Terugloop uitlaat/ afstellen

Thijnbab

Member
Ik heb n vivacity 2takt brom 2005 (is helemaal standaard behalve varioring) en ga er binnen kort n technigas next r op zetten (weet dat dit niet de beste is maar mn viva is toch niks waard) nu vroeg ik me af wat ik qua afstelling moet doen daarna. Ik weet dat er een grotere sproeier op moet maar heb geen idee wat er nu inzit (k denk 68 ofz) ik heb al n keer naar mn standaard sproeier gekeken maar daar stond niks op. En moet ik dan nog iets perse afstellen? Lichtere rolletjes of strakkere trekveren of drukveer ofz?
Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

nee, als er geen maat op je sproeier staat, is hij gewoon permanent goed afgesteld, wat je ook doet. :D

Met of zonder prop? Als ze beide een prop hebben is het meestal wel oke. Anders altijd afstellen.
Omdat die uitlaat niet heel veel extra zal geven, zal je wss met de overbrenging niet veel hoeven te doen.
 
Dan moet je zeker een grotere sproeier hebben, echt iets in de richting van 15-20 groter.

En om er dan het meeste uit te krijgen zal je ook de overbrenging moeten afstellen. Zonder prop maakt wel een behoorlijk verschil. Wat lichtere rolletjes, wat strakkere trekveertjes. Drukveer is meestal wel oke, of ietsje sterker. Drukveer is al snel te sterk op deze blokken.
 
Back
Top