Terugloop

—j Aerox—

New Member
Hallo allemaal
Ik heb een giannelli terugloop alleen mijn aerox trekt nu als een razende op. Zal het kwaad kunnen als ik er aan het begin een ring in maak die de opening verkleint? Of is dat erg slecht en heb je kans op een vastloper. Hij is iets te rap voor het mooie
Bedankt alvast
 
Advertisement - register to remove this

Waarom zou je een terugloop monteren als je niet wilt dat hij snel gaat?
Maarja, dat terzijde.

Je kunt er met weinig risico een prop in lassen ja. Helaas moet je dan in de meeste gevallen de overbrenging wel opnieuw afstellen omdat de kracht op een ander toerental komt te zitten.
Als de carburateur nu goed is afgesteld zal hij niet slechter gaan lopen door een prop, moet je wel zeker weten dat hij goed is afgesteld.
 
Je kunt ook gewoon de vario ring terugplaatsen. Zou je dat teveel zijn dan pak je een shim setje en dan begin je met de helft.
Houd rekening mee, een rollerbank kijkt tegenwoordig niet alleen meer naar topsnelheid. Maar ze kijken ook naar koppel [Nm] als ik mij niet vergis dus stel hij zit op 50 in geen tijd met 70cc omdat er meer koppel is dan ben je als nog de sjaak.

Met teurgloop rijden valt sowieso op, dan ben je echt aan het roepen naar de agenten Hey kijk pak me dan als je kan.. Wilde er zelf ook een omdat het mooier uitziet. Maar 1. het maakt een pokke herrie 2. minimaal verschil tegenover een andere uitlaat zoals Sito plus (met 50cc). 3 Agenten magneet = niet leuk zelfs al gaat hij netjes 50... Ik wil gewoon kunnen genieten.
 
Last edited:
Back
Top