TGB 101S scooter

Retrojump

Well-Known Member
Valt deze te tunen?
Het enige wat ik er nu aan doe (mee bezig ben) zijn de kappen spuiten in het wit...
Heeft iemand nog leuke ideeën wat ik eraan kan tunen, zonder dat hij sneller rijd & zonder dat ik veel moet betalen?

Edit; Ik heb totaal geen ervaring in scooters.

Grtz.
 
Advertisement - register to remove this

het is denk ik een namaak morini dat er onder zit? of zit er een verticale cilinder onder? aan jou foto's te zien @ post je scooter topic zien de kappen (die er nog opzitten) redelijk goed uit dus waarom zou je die spuiten? verder is zoon tgb in een speciaal kleurtje noggal moeilijk verkoopbaar (iemand die opzoek is wil nl een bekender merk horen) zeker als die persoon wat van scooters kent.
 
het is denk ik een namaak morini dat er onder zit? of zit er een verticale cilinder onder? aan jou foto's te zien @ post je scooter topic zien de kappen (die er nog opzitten) redelijk goed uit dus waarom zou je die spuiten? verder is zoon tgb in een speciaal kleurtje noggal moeilijk verkoopbaar (iemand die opzoek is wil nl een bekender merk horen) zeker als die persoon wat van scooters kent.
Ik ben niet van plan om hem te verkopen, maar ik wil hem gewoon zo een beetje 'tunen' voor mezelf... daarom dat ik hem ook spuit :)
+ wat is een morini? en hoe herken ik een verticale cilinder enz? :p (sorry maar ik ken echt niets van scooters :p)
 
misschien door dat de cilinder verticaal op het carter staat? verder ben ik bijna zeker dat het een morini namaak is en daar heb je in vergelijking met bv mina of pia veel minder opvoer spullen voor. als je bv 70 of 80 echte km wil gaan zou ik deze gewoon verkopen en een bekende ontgrensde scooter met een goed blokje (geen namaak) kopen dat ik al aangaf. die rijden ongeveer die snelheid en dan heb je er niet eens bv een andere uitlaat voor nodig. en meestal als je 2de hands koopt zit er toch al een vervang of krul onder.
 
Nu ik je startpost nog eens op nieuw lees snap ik het even niet. Tunen bedoelt men meestal opvoeren/sneller maken mee. Dus wat bedoel jij nu, je zegt "zonder sneller te gaan"??
 
het is denk ik een namaak morini dat er onder zit? of zit er een verticale cilinder onder? aan jou foto's te zien @ post je scooter topic zien de kappen (die er nog opzitten) redelijk goed uit dus waarom zou je die spuiten? verder is zoon tgb in een speciaal kleurtje noggal moeilijk verkoopbaar (iemand die opzoek is wil nl een bekender merk horen) zeker als die persoon wat van scooters kent.

tgb is altijd horizontaal blok. maar dat doet er niet toe, want hij wil niet harder zegt die.

voor de rest zou je zelf wat moeten verzinnen en je fantasie gebruiken want er is voor zon tgb eigenlijk vrijwel niks te krijgen om hem op te leuken.
alleen wat universeel spul.
 
Nu ik je startpost nog eens op nieuw lees snap ik het even niet. Tunen bedoelt men meestal opvoeren/sneller maken mee. Dus wat bedoel jij nu, je zegt "zonder sneller te gaan"??

Mooier maken enz :)

Dit is wat ik deze week eraan heb gedaan;
- Originele luchtfilter eraf (met 2 buisjes aan...) en een nieuwe eraf (nu hangt er 1 buisje los, het doet niets...)
- Alle pinkers eraf, spatborden eraf.
- Splinternieuwe witte vering (werkt heel goed) erop gezet.
- Alle kappen in het wit gespoten...
- Tuning embleem (ofzoiets) eraf geplakt (zie fotos)
- Nieuwe batterij ingezet, oude was kapot ofzo, ze werkte niet, en er zat water in o.0

Zo ziet hij er nu uit. (Fotos zijn vandaag genomen)

[ir]http://i46.tinypic.com/2zs4m12.jpg[/ir]

[ir]http://i48.tinypic.com/2zjku2t.jpg[/ir]
 
waarom koop je niet een paar mooie kappen van andere scooters en ga je een beetje polyesteren?
byvoorbeeld andere koplamp erin of achterkantje anders, dan krijg je wel een unieke scooter.
 
waarom koop je niet een paar mooie kappen van andere scooters en ga je een beetje polyesteren?
byvoorbeeld andere koplamp erin of achterkantje anders, dan krijg je wel een unieke scooter.
Ik wil geen nieuwe kappen...
Zou er in deze kappen een nieuwe koplamp geraken?

Edit; zouden er ook ledlichtjes op geplaatst kunnen worden & een nieuw carterdeksel...?
 
Last edited:
led lichtjes is zelf te fixen. carterdeksel zou je zelf wat moois van moeten maken.

zoals ik al eerder zei, voor deze scooter is niks te krijgen. alleen enig universeel spul.
 
led lichtjes is zelf te fixen. carterdeksel zou je zelf wat moois van moeten maken.

zoals ik al eerder zei, voor deze scooter is niks te krijgen. alleen enig universeel spul.
Hmm... Jammer.
Het carter dan ook spuiten in een kleurtje ofzo?
Ik zou er graag een chrome carterdeksel op zetten...
Als dat bestaat voor een TGB natuurlijk
 
ik zou eerst die uitlaat een keer onder handen nemen ;) (opschuren en spuiten) hij ziet er wat verroest uit. verder zou ik ipv zoeken achter een nieuwe carterkap je kap die er nu opzit gewoon spuiten ofzo,je kan em trouwens zelf ook laten cromeren moet je de searchs maar een keer gebruiken.

trouwens waarom zoon filter?
 
ik zou eerst die uitlaat een keer onder handen nemen ;) (opschuren en spuiten) hij ziet er wat verroest uit. verder zou ik ipv zoeken achter een nieuwe carterkap je kap die er nu opzit gewoon spuiten ofzo,je kan em trouwens zelf ook laten cromeren moet je de searchs maar een keer gebruiken.

trouwens waarom zoon filter?
Gewoon, ziet er wel nice uit op deze brommer... :)
& verder over die carter daar had ik ook aangedacht...
 
Zo ziet hij er nu uit ondertussen:
230797_1790707129830_1304166322_31774138_7870244_n.jpg
 
Back
Top