temp. sensor past niet in DR70 kop

Timo-Aerox

Well-Known Member
yooo

heb dus voor me aerox een DR70 gekocht met de bijhorende kop, maar mijn temp sensor past er niet in.

zijn er nog mensen die dit probleem hebben? en waar kan ik welke temp.sensor kopen die er wel in past? welke afmeting enz.
(dealer heeft btw ook al zitten proberen maar die heeft ook geen enkele sensor die erin past) (en het is wel degelijk de kop die bij de dr70 hoord)

big thx in advance

grtz
timo
 
Advertisement - register to remove this

mnee denk dat jij blijkbaar iets anders bedoeld

in de cilinderkop is dus het gat met schroefdraad waar je tempsensor (bout met slechts over helft schroefdraad) in moet draaien. wel die bout(temp.sensor) is iets te dik krijg die niet in het gat geschoven van cilinder kop. Dus nu heb ik een doodgewone bout erin gedraait die meegeleverd was, gewoon zodat hij niet lekt. maar goed nu kan ik niet zien hoe warm hij word, en dat vind ek toch heeeel belangrijk. zeker op momenten als daarstraks als er een damp van bij men cilinder komt :p

grtz
 
Op de kop van een dr70 zitten twee bouten (een kleine en een grote) Voor die grote worden 2 verschillende meegeleverd ( een met gat en een dichte) in dat gat moet de temp sensor.
 
Originally posted by Chiel
Op de kop van een dr70 zitten twee bouten (een kleine en een grote) Voor die grote worden 2 verschillende meegeleverd ( een met gat en een dichte) in dat gat moet de temp sensor.

oh heb hem hier nu niet vlak bij mij, maar dus ik heb temp. sensor net als bij vorige cilinder in het gat links van bougie gat proberen te steken, en dus als ik je uitleg goed begrijp zou ik nog ergens bout moeten hebben die ik eruit kan draaien en dan kan ik in dat gat me temp. sensor indraaien?

strax als hij afgekoeld is eens checken
 
Nou dit heb ik dus ook gehad, de org temp loopt van dun naar dik dus niet recht maar wordt steeds dikker de schroefdraad. De kop heeft een rechte schroefdraad waardoor de temp sensor niet past. Laat de temp zitten, in de meeste gevallen geeft ie aan dat hij te warm is omdat je andere cilinder hebt.
 
Mjah weet niet of ik jou (aerox2k) uitleg juist heb begrepen, maar mijn originele temp, sensor die is overal even dik hoor, die gaat niet van dun naar dik. Het enigste probleem is dat de temp sensor net ieetsjes te dik is zodat hij niet in het gat past. Dus zou ergens een iets kleiner maatje van temp sensor moeten vinden. Maar waar?? en welke is dan de goeie :s

grtz
timo
 
ik heb nu ook een DR70 op mun SR zitten, maar er zitten 2 van die dikke bouten bij, 1 met een gat erin, die moet je hebben. (daar kan je sensor in)

En zoals ik lees past ie daar niet in, bij mun SR past ie prima dus als ik jou was 1'tje halen van SR.
 
k thx X-treme SR kan ek eens proberen.

nu enkel nog dealer vinden die sr onderdelen verkoopt of wilt bestellen :s (aprilia is hier niet zo populair :s )

owjah en X-treme SR langst welke kant van je bougie zit dat gat waar jij je temp. sensor indraait? Gewoon voor zekerheid he :p

Chiel: bedoel je dat ik nog speciaal boutje nodig heb als tussenstuk of iets dergelijks? of gewoon dat op mijn dr70 gewoon geen gat voorzien is voor een temp. sensor? of bedoel je nog iets anders? :p

sorry als ek nogal noob vrage zit te stellen, maar kben hopeloos ik kom er niet uit
 
Originally posted by Timo-Aerox
, en dus als ik je uitleg goed begrijp zou ik nog ergens bout moeten hebben die ik eruit kan draaien en dan kan ik in dat gat me temp. sensor indraaien?

strax als hij afgekoeld is eens checken

Dat bedoelde ik ook aan het begin :)
 
In dat grote gat onder je bougie, daar gaat dan die grote bout in met dat gat erin, en daar gaat weer de sensor in.

Wel goed oppassen met die koppakking van DR70 want daar heb ik al wat gekloot mee gehad zeg :@
2 keer lekke koppakking, carter vol koelvloeistof, :S .
Oppassen dus, en als ik jou was meteen de 1ste keer GOEIE vloeibare pakking ertussen want die O-ring is maar dunnetjes.

Suc6 ermee. :D
 
Originally posted by X-treme SR
In dat grote gat onder je bougie, daar gaat dan die grote bout in met dat gat erin, en daar gaat weer de sensor in.

Wel goed oppassen met die koppakking van DR70 want daar heb ik al wat gekloot mee gehad zeg :@
2 keer lekke koppakking, carter vol koelvloeistof, :S .
Oppassen dus, en als ik jou was meteen de 1ste keer GOEIE vloeibare pakking ertussen want die O-ring is maar dunnetjes.

Suc6 ermee. :D

heeft Joost van 3BR voor mij gedaan dus heb er wel vertrouwen in in die koppakking :p

goed ga er proberen aan te denken morgevroeg optijd op te staan om het even te checken of het lukt in dat gat :p
want ik word er echt zot van niet te weten hoe warm mijn cilinder word, en zeker als er dan nog eens super veel stoom afkomt wanneer ik door de regen rijd :p

thx eh

grtz
 
Er zit dus idd een grote bout onder bougie, maar vermoed ook dat het gat te groot zal zijn voor temp.sensor (ik probeer het niet gewoon omdat ik dan weer eerst alle koelvloeistof eruit moet laten lopen) dus moet zoals X-treme SR zegt een bout hebben met gat erin waar temp.sensor in past.

Nu enkel nog de vraag waar vind ik zo'n bout :s
dealer heeft het al zeker niet ben ik al paar keer gaan horen. :s

iemand enig idee waar ik zo'n bout kan bestellen?

grtz

timo
 
Die bout zit bij je cilinder geleverd, i.c.m. nog vele andere spulletjes. Heb je hem 2de hands gekocht? Anders zou die wel bestelt kunnen worden, anders zelf fixxen. Gat boren en dan draad tappen, moet wel te doen zijn hoor.
 
jahwel is nieuwe cilinder (teminste dat hoop ik toch voor joost anders zal ik de volgende keer dat ek hem zie niet bepaald vriendelijk zijn :p) nee is dus nieuwe cilinder maar die bout zal hij mss vergeten zijn. Hij is er nu achter aan het zoeken, dus kzal het snel weten hoop ek.

grtz
 
Back
Top