Tgb 101s

Advertisement - register to remove this

De luchtschroef is alleen om het stationaire gedeelte naar het gas gedeelte af te stellen.. En dit verder niks aan de afstelling met de hoofdsproeier..

Maar met een sport luchtfilter heb je wel een 10 x grotere sproeier nodig..
 
Wel dat is juist het geen niet klopt als ik men luchtschroef standaard afstel dan trekt mn brommer niet of valt hij stil als ik men gas opentrek alsof ie te veel lucht trekt en krijgt, de sproeier is zoeizo groter ik zit met 76 of 79 maar wil hij normaal rijden dan moet mn luchtschroef toe alsook mn stationairschroef bijna gans in gedraaid zijn
 
Een sport en/of powerfilter is ontworpen om zoveel mogelijk lucht door te laten.
Als jij dus de luchtschroef indraait heeft dit een negatief effect want dan is de mengverhouding simpelweg niet goed.

Meer lucht = meer brandstof dus een sproeier van 10 maten groter is vrij normaal....
De luchtschroef dient dan ook verder opengedraaid te worden om het gewenste resultaat te behalen.
Maar op een standaard scooter en/of bromfiets van 25/45km heeft het totaal geen nut natuurlijk.
Of zit er soms snel spul onder gemonteerd ?? Meer info is wel gewenst...
 
Een sport en/of powerfilter is ontworpen om zoveel mogelijk lucht door te laten.
Als jij dus de luchtschroef indraait heeft dit een negatief effect want dan is de mengverhouding simpelweg niet goed.

Meer lucht = meer brandstof dus een sproeier van 10 maten groter is vrij normaal....
De luchtschroef dient dan ook verder opengedraaid te worden om het gewenste resultaat te behalen.
Maar op een standaard scooter en/of bromfiets van 25/45km heeft het totaal geen nut natuurlijk.
Of zit er soms snel spul onder gemonteerd ?? Meer info is wel gewenst...
Dag beste wel neen het is een b klasse met sproeier 76 of 78 sportlucht filter vloot enzo uit uitlaat rijd 70 plat tot 80 bergaf maar probleem als ik luchtschroef te veel openzet is hij zen macht trekkracht verliest en precies wil stilvallen eens ik mn gas opentrekt en dit heb ik niet als mn schroef bijna toe staat
 
Men zal het toch moeten verwoorden in A.B.N. zodat we een wat beter beeld krijgen.....
Momenteel is er geen touw aan vast te knopen wat men nu precies bedoelt??
(leestekens gebruiken is ook geen overbodige luxe)
 
Ik denk dat het een belg is zo aan het schrijven te zien.(Dat bedoel ik niet negatief)

Gebazeerd op dit: `men luchtschroef moet toestaan `. Dat is meer Vlaams, dan abn Nederlands.
 
Ik denk dat het een belg is zo aan het schrijven te zien.(Dat bedoel ik niet negatief)
Gebazeerd op dit: `men luchtschroef moet toestaan `. Dat is meer Vlaams, dan abn Nederlands.

Daar ben ik me van bewust maar dan nog verschilt onze taal niet heel erg veel...
Maar stel dat ik bijv; in plat Haags of Mokums dialect gaat antwoorden. (laat staan Fries)
Zou de Ts dan weten waar we het over hebben ?

Niet rot bedoelt maar de Ts moet zich wel realiseren dat deze zich op een ''NL'' forum bevindt.
Het plat Vlaams wat er gepost is, is voor mij helaas een beetje koeterwaals geworden.
 
Last edited:
Back
Top