Teller RS gelijk aan auto teller

Originally posted by BART#21
Oud type tot 120 nieuwe type tot 80. Is wettelijk verplicht hetzlfde geldt voor nieuwe scooters.

Dat zou best kunnen kloppen , mijn runner teller gaat ook tot de 120 en van die nieuwe versie's maar tot de 80...

Iemand een idee waarom?
 
jah onbegrensd loop je dan je teller al uit , krijg je dalijk van die ventjes naast je.....sporten? hoe hard rij je , jah me teller uit man.....owjah:|
 
haha idd het is met de nieuwe aerox ook zo.
Mijn teller gaat ook tot 120...maar de nieuwe aerox teller's gaan "maar" tot 80.Maja niet dat ik voor die paar x dat ik boven de 80 uitkom er veel aan heb ofzo :D
 
dna glacius had eerst zo'n moto hispania rs ding, onze tellers waren precies gelijk (RS en SR teller) neem dus aan dat die best wat afwijkt.
 
Originally posted by Tha-Sjon
Oke is misschien een nutteloze vraag maar is een teller van een rs gelijk aan die van een auto ik wil dit weten ivm met een discussie over een sr die met een dr70, yasuni r, 19 mm net zo hard gaat als een rs en die gaat 130 zegt ie. dus

Alvast bedankt

Een auto geeft ook al teveel aan....als er op de auto-teller 100 staat, rij je tussen de 90 en 95km/h !
 
Originally posted by DNA-Menno
dna glacius had eerst zo'n moto hispania rs ding, onze tellers waren precies gelijk (RS en SR teller) neem dus aan dat die best wat afwijkt.
ach ja , RS, RX SR maak er wat moois van 8P

tis dus een Motorhispania RX en die teller is niet te vergelijken met die van een Aprillia RS
 
Re: Re: Teller RS gelijk aan auto teller

Originally posted by chills
Een auto geeft ook al teveel aan....als er op de auto-teller 100 staat, rij je tussen de 90 en 95km/h !
Dat verschilt gewoon per auto, meestal liggen de marges rond de 5 kilometer te weinig. Sommige schelen wat meer, andere geven zelfs te weinig aan, al is dat nooit meer dan 2 a 3 km. In de Autoweek staat eens in de zoveel tijd een tabel waarin ze dat precies vermelden per type auto.
 
Afwijking kilometerteller

Daar ik regelmatig met mijn zoons en kennissen discussieer over autovraagstukken (waarvan sommige in AutoWeek worden behandeld), kwamen we op het volgende: doordat sommige auto"s een snelheidsmeterafwijking hebben van wel 9% of meer (100 km/h is in werkelijkheid slechts 91 km/h), vraag ik mij af of deze meter is gekoppeld aan de kilometerteller. Als dit namelijk zo is, kan er een behoorlijk verschil ontstaan in opgegeven verbruik van auto"s en uiteindelijke kilometerstand bij onder meer onderhoudsbeurten en occasion-verkoop. Dit vanwege mijn eigen ervaring: ik rijd in mijn huidige Opel Vectra meer kilometers naar mijn ouders dan voorheen in mijn Opel Kadett, echter bij dezelfde route!
Gerrit Middelkoop

bron: www.autoweek.nl
 
Bij een vriend van me (met het oude type RS) ging zijn teller redelijk juist. Althans toch met die borden 'u rijdt nu ... km/h' en die zullen er ook wel geen 10 naastzitten veronderstel ik
 
Back
Top