gewoonjochem

Active Member
Goedemorgen,

ik heb vorige week een Yamaha Jog-R 2e hands gekocht alleen de km teller en elektrische start werken niet.

15024.jpg


Het gaat om deze teller, het olielampje en de verlichting indicatie werken naar behoren en de achtergrond verlichting branden ook.

Helaas doet de teller het niet en de totaal afstand, tijd en brandstofmeter op het rechter schermpje komt er ook niet te staan.
De elektrische start werkt ook niet, als ik de knop in klik hoor ik niets vanuit de startmotor komen.
Remlicht, claxon en knipperlichten werken wel als de scooter op contact staat.
Zekering naast de accu is ook niet doorgebrand.
speedometer-assy_big5RWH351051-02_1c57.jpg


Zo ziet hij er vanuit de achterkant uit.

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?
 
Advertisement - register to remove this

kan een fout in de teller wezen , of de verbinding naar de gevers , ik denk bij je tank en wiel , zijn onderbroken of niet aan gesloten.
Als ze er al opzitten , is dit de originele teller ? Kijk eens goed de connectoren na van deze gevers , en achterop de teller op corrosie , en de bedrading doormeten van gevers naar teller connector
Post automatically merged:

Ik denk haast dat je probleem met de startmotor hierbuiten staat , hoor je ook het relais niet klikken , met starten?
Dan de dikke polen op het relais door verbinden , de startmotor zou nu moeten draaien . Anders de stuurstroom op het relais meten , of je hier spanning op hebt met starten , en de massa verbinding goed is . Klopt dit is het relais waarschijnlijk defect.
 
kan een fout in de teller wezen , of de verbinding naar de gevers , ik denk bij je tank en wiel , zijn onderbroken of niet aan gesloten.
Als ze er al opzitten , is dit de originele teller ? Kijk eens goed de connectoren na van deze gevers , en achterop de teller op corrosie , en de bedrading doormeten van gevers naar teller connector
Ik zal de kabels een keer doormeten, alle kabels zijn wel goed aangesloten. de kabel voor de snelheid was bij de gever onder de stekker afgebroken dus heb ik de kabels afgeknipt en met stekkers aangesloten.


Ik denk haast dat je probleem met de startmotor hierbuiten staat , hoor je ook het relais niet klikken , met starten?
Dan de dikke polen op het relais door verbinden , de startmotor zou nu moeten draaien . Anders de stuurstroom op het relais meten , of je hier spanning op hebt met starten , en de massa verbinding goed is . Klopt dit is het relais waarschijnlijk defect.
Als ik op de startknop druk gebeurt er niets geen klik of ander geluid. Ik zal het relais een keer doormeten.

Dankjewel voor de hulp.
 
Back
Top