This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Terugvallen van de maximumsnelheid

Wallarooman64

Well-Known Member
Mijn wallaroo ging tot voor kort altijd 70 km het uur, maar ineens gaat hij nog maar maximum 30 km het uur en hij maakt regelmatig een knallend geluid.

Daarnaast neemt hij niet direct aan als ik gas geef.

Ik heb de ontsteking en de luchtfilter al nagekeken en ik kan geen probleem vaststellen, wie kan mij helpen ?

Mischien een warmloper gehad, bekijk de cilinder en de zuiger eens even, Daar kan het probleem zich waarschijnlijk voordoen.

Heb je al een nieuwe bougie geprobeerd?
Knallen duiden namelijk echt op een probleem met de ontsteking, over het algemeen.

of een te arm mengsel , dus luchtfilter los gegaan , valse lucht (pakkingen, keerringen) of gewoon altijd net te arm gereden..

een slechte zuiger/cilinder kan dit ook veroorzaken..

maar probeer eerst eens een nieuwe bougie..

Bedankt voor de tips iedereen,ik heb dus de cilinder nagekeken en ik kon geen enkel probleem zien, ik heb daarom nu 2 nieuwe zuigerveren gestoken maar nu heb ik dus wel een ander probleem.

Namelijk als ik een tijdje aan het rijden ben aan 60 km dan begint de Wallaroo te schokken en als ik 40 km wil rijden dan heeft hij het probleem niet.

Kan dit aan de ontsteking liggen ?

Ik heb dus nu een andere bougie geprobeerd maar hij heeft het probleem nog altijd en als ik hem nu een tijdje stil leg en terug start en verder rijd is er niets aan de hand.