Teller terugdraaien na revisie

DP223

Vivacity
Ik heb mijn scooter volledig gereviseerd maar de teller heeft nogsteeds 31k. Is het een probleem als ik er een nieuwe in zet of deze terugdraai?
 
Advertisement - register to remove this

Waarom zou je dat doen?
Als je de brommer eventueel gaat verkopen, komt het niet goed over als je een oudere scooter hebt met misschien wel flink wat gebruikerssporen en op leeftijd en een hele lage km-stand.
De koper denkt misschhien dat je de boel wilt flessen.
Beter de rekeningen van de onderdelen en eventueel wat foto's van de revisie en een foto van de huidige kilometerstand bewaren. die je kunt overleggen bij de verkoop.
 
Als ik zo twee klikken doe op je profiel vraag ik me sterk af wat jij bedoelt met 'volledig gereviseerd'. :laughing:
Verder begrijp ik je vraag ook niet, voor wie of wat is het plaatsen van een nieuwe teller een probleem?
Als jij een nieuwe teller erop wilt, gewoon doen.
 
Jij bent toch de vragensteller die eerder schreef: "maar heb geen rijbewijs en mn ouders vermoorden me als ik zonder ga rijden"
Blijkbaar heb je eerst een ander probleem om op te lossen, dan terugdraaien teller
 
Gewoon doen, is toch jou scooter?
Je moest eens weten hoeveel advertenties er voorbij komen gevlogen die allemaal gister hun km teller kabel hebben gebroken. Km stand wil vaak weinig zeggen, als ie goed is onderhouden zie je dat er direct aan af. Als er overal modder en olie aangekoekt zit weet je vaak al dat ie amper onderhoud heeft gezien. Dat valt sneller op dan dat er 31k op je teller staat
 
Volgens de Wet is het Km Teller Fraude , een andere Teller mag , mits je de vorige Teller er bij houd , en kan aantonen dat na de Revisie een nieuwe Teller geplaatst is .
Foto`s en documentatie is erg handig .
 
Waarom zou je dat doen?
Als je de brommer eventueel gaat verkopen, komt het niet goed over als je een oudere scooter hebt met misschien wel flink wat gebruikerssporen en op leeftijd en een hele lage km-stand.
De koper denkt misschhien dat je de boel wilt flessen.
Beter de rekeningen van de onderdelen en eventueel wat foto's van de revisie en een foto van de huidige kilometerstand bewaren. die je kunt overleggen bij de verkoop.
Hij heeft geen gebruikssporen meer die heb ik dus weggewerkt
Post automatically merged:

Volgens de Wet is het Km Teller Fraude , een andere Teller mag , mits je de vorige Teller er bij houd , en kan aantonen dat na de Revisie een nieuwe Teller geplaatst is .
Foto`s en documentatie is erg handig .
Dan bewaar ik deze goed
 
De stand van een KM-teller terugdraaien/aanpassen is bij wet verboden en dus strafbaar.

Dit geldt voor motorrijtuigen.



Valt een scooter onder deze catorgie?

Neen....



Een scooter is een veredelde brommer.

Een brommer is een fiets met hulpmotor.

Vandaar het woord: bromfiets.



Bij motorrijtuigen wordt de KM-stand bijgehouden tijdens de APK en/of invoer van een motorrijtuig naar Nederland.



Zie onderstaande link voor de wetgeving:



https://www.aanpaktellerfraude.nl/wetgeving





Is het strafbaar wat je doet?

Nee.

Is het netjes?

Nee.

Is het zorgelijk?

Ja...





Waarom een teller aanpassen met het doel om de ware stand te verdoezelen?

Als jezelf een scooter gaat kopen, dan wil je ook een eerlijke stand hebben.

Toch...???
 
De stand van een KM-teller terugdraaien/aanpassen is bij wet verboden en dus strafbaar.

Dit geldt voor motorrijtuigen.



Valt een scooter onder deze catorgie?

Neen....



Een scooter is een veredelde brommer.

Een brommer is een fiets met hulpmotor.

Vandaar het woord: bromfiets.



Bij motorrijtuigen wordt de KM-stand bijgehouden tijdens de APK en/of invoer van een motorrijtuig naar Nederland.



Zie onderstaande link voor de wetgeving:



https://www.aanpaktellerfraude.nl/wetgeving





Is het strafbaar wat je doet?

Nee.

Is het netjes?

Nee.

Is het zorgelijk?

Ja...





Waarom een teller aanpassen met het doel om de ware stand te verdoezelen?

Als jezelf een scooter gaat kopen, dan wil je ook een eerlijke stand hebben.

Toch...???
Ik ben niet van plan om iemand op te lichten. Maar vind t handig en leuk om te weten hoeveel ik heb gereden om mijn nieuwe gereviseerde scooter.
 
Ik ben niet van plan om iemand op te lichten. Maar vind t handig en leuk om te weten hoeveel ik heb gereden om mijn nieuwe gereviseerde scooter.
Gewoon verschil bijhouden, ergens de huidige stand opschrijven en dan het verschil uitrekenen op latere momenten

Trouwens veel tellers zitten in elkaar met plastic tandwielen die permanent vast zitten en een mechanisme waardoor ze alleen maar op kunnen tellen, zeer veel moeite op terug te draaien en veel kans om de tandwieltjes te mollen.
 
Gewoon verschil bijhouden, ergens de huidige stand opschrijven en dan het verschil uitrekenen op latere momenten

Trouwens veel tellers zitten in elkaar met plastic tandwielen die permanent vast zitten en een mechanisme waardoor ze alleen maar op kunnen tellen, zeer veel moeite op terug te draaien en veel kans om de tandwieltjes te mollen.
Ben van plan een andere teller te kopen en deze te houden, maar vond terugdraaien het goede woord voor deze post.
 
Ben van plan een andere teller te kopen en deze te houden, maar vond terugdraaien het goede woord voor deze post.
Unieke woordkeuze, maar een andere teller kan er gewoon op zonder gezeur, want het staat nergens geregistreerd. Wel als aanrader voor toekomstige verkoop de huidige teller fotograveren, uitprinten en in een boekje doen waarin je het onderhoud bijhoudt. Hierdoor ben je minder aan het 'oplichten' in de ogen van de toekomstige koper.
 
Ik ben niet van plan om iemand op te lichten. Maar vind t handig en leuk om te weten hoeveel ik heb gereden om mijn nieuwe gereviseerde scooter.
Ach dat hou je 2 dagen vol dat bijhouden van je kilometers

Als je met je verkoop ooit nou gewoon niks zegt over die teller he, niks aan het handje. Vragen ze wel wat zeg je die was met 15k km vervangen. Is toch niet na te trekken. En nogmaals liever een goed onderhouden scooter met 30k op de teller dan een kromme wheelie ragbak met 5k km op de teller
 
Ach dat hou je 2 dagen vol dat bijhouden van je kilometers

Als je met je verkoop ooit nou gewoon niks zegt over die teller he, niks aan het handje. Vragen ze wel wat zeg je die was met 15k km vervangen. Is toch niet na te trekken. En nogmaals liever een goed onderhouden scooter met 30k op de teller dan een kromme wheelie ragbak met 5k km op de teller
zit gewoon nog n standaard stuur op maar vind deze teller niet mooi
 
Back
Top