Terugloop uitlaten voor 4-takts

Topgear

Well-Known Member
Hey,

ik ben op zoek naar een terugloop uitlaat voor mijn Piaggio Zip 4-takt 50cc. Ik heb gezien dat deze er eigenlijk niet zijn. Jammer, want het staat zo mooi. Ik las dat deze er wel aan zitten te komen, maar wanneer? Iemand enig idee? En welk merk zal ze op de markt brengen?

Groetjes.
 
Advertisement - register to remove this

zijn dat niet takagawa parts, doma, hover, enz....?

zie et al gebeuren nen yasuni onder monkey of dax

kijk en dat heb ik dus wel is een keer geprobeert puur in een melige bui! liep leuk(lees niet slechter) kon alleen nergens meer je voeten kwijt.

maar takagawa doe daar ook eerst eens een google sessie overheen. dan zie je dat het allemaal motorfiest uitlaten in het klein zijn!
 
Die jongen vraagt er alleen om voor de looks , niet voor de prestaties....

Dan kan je ook gewoon antwoorden dat ze niet op de markt zijn.

Takegawa heeft wel degelijk performance spul. Je moet t alleen wel op elkaar afstemmen.

Oja expansie techniek wordt wel degelijk toegepast op 4t motoren
 
inderdaad, kijk maar is naar hgs pijpen voor 4takt crossers, die hebben zon expansie vatje middenin zitten (powerbowl) , alleen dat is bedoelt voor tegendruk en meer power onderin, niet om met behulp van golven mensel in je cil terug te duwen.

@ topicstarter, er bestaan geen expansie pijpen voor je zip 4takt, en ik zou het ook zeker niet doen ivm te veel tegendruk, warmte enz.
 
Mense reageer niet zo stom... Een 2-takt moet het hebben van een expansievat ( grote dikke gedeelte op terugloper ) omdat je cilinder tegendruk nodig heeft om daadwerkelijk prestaties te leveren. Echter een 4-takt heeft dit ( tegendruk ) weinig tot niet nodig. Dáárom zijn er dus geen expansievat-uitlaten voor 4-takt. Het beste voor een 4-takt is gewoonm een holle buis in preciepe. Dit klinkt alleen niet , en daar zijn dempers voor nodig.

Genoeg geïnformeert ?
 
Mense reageer niet zo stom... Een 2-takt moet het hebben van een expansievat ( grote dikke gedeelte op terugloper ) omdat je cilinder tegendruk nodig heeft om daadwerkelijk prestaties te leveren. Echter een 4-takt heeft dit ( tegendruk ) weinig tot niet nodig. Dáárom zijn er dus geen expansievat-uitlaten voor 4-takt. Het beste voor een 4-takt is gewoonm een holle buis in preciepe. Dit klinkt alleen niet , en daar zijn dempers voor nodig.

Genoeg geïnformeert ?

Dus, Je last gewoon een verwarmingsbuis op je orginele bocht, en aan het uiteinde las je weer een demper:p

Zal dr wel vet uitzien denk ik:)
 
4T heeft wel degelijk tegendruk nodig. hoever dat nodig is op een 50cc 4t heb k nooit onderzocht, maar weet wel dat je aleen met een holle pijp op je 4t niet veel prestatie vermogen zal halen.
 
Hij klinkt wel heel erg als een 2t, denk niet dat de uitlaat het geluid zoveel kan veranderen.
Er bestaan trouwens we terugloop uitlaten voor 4t scooters. Maar je krijgt er niet meer vermogen door
 
Back
Top