Testcase .:power1 vario+ het schuuren van de ramps :.

Status
Not open for further replies.

Aprilia-rider

Well-Known Member
laat ik me ten eerste even voorstellen ikl ben Theo ik heb zelf een aprilia sr ditech spiderman editie

Power 1 vario+schuuren Ramps

Ik wou me vario plaat der af hebben maar dat lukte me totaal niet. Dus ik werd het zat en heb een power 1 vario gehaald voor 40 euro.

Setup
-std morini 50cc
-std koppeling
-Power 1 vario (duuh)
-ecu begrenst
-std uitlaat
-geen injectie veer


De Doos
Je krijgt:
-vario
-Glijbus
-shim ringen
-een stel rollensets ( veelste zwaar )


Monteren en Gereedschap

-je hebt een inbus sleutel nodig voor je carter kap
-buzetti vario sleutel
-dopsleutel maatje 17
-( tenminste 1 goede hand
grin.gif
)

Monteren
je haalt je carter kap der vanaf, en dan kijkt naar je vario en je koppeling, vario zit links en de koppeling zit rechts ( hou simpel is dat. )

als je ook moeite had met de vario moer der vanaf te haalen, vraag dan ff aan iemand ( of je hebt het zelf ) even wat brute kracht met een luchttol
cheer.gif


als je ouwe vario der vanaf is LEES je gewoon de gebruiksaanwijzing hoe hij der op moet, dus ook hoe je moet shimmen .

Let op!! als je nieuwe vario der niet makkelijk op gaat, niet bang zijn gewoon even drukken en hij zit der op.

ROLLETJES: de meeste rollen zijn veelste zwaar dus ik heb de lichtse genoomen die der waaren, moeten nog andre in komen.

RESULTAAT

ik heb de vario zonder plaat nog nooit mee gereden ( de reden hier boven in ). Dus ik ree keurig nog 50
wout.gif
( op de teller)

met de power1 vario

snelheid wind mee: ging ik 75 op de teller en plat ging ik 80 op de teller

snelheid wind tegen: ging ik 70 en plat 75 op de teller

koppel: onbewerkt met zware rollen best wel langzaam
koppel: bewerkt vario met zware rollen een stuk beter geworden

dus power1 mensen bewerk je vario!
MENING
Een prima vario voor de beginende beuner.


Schuuren van de ramps
Na 20 km der op zitten ( heen en weer naar me neefje ) keek ik in me vario en zag allemaal gruis liggen van me rollertjes.

Ik heb korrel 280 geleend van een vriend van mij en de how to op gevolgd van ciudale. op SF
Houtje laten op maat zaggen bij de afdeling Bouw en op mijn school en de schuurpapier op me houtje vast geschroeft.


Na een half uurtje schuuren in de les is ie mooi glad geworden en binnenkort ga ik weer kijken hoe het er dan uit ziet.


Greets Aprilia-rider

(p.s op scooterfreaks ben ik srnewbie dus dit is mijn testcase)

attachment.php

attachment.php

attachment.php
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Beste Aprilia-rider,

Ik vind het inprincipe een leuk initiatief dat je je persoonlijke ondervindingen met ons wilt delen via dit forum.
Daarentegen vind ik persoonlijk dat deze "testcase" niet genoeg toevoegt om er een apart topic voor aan te maken op dit forum.
Tevens is het einde zoek als iedereen zijn mening/ervaring over gekochte en gemonteerde onderdelen met ons deelt.

Voor vragen over een bepaald onderdeel/ervaringen hiermee, kan altijd de search gebruikt worden.
Als het niet in de search terug te vinden is, kan hiervoor een topic worden geopend.


Vriendelijke groet,

Andries
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top