Temperatuursensor voor GY6

StefK17

Member
Ik zit er over na te denken om een temperatuursensor in mijn scooter te bouwen, om met dit koude weer te weten wanneer hij warm genoeg is om hem een beetje op het gas te trappen.

Ik rijd een Baotian Rocky en ben benieuwd of zoiets bestaat voor mijn scooter.

Advertisement - register to remove this

Ik heb toen op een watergekoelde beta ark zon koso temperatuur meter gehad, deze werd op de cilinder kop aangesloten.
Of hier ook varianten voor luchtgekoelde blokken durf ik niet te zeggen maar ze zullen er vast wel zijn.
Post automatically merged:

Wellicht kan je hier iets mee?

Dan moet je er wel nog een meter op fabriceren maar de sensor heb je dan wel al.

Thanks. Dan is de enige optie die ik heb de gene voor onder de bougie.
Ik zou niet weten waar zoiets geplaatst zou moeten worden, heb daar geen speciale opening voor:

Bij motorfietsen wordt trouwens de temperatuur van de motor olie gemeten om zo de motor temperatuur weer te geven. Zit er nou veel verschil tussen motor olie temperatuur en cilinderkop temperatuur?

Volgens mij is de goedkoopste optie om op het internet zo'n kabel met stekker en ring voor onder de bougie te kopen en dan van ali dat kastje met aflees scherm te kopen
Goedkoop maar wel gewoon betrouwbaar haha en het liefst geen levertijd van 3/4 weken. Ik had inderdaad gezien zo'n ring die je onder de bougie steekt. Maar dan geen idee welke tellers dit allemaal ondersteunen.

Thanks. Dan is de enige optie die ik heb de gene voor onder de bougie.
Ik zou niet weten waar zoiets geplaatst zou moeten worden, heb daar geen speciale opening voor:

Bij motorfietsen wordt trouwens de temperatuur van de motor olie gemeten om zo de motor temperatuur weer te geven. Zit er nou veel verschil tussen motor olie temperatuur en cilinderkop temperatuur?

Daar heb je niks aan.. Dat is voor een injectie model EFI.

Wil geen oude draadjes omhoog vissen maar onnodig om voor zon kleine vraag een nieuw topic aan te maken.
Heb een koso temperatuurmeter/sensor besteld voor mijn zip IGET (om mijn dashboard wat op te fleuren) en natuurlijk handig om de motortemperatuur te zien weet iemand of ik de temperatuur 'gegevens/bedrading kan aftakken van de sensor in de kop en zo koppelen aan het meetschermpje?

Zou ik niet doen, deze sensor wordt al gebruikt door de ECU en kan dus niet zondermeer dubbel gebruikt worden.
Je koppelt dan de spanningen van ECU en Koso samen en dat gaat nooit goed, kan zelfs resulteren in rooksignalen. ;)

Zou ik niet doen, deze sensor wordt al gebruikt door de ECU en kan dus niet zondermeer dubbel gebruikt worden.
Je koppelt dan de spanningen van ECU en Koso samen en dat gaat nooit goed, kan zelfs resulteren in rooksignalen. ;)
Nog wel een tip waar ik dan de sensor van de koso meter zou kunnen hangen?

Back