Tegenwind niet boven de 60-70??

TB

Well-Known Member
Ik heb sinds vandaag een Yasuni Z onder sr2000 liggen. Heb er 5,8 gram rollen in. Met wind mee haalt ie de 95-100 op de teller. Een beetje wind tegen hooguit 60-70 en echt niet harder. Van 0-40 trekt ie hard en daarna gaat het al stukken minder. bij de 60-70 is het dus over met de pret.

Nu denk ik zelf aan de drukveer. Heb er nu nog de standaard drukveer inzitten. Is misschien een overbodige vraag maar wil het wel ff zeker weten.

Advertisement - register to remove this

Heb die rollen laten vervangen. Hij zei dat ze juist 0,1 g te zwaar waren. Heeft ie juist gedaan omdat ze ook nog iets slijten.

------------------
Aprilia Sr Racing Replica.Yasuni Z, 5,8 gr. rollen. Sproeier 86.

ja dat lijkt me wel op een dip
biggrin.gif

dus doe er maar is een sterkere drukveer in.....

Suc6

Ik heb hem dus laten afstellen door de dealer. stupid maar ja. Nu zegt ie dat de rollen toch niet goed zijn. En nu heeft ie andere besteld en die komen dinsdag pas binnen. En volgens hun moet er toch ook een andere sproeier in.

Denk maar niet dak daar dinsdag nog voor ga betalen ook!! Hadden ze het de eerste keer maar gelijk goed moeten doen. En als het nog lang zo door gaat, dan doe ik het zelf wel. Ik hou jullie wel weer ff op de hoogte.

------------------
Aprilia Sr Racing Replica.Yasuni Z, 5,8 gr. rollen. Sproeier 86.

Hij is nog steeds niet afgesteld, maar heb die standaard rollen ff gewogen. Die zijn 7.6 gram. Ik weet niet of het zo wat makkelijker is om te kunnen zeggen wat ik ongeveer moet proberen, want heb geen zin om het door die dealer te laten doen. Ze kennen het toch niet. Heb een luchttol dus het zal denk geen probleem zijn om ze te verwisselen.

En ik wil dan ook een andere drukveer proberen. Maar hoe moet ik deze het beste vervangen? Waar moet ik op letten enzo? Heb het namelijk nog nooit een keer opengehad daarzo. Maar eens moet de eerste keer zijn lijkt me zo.

Oke dan, heb nu 4,0 gram rollen en 15% drukveer en toerental lijkt heel constant. Weet niet wat ie nu als top heeft maar dat probeer ik vanavond ff uit. Nu te veel politie op de weg. Heb het niet zelf gedaan maar bij een motorzaak laten doen. Dus niet bij me eigen dealer maar het lijkt erop dat ie helemaal goed is.

Hmz, toch niet helemaal...

Het reed perfect maar nu heeft ie toch weer een dipje rond de 60-70. Minder dan de vorige keer maar tegenwind komt ie er weer niet overheen. Gisteren ff een eind wezen rijden. Een gast met aerox en een arrow pijp en D.O. 17,5 mm en een firefox met alleen technigas. Ik ben het snelste weg van allemaal maar dan rijden ze me zo rond de 60 weer makkelijk voorbij. En tegenwind halen hun de 85-90 en ik met moeite en als ik ga liggen 70. Wind mee komt ie er dus wel weer overheen (langzaam maar hij haalt het), maar das logisch natuurlijk. Zou een nog iets zwaardere drukveer helpen??

[This message has been edited by TB (edited 03 May 2001).]

Ben gewoon een sterkere drukveer wezen halen en die erin gezet. Heb nu een 22% erin. Nu is die dip helemaal weg. Tegenwind 85-90.
smile.gif

Deze topic kan wat mij betreft gesloten worden.

Back