjonnie 1900, je bracht me op een goed idee. Heb ook de CPX aangeschaft en inderdaad een niet werkend tijdmechanisme. En dan kwam jij met dat horloge idee. Ik had nog een Casio F-91W in de kast liggen. Ik gebruikte dit merk/model om in Utila te diepzee duiken. Ben er eens 50 meter mee diep gegaan, geen centje pijn en dat voor €15.... Heb hem aan het stuur onder het display bevestigd, strak aangetrokken en het grootste gedeelte van het horlogebandje afgeknipt. Geen mens die het nog om de pols kan dragen. En zwart op zwart valt toch al niet zo op. Bedankt voor het idee.
 

Attachments

  • 20230617_203105.jpg
    20230617_203105.jpg
    131.9 KB · Views: 1
Back
Top