technigas terugloop uitlaat op mijn 50cc vivacity, kan dit?

Dani sleeuwits

New Member
Hallo,
Weekje geleden was mijn uitlaat kapot gegaan, dus ik wilde deze eraf halen maar alles was vastgeroest dus heb ik met me domme kop de cilinder gesloopt.
Ik dus een nieuwe 50cc cilinder gekocht en gemonteert op mijn vivacity blok. Nu heb ik een Technigas terugloop uitlaat bestelt voor mijn vivacity die ik er graag op wil zetten voor wat extra power en snelheid.

Maar ik las dat je nieuwe drukveren en rolletjes moet hebben om je scooter lekker te laten lopen met een nieuwe uitlaat, is dit ook zo?

Er zitten nu namelijk 13g rolletjes in en ik wilde al nieuwe kopen (10,5g) en dan me scooter opnieuw afstellen, is dit dan genoeg? Of is het alleen de uitlaat erop zetten en rijden?

Bedankt alvast :)
 
Advertisement - register to remove this

Reed je al met een terugloop?
Zo wel dan is het wss niet nodig om je trekveren te vervangen, is gewoon standaard dat die erbij meegeleverd worden.
De rolletjes zul je mee moeten gaan spelen, je zult een aantal setjes moeten gaan kopen.
Sproeier zal je ook moeten vervangen.
Dan voor rest is het afstellen.

Zijn vast mensen hier die je de juiste afstellingen ongv kunnen vertellen.
 
Maar ik las dat je nieuwe drukveren en rolletjes moet hebben om je scooter lekker te laten lopen met een nieuwe uitlaat, is dit ook zo?

Ja dat is altijd zo bij een nieuwe uitlaat..
 
Reed je al met een terugloop?
Zo wel dan is het wss niet nodig om je trekveren te vervangen, is gewoon standaard dat die erbij meegeleverd worden.
De rolletjes zul je mee moeten gaan spelen, je zult een aantal setjes moeten gaan kopen.
Sproeier zal je ook moeten vervangen.
Dan voor rest is het afstellen.

Zijn vast mensen hier die je de juiste afstellingen ongv kunnen vertellen.

Trekveren moeten ook strakker bij die terugloop.. Anders zijn straks je originele trekveren al versleten, en kom je niet meer weg bij het verkeerslicht.
 
Jaa okee de rolletjes en de sproeier moeten inderdaad vervangen worden om hem beter te laten lopen. Maar ik heb nieuwe uitlaat pakking gekocht, nieuwe cilinder pakkingen gekocht. Ook vonkt de bougie en lijkt alles goed te zitten maar toch krijg ik de scooter niet gestart.

Ik weet zeker dat de uitlaat goed zit en er geen valse licht vrij komt. Dan zou die met de nieuwe uitlaat toch gewoon moeten starten? Misschien dan niet goed lopen maar wel starten toch?
 
Misschien is de gemonteerde sproeier gewoon te klein, en ja dan start hij natuurlijk net.. Origineel zit er tussen de 56 en de 60 erin.. Bij die terugloop zal je al rond de 70 / 80 moeten..

Ik raad je aan om bij 80 te beginnen (dat zou die al moeten starten) En dan afbouwen totdat je de juiste hebt.
 
Gaat het om het oude type vivacity? Rollen zijn in iedergeval veel te zwaar en sproeier 80 is veel te groot om te beginnen.
De richtlijn voor een standaard 50cc met terugloop uitlaat is rollen rond de 6 gram, sproeier rond de 60, drukveer Malossi wit, trekveren Malossi geel. Ik heb zelf deze richtlijn ook aangehouden en had daarmee de perfecte overbrenging met een koffie+melk bruine bougie.
 
6 grams rollen is wel wat aan de licht kant.. Dat had ik met een gianelli NR-X al eronder zitten, die veel meer vermogen had..
Voor die tecnigas next zou ik eerder rond de 7 / 8 grams zoeken. Zoveel toeren maakt die uitlaat ook niet.
 
Back
Top