This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Testbank Vragen Afstellingen

Arurox

Well-Known Member
Wat zijn de afstelling van een testbank van het merk Tovami??


Hoe wordt de Pk's gemeten of berekent??
Gewicht van de wiel etc etc??

We hebben een dyno jet hier (ARUBA) maar de afstellingen zijn niet goed.
Het geeft bijv voor een blok die 20+ pk's moet zijn ongeveer rond de 16 pk's.
Met NX geeft het 22 Pk's terwijl het ongeveer 26 a 27 moet zijn.

Wat moet er verandert worden zodat wij onze resultaten kunnen vergelijken met resultaten van een tovami.

Er zijn nu 3 testbanken op het eiland maar alleen eentje is al klaar de anderen worden nu geinstalleerd.
 
Ik vraag me af bij welke tuner je het hebt laten doen?Want er zijn niet veel tuners op Aruba denk ik.En of die zoveel vermogen eruit kunnen halen is ook nog een andere vraag.
 
een fatsoenlijk opgebouwd blok met bv een evo en de bijbehorende zooi kan ook UNTUNED 19 (tovami) pk's opleveren..... als je maar af kan stellen

misschien tuned hij wel zelf?
 
Maar hij vraagt toch wat hij moet veranderen om de testbank ongeveer gelijk te krijgen als de tovami. Dus hoeveel pk het ongeveer scheelt tussen de tovami en dyno jet, zodat hij dat goed kan zetten als ik het goed begrijp.

Hij wil dus de afstelling weten van de tovami bank, zodat hij dat op hun bank ook in kan stellen en zo aan een betere meting kan komen.
 
Stuur Valentino eens een PM met al je vragen, die kan je vast veel verder helpen dan de antwoorden die hiertussen staan.
 
idd Valentino zal het best wel weten, maar bij de oude Dynojet banken kan je gewoon de eigenschappen van de rol in de software veranderen, zo moeilijk is dat niet.
 
Chris@Citta said:
een fatsoenlijk opgebouwd blok met bv een evo en de bijbehorende zooi kan ook UNTUNED 19 (tovami) pk's opleveren..... als je maar af kan stellen

misschien tuned hij wel zelf?

In Aruba zijn er niet eens scooter winkels naar mijn weten,en als die er is zulleen ze heus niet alle spullen hebben die wij hier hebben.In Curacao zelf is het moeilijk om aan spullen te komen dus Aruba helemaal.
 
Er zijn ook nederlandse bedrijven, o.a. Koopmans en Fred Motoren, die onderdelen en blokken naar deze landen versturen.
 
wiwirast said:
In Aruba zijn er niet eens scooter winkels naar mijn weten,en als die er is zulleen ze heus niet alle spullen hebben die wij hier hebben.In Curacao zelf is het moeilijk om aan spullen te komen dus Aruba helemaal.


Er zijn wel scooter winkel hier op het eiland.
Er zijn namelijk 2 winkels hier meer dan curacao zelfs en we hebben bijna alles op voorraad.

Wat ik wil zeggen is dat er zijn meer dan 5 scooter uit Nederland gekomen die Koopmans Tuned zijn en uit Fred Motoren Rotterdam en die banken hier alleen rond de 15 a 16 Pk's. Daarom zeg ik het dat ze meer dan 20 moeten banken.
Zelfs een helemaal malossi speed blok met NX scoorde alleen 22 pk's met kleinste sproeiers voor de NX.

Zoals een runner 180cc moet rond de 24 a 25 pk's hebben maar hier banken ze rond de 20 maar.

Dus wil ik weten wat aan de software verandert moet worden zodat wij onze scores kunnen vergeljken met die van jullie.

Want in October willen we in NL gaan sprinten.

Grtzzz,

Eldrick
 
hallo hier
de instelling gebuird door het traagheidsmoment in de teller te veranderen
waar dit bij tovami staat in het program weet ik niet,bij onze banken HPI is dit eenvoudig te regelen
www.hpi.be
 

Maar zie je nou wat ik bedoel met jullie hebben niet zulke hoge scores kunnen halen.Zoals jij zelf al zegt komen de scooters uit Nederlandse tuners.
 
wiwirast said:
Maar zie je nou wat ik bedoel met jullie hebben niet zulke hoge scores kunnen halen.Zoals jij zelf al zegt komen de scooters uit Nederlandse tuners.

Maakt het uit? waar je de scooters laat tunen? Als ze ervoor betaald hebben, zijn het nog altijd HUN scooters, die eigendom van henzelf is...

Ik snap niet hoe je dit "nederlandse" scooters kan noemen. Ze zijn hier geprepareerd...maar dat betekend niet, dat ze nederlands van origine blijven?

Arurox: Zijn deze scores echt de maximaalste scores die er gehaald zijn? Of zijn die scores gehaald, met de afstelling, die koopmans of fred motoren heeft geregeld?
 
is er in da topic over die (kampf)meeting van 5 sept jl. ook niet een discussie over het verschil tussen dynojet en tovami banken..??

denk dat daar jouw grootste verschil zit, en da je daar verder weinig aan kan doen...
 

Ik weet haast zeker dat het met die van Fred of Koopmans was.Wat ik gewoon probeer te zeggen is dat hunzelf nooit zo'n hoge score gaan uithalen als hier bij Koopmans en Twins bijv.De nerderlandse tuners hebben gewoon meer ervaring met deze setup's.Ik probeer niemand af te krakken ofzo,ik zeg gewoon wat ik denk.Maar zand erover en weer ontopic.
 


Nee het zijn niet de maximaalste scores, en we hebben betere scores gehaald met onze eigen afstellingen.Wat het probleem is dat in Nederland het anders is dan hier op Aruba bijv sproeiers en dergelijke zijn heel anders dan in NL want hier is het erg warm op het eiland dus de afstelling wordt anders dan in NL.


[/QUOTE = wiwirast]Ik weet haast zeker dat het met die van Fred of Koopmans was.Wat ik gewoon probeer te zeggen is dat hunzelf nooit zo'n hoge score gaan uithalen als hier bij Koopmans en Twins bijv.De nerderlandse tuners hebben gewoon meer ervaring met deze setup's.Ik probeer niemand af te krakken ofzo,ik zeg gewoon wat ik denk.Maar zand erover en weer ontopic.?[/QUOTE]


Hoe weet je haast zeker ?? Woont je op Aruba? Er zijn hier ook Tuners die veel ervaringen hebben met 2 Takt. Aruba is namelijk kampioen geworden in VS in karting junior dus ervaringen zijn er zeker veel. En wij zelf na veel tijd krijg je meer te weten of wat betere resultaten geeft. En wat ik wil zeggen is dat er zijn scooter die hier getuned zijn die betere prestaties hebben gehaald dan de scoots uit NL op de testbank maar de affstelling van de bank hier is eigenlijk nu afgesteld voor grote brommers bijv een Suzuki GSX 1100cc of Yamaha R1 of een Suzuki Hayabusa. Dus het is nog niet afgesteld voor scooters.
 

Het maakt geen verschil of er nu een grote of een kleine brommer op staat,traagheidsmoment is voor ieder voertuig hetzelfde.
Waarschijnlijk moet je het druminertiagetal veranderen in de software,bij een tovami kan je dat zelf niet omdat dat alleen gaat met een password.
Alle banken die bij tovami weggaan zijn gelijk geijkt aan een dynojetbank.
Hiertussen is het verschil dus nihil.


-:-