Terugloop uitlaat op begrensde scooter

Freejay

Member
Hoi, ik heb een peugeot vivacity uit 2003-2004 en deze is begrensd, aan de scooter is niks veranderd en er zit een originele uitlaat op. De scooter maakt zo opzicht al veel toeren en ik ben dus nu opzoek naar een mooie uitlaat voor mijn scooter(alleen voor de look en niet voor de performance). Ik zou misschien een technigas next r willen maar heb gehoord dat die uitlaat nog meer toeren maakt en uiteindelijk niet goed is voor de scooter(50cc). Zo een uitlaat kost rond de 100 euro en zou het zonde vinden als mijn scooter in eens raar gaat doen door deze uitlaat (ik had ook veel problemen met een andere uitlaat eerst). En wat houdt CE keurmerk in? Het zou fijn zijn als ik wat advies kreeg. Bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Ce houd i dat hij goed gekeurd is voor de nederlandse wegen. Maar dat is met alle begrenzers er nog in.
Haal je deze er uit is het klaar.

Teruglopers werken wel op peugeot maar standaard uitlaat loopt het hardste. Met expansie uitlaat ontgrenst kun je wel wat meer trekkracht krijgen.

Hier zul je wel weer voor moeten afstellen

Rollen.
Trekveertjes.
Drukveer.
Sproeier.

Toerental van de scooter word bepaald door de rollen.
Stock uitlaat kun je met de 8 aaan 9 gram mee rijden soms zwaarder of lichter.
Per scooter verschillend.

Ben zelf niet zo gek van Technigas.
Wel leuke uitlaatjes maar niet echt dik metaal of goed beschermt.

Zou dan zelf liever een nieuwe sito+ halen.
Of een yasuni Z/R doppler S3R.
Kost wel wat maar je krijgt er veel voor terug.

Geluid met terugloper is vaak wel meer aanwezig.
 
Ce houd i dat hij goed gekeurd is voor de nederlandse wegen. Maar dat is met alle begrenzers er nog in.
Haal je deze er uit is het klaar.

Teruglopers werken wel op peugeot maar standaard uitlaat loopt het hardste. Met expansie uitlaat ontgrenst kun je wel wat meer trekkracht krijgen.

Hier zul je wel weer voor moeten afstellen

Rollen.
Trekveertjes.
Drukveer.
Sproeier.

Toerental van de scooter word bepaald door de rollen.
Stock uitlaat kun je met de 8 aaan 9 gram mee rijden soms zwaarder of lichter.
Per scooter verschillend.

Ben zelf niet zo gek van Technigas.
Wel leuke uitlaatjes maar niet echt dik metaal of goed beschermt.

Zou dan zelf liever een nieuwe sito+ halen.
Of een yasuni Z/R doppler S3R.
Kost wel wat maar je krijgt er veel voor terug.

Geluid met terugloper is vaak wel meer aanwezig.
Bedankt voor je reactie, het is niet de bedoeling om ontgrensd te gaan rijden, het is meer voor de look, als ik een terugloop uitlaat erop zet, blijft de trekkracht nog goed? Moet ik weer gaan afstellen? Gaat mijn blok sneller slijten door meer toeren? Is dit gewoon plug en play zeg maar een originele uitlaat verwisselen met een terugloop uitlaat begrensd?
 
Nee trekkracht os dan waardeloos.
Door de begrenzer te plaatsen of te houden is de hele opbouw en bedoeling van de uitlaat naar de knoppen.

En je smoort de motor ook nog eens.
Beetje te vergelijken als of je moet gaan hard lopen maar ja kan maar in en uit ademen via een rietje.

Als je hem dan nog wilt begrenzen zou ik de varioplaat er weer in plaatsen.
Je kan heb nog shimmen.
En dan moet je niet meer gas geven dan nodig is als je op top rijdt.

Zelf jaren gedaan brengt naar mijn mening het minste gezeur mee.
 
Nee trekkracht is dan waardeloos.
Door de begrenzer te plaatsen of te houden is de hele opbouw en bedoeling van de uitlaat naar de knoppen.

Ja dat zoals boven gezegd word.


Je kan beter een standaard uitlaat hebben die ontgrensd of begrensd is dan dat je een snellere pijp gaat begrenzer.

In een standaard uitlaat zitten gewoon schotten kamers is. Dus de uitlaat gas flow heeft MINDER invloed op de prestaties.

Bij een terugloper heb je het positieve en de negatieve druk golven in de uitlaat nodig om fatsoenlijk te kunnen laten lopen.
Ga je deze proppen dan werkt dat hele druk golven systeem niet meer en loopt het kwa prestaties slechter dan een standaard uitlaat.

Zou het niet doen.


Er zijn van die goedkope scooter merk te koop die standaard zo`n terugloop look a like uitlaten eronder hebben zitten..
Deze zijn gebazeerd op het standaard uitlaat met schotten prenciepe.. En niet zoals een echte terugloop uitlaat.
 
Back
Top