terugloop uitlaat afstellen

YNeos

New Member
goeiemorgen,

heb sinds gister een terugloop uitlaat op mn 50cc neos, maar hij trekt nu niet door naar zn top.
zat daarvoor een sito op en toen trok ie wel goed

wat moet ik doen om deze uitlaat goed af te stellen?
 
Advertisement - register to remove this

Wat is je top nu dan, en voorheen met de sito. Hoe is de kleur van je bougie?
heb je geen rollen en trekveren bij de uitlaat gekregen?
top is nu even hard, 75, gaat er meer om dat het met die terugloop uitlaat heel lang duurt voordat ie naar zn laatste versnelling gaat. ik had de uitlaat via marktplaats zonder rollen etc. en als mn choke aan staat rijdt ie perfect zodra de scooter warm is en me choke gaat uit, trekt ie niet door, ik denk mischien een te kleine sproeier
Post automatically merged:

top is nu even hard, 75, gaat er meer om dat het met die terugloop uitlaat heel lang duurt voordat ie naar zn laatste versnelling gaat. ik had de uitlaat via marktplaats zonder rollen etc. en als mn choke aan staat rijdt ie perfect zodra de scooter warm is en me choke gaat uit, trekt ie niet door, ik denk mischien een te kleine sproeier
en hij lijkt wel heel warm te worden, want als het buiten heel koud (regen) loopt ie ook perfect, ook met die terugloop
 
top is nu even hard, 75, gaat er meer om dat het met die terugloop uitlaat heel lang duurt voordat ie naar zn laatste versnelling gaat. ik had de uitlaat via marktplaats zonder rollen etc. en als mn choke aan staat rijdt ie perfect zodra de scooter warm is en me choke gaat uit, trekt ie niet door, ik denk mischien een te kleine sproeier
Post automatically merged:


en hij lijkt wel heel warm te worden, want als het buiten heel koud (regen) loopt ie ook perfect, ook met die terugloop
Wat is de kleur van je sproeier dan, mij lijkt dit ook wel een te kleine. Heb je nog een origineel luchtfitler en heb je hier nog de begrenzing in? ;; dat soort snorkeltje
 
Wat is de kleur van je sproeier dan, mij lijkt dit ook wel een te kleine. Heb je nog een origineel luchtfitler en heb je hier nog de begrenzing in? ;; dat soort snorkeltje
heb een originele met een malossi element erin. had ik gister ontdekt. Begrenzing is er volgensmij uit, is helemaal open. had zelf gister ook nog kleinere rolletjes besteld 4,5 gram. maar t lijkt wel alsof ie niet naar de laatste versnelling gaat, te weinig power ofzo.
 
Sito+ terug erop, die Leovinci maken meer lawaai dan dat ze vooruit komen. En met sito+ heb je ongeveer zelfde vermogen en topsnelheid dus als je geen aandacht van Ome Bromsnor wil zou ik de Sito+ terug zetten. En Leovinci roest.nog.onder je kont vandaan als het ook maar een beetje lijkt te gaan regenen
 
bedankt voor je reactie,

ja sito valt minder op idd, met die sito heeft ie ook moeite met door trekken trouwens.

merk dat top wel iets harder is met die terugloop 5/10 km


ik ben nu van sproeier 64 naar 72 gegaan en merk dat ie wat beter loopt, nog steeds gewoon te weinig power om vanuit optrekken meteen door naar zijn top te gaan. zou dit alsnog te klein zijn?

heb lichtere rollen besteld, ga die binnekort monteren en kijk daarna wel weer
 
bedankt voor je reactie,

ja sito valt minder op idd, met die sito heeft ie ook moeite met door trekken trouwens.

merk dat top wel iets harder is met die terugloop 5/10 km


ik ben nu van sproeier 64 naar 72 gegaan en merk dat ie wat beter loopt, nog steeds gewoon te weinig power om vanuit optrekken meteen door naar zijn top te gaan. zou dit alsnog te klein zijn?

heb lichtere rollen besteld, ga die binnekort monteren en kijk daarna wel weer
Moet je even naar je bougie kijken wat voor kleur die is, denk dat hij nog wel iets groter mag
 
heb een originele met een malossi element erin. had ik gister ontdekt. Begrenzing is er volgensmij uit, is helemaal open. had zelf gister ook nog kleinere rolletjes besteld 4,5 gram. maar t lijkt wel alsof ie niet naar de laatste versnelling gaat, te weinig power ofzo.

ZX is nou niet een van de lekkerst presterende uitlaten. 4,5 gram is sowieso veelte licht. Heb je niets aan. Denkt dat jij eerst even je carburateur moet afstellen zoals Choempie het al zei. Begin met afstellen van je hoofdsproeier en vanuit daar je rollen en waarschijnlijk ook je drukveer.

Is de prop trouwens al eruit? Ook variobegrenzer ook eruit?
 
ZX is nou niet een van de lekkerst presterende uitlaten. 4,5 gram is sowieso veelte licht. Heb je niets aan. Denkt dat jij eerst even je carburateur moet afstellen zoals Choempie het al zei. Begin met afstellen van je hoofdsproeier en vanuit daar je rollen en waarschijnlijk ook je drukveer.

Is de prop trouwens al eruit? Ook variobegrenzer ook eruit?
Thanks voor je reactie

zx Maakt met demper echt veel herrie, krijg veel boze mensen tijdens het rijden

vario begrenzer, weet ik niet man, was een polini vario kit dus denk dat dat niet begrensd is

prop is toch hetzelfde als demper? dan is die er nog niet uit

rolletjes zijn te licht inderdaad, ga ze niet eens monteren

sproeier is nu dus omhoog gegaan en hij loopt al veel beter, hij liep veel te arm ( hij kan nog beter dus ik ga dan uit van nog groter, of even met de luchtschroef spelen. wss sproeier tussen 75 en 80. en reed eerst rustig met 60 rond)

top is 75/80, ik denk dat ik nu wel het uiterste uit mn 50cc heb gehaald, of zou die nog harder kunnen?

allebij bedankt, heb volgensmij het probleem gevonden
 
Last edited:
Thanks voor je reactie

zx Maakt met demper echt veel herrie, krijg veel boze mensen tijdens het rijden

vario begrenzer, weet ik niet man, was een polini vario kit dus denk dat dat niet begrensd is

prop is toch hetzelfde als demper? dan is die er nog niet uit

rolletjes zijn te licht inderdaad, ga ze niet eens monteren

sproeier is nu dus omhoog gegaan en hij loopt al veel beter, hij liep veel te arm ( hij kan nog beter dus ik ga dan uit van nog groter, of even met de luchtschroef spelen. wss sproeier tussen 75 en 80. en reed eerst rustig met 60 rond)

top is 75/80, vind dat wel hard genoeg zonder helm, ik denk dat ik nu wel het uiterste uit mn 50cc heb gehaald, of zou die nog harder kunnen?

allebij bedankt, heb volgensmij het probleem gevonden
prop is niet zelfde als demper, maar er word eigenlijk niet aan snortuning gedaan op dit forum maar t is toch al te laat nu hahah
 
Thanks voor je reactie

zx Maakt met demper echt veel herrie, krijg veel boze mensen tijdens het rijden

vario begrenzer, weet ik niet man, was een polini vario kit dus denk dat dat niet begrensd is

prop is toch hetzelfde als demper? dan is die er nog niet uit

rolletjes zijn te licht inderdaad, ga ze niet eens monteren

sproeier is nu dus omhoog gegaan en hij loopt al veel beter, hij liep veel te arm ( hij kan nog beter dus ik ga dan uit van nog groter, of even met de luchtschroef spelen. wss sproeier tussen 75 en 80. en reed eerst rustig met 60 rond)

top is 75/80, ik denk dat ik nu wel het uiterste uit mn 50cc heb gehaald, of zou die nog harder kunnen?

allebij bedankt, heb volgensmij het probleem gevonden

Prop / ring zit in het begin van de uitlaatmond / flensstuk. Controleer of die er nog in zit. Met variobegrenzer bedoel ik de varioring die tussen de twee poeliehelften zit maar waarschijnlijk is die al eruit.

75 - 80 is toch snel zat. Geen wonderen verwachten met zo'n setup.
Post automatically merged:

prop is niet zelfde als demper, maar er word eigenlijk niet aan snortuning gedaan op dit forum maar t is toch al te laat nu hahah

Gaat toch om een brom?

Topics gerelateerd aan snortuning is inderdaad niet toegestaan hier.
 
Back
Top