tepasje
New Member
Goedemorgen,
Ik ben nieuw hier en nieuw met scooters. Ik heb een vraag.
Ik heb een Piaggo Zip snorfiets gekocht uit 2010 voor mijn zoon. Het betreft een carburateur versie en er staat 4t op de cartercap. Van wat ik heb gelezen heb ik dan een 4 takt 2v?
De scooter loopt nu 50km/u. Nu zal ik vast het omgekeerde willen wat de meeste willen, maar ik hem hem max 35 laten lopen zodat er geen gezeur op de rollerbank is.
Ik weet dat er begrenzers tussen kunnen worden gezet met een potmeter, maar ik wil het voor nu origineel houden.
Volgende heb ik gedaan:
Wat kan ik nog meer doen? Nu wil ik mij storten op een originele CDI. Deze kan ik kopen, maar hoe weet ik of de originele CDI er nog in zit? Is dat zodra deze eruit is te achterhalen met fabrieksnummers oid?
Dan wat andere vragen. Ik ben bij onze lokale scootershop geweest (we hebben er maar 1). Deze man was zeer onbehoorlijk. Voor dat ik überhaupt iets vroeg begon hij al te roepen dat alle Zips troep zijn en dat je die alleen heb voor de status. Daarnaast bestaan er volgens hem geen standaard exemplaren en ze gaan allemaal stuk. Ik gaf aan dat dit er niet toe deed en dat eigenlijk een onderhoudsvraag had en deze opmerkingen niet snapte, maar de toon was gezet. en mijn zoon die erbij stond zag zijn trotse zip afgekraakt worden door deze man.
Uitenlijk vroeg ik hem of hij de vertanding olie wilde verversen gezien ik de aftapdop niet los dus krijg. Maar volgens de man gebeurd deze verversing nooit en is het ook niet nodig. Dit lijkt mij apart. Toen ik over de standaard snelheid begon gaf hij aan dat een Piaggo Zip helemaal geen varioring heeft en de scooter motorisch alleen maar sloopt gezien je met zo'n ding de snaar kapot maakt en al helemaal een ring van 8mm. Ik was er klaar mee en ben weggelopen. Hij had er duidelijk geen zin in.
Samenvattend zijn mijn vragen:
mvg Dennis
Ik ben nieuw hier en nieuw met scooters. Ik heb een vraag.
Ik heb een Piaggo Zip snorfiets gekocht uit 2010 voor mijn zoon. Het betreft een carburateur versie en er staat 4t op de cartercap. Van wat ik heb gelezen heb ik dan een 4 takt 2v?
De scooter loopt nu 50km/u. Nu zal ik vast het omgekeerde willen wat de meeste willen, maar ik hem hem max 35 laten lopen zodat er geen gezeur op de rollerbank is.
Ik weet dat er begrenzers tussen kunnen worden gezet met een potmeter, maar ik wil het voor nu origineel houden.
Volgende heb ik gedaan:
- Variorollen vervangen voor de originele van 10gr.
- Varioring 2mm geplaatst.
Wat kan ik nog meer doen? Nu wil ik mij storten op een originele CDI. Deze kan ik kopen, maar hoe weet ik of de originele CDI er nog in zit? Is dat zodra deze eruit is te achterhalen met fabrieksnummers oid?
Dan wat andere vragen. Ik ben bij onze lokale scootershop geweest (we hebben er maar 1). Deze man was zeer onbehoorlijk. Voor dat ik überhaupt iets vroeg begon hij al te roepen dat alle Zips troep zijn en dat je die alleen heb voor de status. Daarnaast bestaan er volgens hem geen standaard exemplaren en ze gaan allemaal stuk. Ik gaf aan dat dit er niet toe deed en dat eigenlijk een onderhoudsvraag had en deze opmerkingen niet snapte, maar de toon was gezet. en mijn zoon die erbij stond zag zijn trotse zip afgekraakt worden door deze man.
Uitenlijk vroeg ik hem of hij de vertanding olie wilde verversen gezien ik de aftapdop niet los dus krijg. Maar volgens de man gebeurd deze verversing nooit en is het ook niet nodig. Dit lijkt mij apart. Toen ik over de standaard snelheid begon gaf hij aan dat een Piaggo Zip helemaal geen varioring heeft en de scooter motorisch alleen maar sloopt gezien je met zo'n ding de snaar kapot maakt en al helemaal een ring van 8mm. Ik was er klaar mee en ben weggelopen. Hij had er duidelijk geen zin in.
Samenvattend zijn mijn vragen:
- Kan een varioring van 8mm idd kwaad?
- Moet vertandingolie idd nooit ververst worden? (scooter heeft 5400km gereden)
- Kan ik achterhalen welke CDI ik heb (brommer of snor en of deze onbegrensd is)?
- zijn er andere zaken op de CDI na waar ik achter kan komen of dat de snelheid beïnvloed?
mvg Dennis