This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Test rollen set

Status
Not open for further replies.

Mesa35

Well-Known Member
Ik heb een peugeot looxor, 50 cc, ik heb hem helemaal ontgrenst en andere uitlaat eronder (tecnigas tek ce) en wil ik weten welke rollen ik het best kan gebruiken, nu las ik dat er test rollen sets zijn waarmee ik precies het goede gewicht kan bepalen.

die sets zijn er in verschillende gewichten:
3.5/5.1 Gr
4.2/6.3 Gr
5.6/7.7 Gr
6.6/9.5 Gr

Mijn vraag hierbij is welke set kan ik het beste aanschaffen?

Ik weet hoe ik het gewicht moet bepalen alleen niet welke set ik ervoor moet aanschaffen.
Ik las dat de originele rollen 9 gr waren.

Tussen de 4,2 en 6,3 zit je verwacht ik goed, al is het altijd moeilijk te zeggen vanaf achter de pc. Met de testrollen kun je niet altijd mee rijden, maar neem aan dat je daar wel achter bent gekomen.

deze setjes zijn niet bedoelt voor testen , maar gewoon een setje zodat je niet allemaal verschillende losse setjes moet kopen..

het is moeilijk te zeggen wat voor rollen je nodig bent , TEK zit heel erg in de buurt van een std uitlaat , loopt ook weinig sneller. dus de afstelling zal niet veel afwijken , als ik jou was zoumik gewoon eerst proberen met de std rollen en dan kijken wat ie doet.

oke, als dit setje niet voor testen is weet je dan waar ik wel een testsetje kan krijgen?

Ik heb wel het dat de rollen die er nu in zitten versleten zijn, is er een manier om te achterhalen wat het gewicht daar van was?

als ze in jou vario passen. kan je doen wat je wilt aangezien je eigenwijs bent.

Maja... ik zou zoals melf zei eerst eens je eigen rolletjes gebruiken. ook al zijn ze wat versleten dan kan je nog kijken of iej daarmee het beste loopt.

En die streepstift is ook grote onzin. Gewoon niet doen. Daarmee meet je alleen waar je v-snaar komt te liggen en niet welke gram rolletjes je moet hebben

Hoe kan je zonder een streep dan zien wat het goede gewicht rolletjes is?
Ik probeer het idd wel eerst met mijn eigen rolletjes.
Ik neem aan dat jullie er meer van weten dan ik, zo eigenwijs benk ook niet .

moet je ook de rolletjes aanpassen als je de luchtfilter begrenser er uit haalt?

Je merkt tog of die beter rijd of niet :+, beetjel luisteren naar je motor geluid (overtoeren of onder toeren). Kijkne met wel gewicht die het beste optrekt en hoogste top heeft.

tja , afstellen is een kwestie van ervaring , je moet de afweging een beetje weten tussen het toerental wat ie draait en hoe de scootert acceleerd , dit is iets wat als je er een beetje meer van wilt weten gewoon moet uittesten, koop een stel rollen en trekveren en ga aan de slag...

bij Peugeot is het zeer moeilijk om nou precies te zeggen wat je nodig bent..

dus test het nou eerst maar met std afstelling..

Status
Not open for further replies.