TGB 101R 125cc kietelen

marbossi

Well-Known Member
Heren van het tunende leven,

Ik ben al enige tijd eigenaar van een 125cc motorscootertje waarmee ik volgens de wet ook de snelweg mee op mag. Echter, er zit zo weinig kracht in dat ik niet veel verder kom dan 100km/u op de teller. Ga ik rechtop zitten en zitten alle andere variabellen als wind, helling, passagier, ander verkeer, etc. tegen, dan kom ik niet veel verder dan 85-90 teller.

Zijn er voor dit type blok mogelijkheden voor iets extra vermogen/snelheid?

Bram.
 
Advertisement - register to remove this

Ja, stapels. Met standaard carter tot 160cc. Met kotteren tot ~185cc. Met 185cc en langeslag as 200cc. De 160cc kan onder de originele kop of onder een met grotere kleppen. Dan kan er een snelle nokkenas bij (ongeacht kop, dikkere cylinder wel aanbevolen).
Voor de betere vulling raad ik je aan over te stappen op een 28mm carb, een echte 4takt carb Keihin PE28. Je kan ook een 28/30mm CVK proberen te regelen maar die zijn erg duur en lastig te krijgen. De PE28 past waarschijnlijk lastig onder je buddy ivm gaskabel die erbovenuit steekt.
Voor hogere top en betere accel heb je vario's.

Tenslotte kan je er een sportuitlaat onder hangen die elke aerox petmans van schrik in de boom doet springen.

Kosten: NCY 160cc Cylinder+kop ongeveer 180 euro.
Nokkenas: 69 euro
Vario Koso of NCY (met torquedriver) van 60 tot 100 euro.
RVS Uitlaat (op bestelling) 129 euro.

Zie http://www.revolution70.com


4takt is echt leuk.

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=tTQtu0tCJns"]YouTube - STAGE6 Development - Yamaha 4t vs Gilera 2t Race scooter[/ame]

Op de scooter zit overigens geen enkel Stage6 onderdeel (behalve een lading stickers dan....) Allemaal Taiwanees spul.
 
Last edited:
Basismodel: Yamaha Cygnus X carb versie.

Snelle nokkenas
grotere cylinder (65mm) + carter gekotterd anders past de cylinder niet.
langeslag krukas (65mm) en spacr voor de cylinder.
Standaard 4v Kop, geflowd.
Keihin 30mm carb CVK of slide.
Complete vario/poelie/vertanding

Wat dat kost... in Taiwan een paarhonderd euro. Spotgoedkoop!!!
 
Aidix, leef jij ook nog. Kan ik die shizzle bij jou bestellen? het begint gvd stiekem weer een beetje te kriebelen. Alleen, het moet wel betrouwbaar blijven.

Paar vraagjes:
carb, gaat ie extreem veel meer zuup'n?
vario, hoeveel win je ermee?
uitlaat, roffe sound?:winner:
160cc, kwalitatief goed? alu/giet?

Ik zal meteen ff je site checken. Als daar de antwoorden op mijn vragen staan kun je deze reply als niet geschreven beschrijven :#
 
>carb, gaat ie extreem veel meer zuup'n?

Als je geen extra gas geeft zuipt het niet meer.

> vario, hoeveel win je ermee?

Eerlijkgezegd heb ik nog nooit met een 125 getest, maar vario's leveren altijd wat op.

> uitlaat, roffe sound?:winner:
Geweldig geluid ja.

> 160cc, kwalitatief goed? alu/giet?

Onverslijtbaar, zelfde als standaard alu met gietijzer bus.

Als je alleen de cylinder wisselt, dus geen kop, dan kan je die carb wel laten zitten. Ik zou beginnen met vario en cylinder, en dan nokkenas. Dat is het voordeligst. Als je de kop wisselt wordt de grotere carb een aanrader.
 
Back
Top