Team 2000 Flens

-Cris-

2 Fast Dragster
hoi,

Ik heb op mijn zip dus een Team 2000 hangen.

Alleen als de uitlaat over de flens heen gaat blijf je de flens ong. 6 mm zien. Het lijkt er dus op dat de flens 6mm te lang is.

Ik heb op Oisterwijk gekeken bij PIA scoots ( iig die van Sander) en daar zattie er netjes helemaal in.

Ik heb al een beetje via search gekeken en daar kwam ik een pic tegen waar het hetzelfde zat als bij mij.

Ik wil dus nu mijn flens dat stuk wat er ''uitsteekt'' afdraaien zodattie helemaal in de uitlaat gaat. Is dit beter? lijkt me wel iig want nu is de bocht eigenlijk in principe 6mm langer.

Heeft hier iemand iets nuttigs over te zeggen?

- hoort het zo : dat de flens niet helemaal in de uitlaat gaat?
- Zal het door het af te draaien beter zijn?


We hebben het stuk in de uitlaat bocht waar de flens ingaat met een digi schuifmaat op gemeten en toen de flens en de flens is 5.73mm langer.

Ik hoor het wel.....................
 
Advertisement - register to remove this

volgens mij blijft er altijd wel een stuk te zien

bij mij nardo was het c-20 en nu ook bij mij mhr team uitlaat

en bij vrienden het zelfde dus het lijkt mij niet erg
 
Bij een maat van me is dit ook zo.
De uitlaat zit gewoon tot aan het stootrandje tegen de flens aan.
Verder hangt ie gewoon netjes spanningsvrij in de ophanging. Dus dan lijkt me dat dat gewoon zo gemaakt is.

Kortom ik denk dat dat gewoon zo hoort.
 
Die lengte van de flens is wel van invloed op het geheel van de uitlaat. Vraag anders even iemand die ervaring heeft met 2t uitlaten maken/aanpassen wat voor voor of nadelige invloed t kan hebben
 
of vraag aan Sander of dat bij hem standaard is..............

je kunt niet zomaar de flens inkorten zonder gevolgen , dat stem je af op testbankresultaten , het kan zijn dat ie beter gaat lopen ,maar kan ook slechter zijn , het ligt ook aan de rest van de motor..........
 
Ik weet bijna zeker dat et zo hoort, een vriend van me heeft ook de Team2000 pijp, en hij heeft dat ook. Ik heb nu zelf een Yasuni C16 en die heeft dat ook. Ik hebbet ook al vaker gezien bij ander uitlaten dat de flens bijna nooit geheel je uitlaat inschuift.

Maar alsje et egt zeker wilt weten moet je et idd ff navragen bij een specialist.

suc6 !
 
Zou je een foto kunnen maken ervan? Dat is een stuk duidelijker denk ik. Als je de uitlaat en flens loshaalt van de scoot, gaat de flens er dan ook niet zover in, of dan wel?
 
Ik zal zo is een pic maken..........

Als de uitlaat er onderuit is en ik de flens erin wildoen gaat hij er ook niet helemaal in........Ik ben aan het twijfelen gegaan toen ik hem er bij Sander wel netjes in zag zitten.

Toen ik op de testbank ben geweest was is Mega laagtoerig...........bij een geblokkeerde run was het topvermogen rond de 12.500 RPM............met een speed ,Team 2K ,28PWK vind ikdit wel laagtoerig, hoe lichter we gingen kwa rollen ( met werkende vario dan eej;) ) deste minder vermogen kwam eruit.......Dus ik dacht dat het aan de flens zou liggen
 
Dat ligt niet aan je flens hoor... Die 6mm maakt geen reet uit.

Zorg iig zeker niet voor een 1500-2000 toeren lager topvermogen in je powerband.

Op de testbank zetten & meten = weten.
 
Nou de flens zit er nu wel helemaal in......Op het randje in de uitlaat waar de flens ''tegen aan'' valt.........zaten 2 van die Las bolletjes waar de flens dus tegen aan zat........die hebben we met de dremel weggehaald. En Floep toen ging ie er helemaal tot aan het randje in..........


Opgelost dus:)
 
Ja zo zou je het kunne zegge ja. Ik weet echt niet of het veel uitmaakt dattie er nu wel helemaal inzit ( zien we over 2 weken op de bank wel) maar ik heb nu in iedergeval voor Mezelf het gevoel dat het goed zit en niet dat je de heletijd tegen een halve flens aan zit te kijken
 
Het verlengen van je uitlaatflens kan zeker prestaties KOSTEN, of WINNEN!!

Zoals malossi de uitlaten vanuit de fabriek aanleverd, werken ze 100% zeker goed, als je hem goed monteerd (zoals die mij mij zat @ oisterwijk).

Maar gelukkig is je probleem opgelost :)
 
Back
Top