Tecnigas Next R - Peugeot Fox

FoxRider

New Member
Hallo,

Ik zit met een vraag, ik wil graag een Tecnigas Next R terugloop uitlaat kopen alleen zou mijn brommer (peugeot fox) hiervan sneller gaan zonder er voor de rest iets anders eraan aan te passen? En hoe snel ongeveer? En iets meer vermogen denk ik?




011606.09.172CE_hi.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Waarschijnlijk een paar KM sneller. Ik rijd zelf op een Aprilia SR met een terugloop met de prop er nog in. Rijd nu 54 gps.
 
Oh oké, en merk je ook wat van vermogen?

Ik merk het wel qua trekkracht en het doortrekken.

Maar vergeet niet om je rollen, trekveren en sproeier aan te passen.
Bij mij moest ik 1 gram lichtere rollen, strakkere trekveren en 1 grotere maat sproeier, echter is dit per scooter verschillend.
 
Ik merk het wel qua trekkracht en het doortrekken.

Maar vergeet niet om je rollen, trekveren en sproeier aan te passen.
Bij mij moest ik 1 gram lichtere rollen, strakkere trekveren en 1 grotere maat sproeier, echter is dit per scooter verschillend.
Thanks voor je antwoord, heb ook gegoogled en daar las ik ook dat je het een en ander moest vervangen, dus zonder dat te doen merk je niet veel verschil? Of voel je het wel?
 
Thanks voor je antwoord, heb ook gegoogled en daar las ik ook dat je het een en ander moest vervangen, dus zonder dat te doen merk je niet veel verschil? Of voel je het wel?

Als je niks veranderd kan het zijn dat de scooter slecht loopt. Hij kan dan het verkeerde toeren verloop hebben, te veel of te weinig bezine, etc..

Het verstandigst is om je afstelling gewoon aan te passen, dan rijd hij het lekkerst.
 
Waarom wil je er niks aan aanpassen??


De sproeier vergroten moet je zoiezo al doen.. Anders loopt het blok te schraal, met de kans op het stuk lopen. Sneller kans op dat je scooter niet meer wilt rijden.. En afstellen moet je ook wel doen, anders loopt het voor geen ene meter.. En trekt ook slecht op..

Je hebt de juiste sproeier nodig, iets sterkere trekveren en iets lichtere rolletjes..
 
Back
Top