Terug tunen Piaggo Zip 4T (MY2010)

tepasje

New Member
Goedemorgen,

Ik ben nieuw hier en nieuw met scooters. Ik heb een vraag.

Ik heb een Piaggo Zip snorfiets gekocht uit 2010 voor mijn zoon. Het betreft een carburateur versie en er staat 4t op de cartercap. Van wat ik heb gelezen heb ik dan een 4 takt 2v?

De scooter loopt nu 50km/u. Nu zal ik vast het omgekeerde willen wat de meeste willen, maar ik hem hem max 35 laten lopen zodat er geen gezeur op de rollerbank is.
Ik weet dat er begrenzers tussen kunnen worden gezet met een potmeter, maar ik wil het voor nu origineel houden.

Volgende heb ik gedaan:
  1. Variorollen vervangen voor de originele van 10gr.
  2. Varioring 2mm geplaatst.
Wat opviel is dat de scooter nu 48 liep. Ik heb er uiteindelijk een ring van 8 mm tussen gezet en nu loopt de scooter op GPS 37km/u.

Wat kan ik nog meer doen? Nu wil ik mij storten op een originele CDI. Deze kan ik kopen, maar hoe weet ik of de originele CDI er nog in zit? Is dat zodra deze eruit is te achterhalen met fabrieksnummers oid?

Dan wat andere vragen. Ik ben bij onze lokale scootershop geweest (we hebben er maar 1). Deze man was zeer onbehoorlijk. Voor dat ik überhaupt iets vroeg begon hij al te roepen dat alle Zips troep zijn en dat je die alleen heb voor de status. Daarnaast bestaan er volgens hem geen standaard exemplaren en ze gaan allemaal stuk. Ik gaf aan dat dit er niet toe deed en dat eigenlijk een onderhoudsvraag had en deze opmerkingen niet snapte, maar de toon was gezet. en mijn zoon die erbij stond zag zijn trotse zip afgekraakt worden door deze man.