Teveel toeren??¿¿

BlueAerox

Well-Known Member
hey ik heb sinds kort een polini vario met 5 gram rollers erin.. mijn verdere setup is:
Giannelli NRX
Polini Vario
Gele Malossi Drukveer
Zwarte Trekveren (malossi???)
maar hij maakt iets teveel toeren volgens mij en vooral bij t wegrijden ik kon eerst mijn maten bij houden maar nu niet meer... kan dat aan te lichte rollers liggen?? of aan te zwakke trekveren en drukveer? mijn top is nu ongeveer 112 km/h (op teller!!!) die wil ik eigelijk blijven houden...
 
Advertisement - register to remove this

als hij teveel toeren maakt merk je dat meestal wel. vooral als je zegt dat ie met wegrijden teveel toeren maakt merk je op het moment dat hij minder toeren maakt dat hij harder trekt. maar teveel toeren met wegrijden leg er dan lichtere trekveren in en continu te veel toeren dan moet je zwaardere rollen.

(wat voor scooter heb je? want ik denk dat 5 gram met een gele drukveer best veel is)
 
SEARCHEN!
En voor de rest alles wat hierboven staat negeren.
Trekveren zijn voor de eerste paar meters het optrekken. Als je scooter in het algemene toerengebied teveel toeren maakt zwaardere rollen erin. Als hij bij optrekken teveel toeren maakt en dan terug schiet lichtere trekveren erin.
 
Polini vario (speedcontrol) staat er zeer om bekend dat er in het begin bij het wegtrekken sprake is van (behoorlijke) overtoeren, en dat dit moeilijk weg te krijgen is kunnen veel mensen wel bevestigen, moet je maar ff searchen op 'speedcontrol' en 'overtoeren' ofzow... Met die topsnelheid zou ik echter toch tevreden zijn kerel... misschien dat een andere snaar wel helpt nog, zeker als je met deze al vele duizenden kilometers hebt gemaakt... bij mij zeker wel na aanschaf andere vario @ aerox

succes

grtz Arthur
 
Originally posted by Laurens
112 @ teller met std cilinder en NRX geloof je het zelf? :|


Waarom niet???

Maar die speedcontrol is net zo brak af te stellen als op piaggio dus dump die weg en kijk wat ie dan doet...
 
Originally posted by B-100
overtoeren word mee bedoeld meer toeren als je powerband, stel powerband is 8000, dan draai je dus overtoeren als je 9000 toeren draait.

Powerband is een gebied, jij noemt denk ik gewoon de top vermogens piek.

Ennuh ik zal eens 4 - 4,5 gram proberen. Proberen kan geen kwaad.Dus je koopt 4 gram en test 1x gemixed en 1 keer puur alleen 4 gram.

112 teller kan makkelijk, vind het weinig, en met overtoeren bereik je je top niet. Te weinig vermogen voor handen.
 
Back
Top