Te weinig tegendruk

Sill

New Member
Goedemiddag,

Ik heb een yamaha earox en nu is die hele scooter nagelopen. Er zit een nieuwe cilinder in het hele blok is gereviseerd en alles wat verder vervangen moest worden is vervangen.

Nou had ik bij een andere scooter zaak een ontgrensde technigas terugloper er op laten zetten. Hij startte toen wel de hele tijd. Nu die dus bij die andere maker is geweest waar alles is gedaan strartte hij dus geen eens meer, alleen als ie al warm was en daarna liet ie me weer in de steek. Nou heb ik hem terug gebracht en nu zegt hij dat het met de tegendruk van de uitlaat te maken had (waarschijnlijk) en heeft hij er weer een ring in gedaan. Ook zei hij dat de benzine niet goed was (had niet opgelet en automatisch e10 getankt bij een b pomp). Nou is dus mijn vraag lag het dan toch aan de benzine of aan die prop in de uitlaat? Aangezien hij zonder prop wel werkte voordat hij helemaal was gereviseerd...
 
Advertisement - register to remove this

Vreemd. Denk niet dat die 10% Ethanol in de benzine zoveel startproblemen geeft op een 2-takt...
Prop erin start wel goed? Is je carburator afstelling wel goed?
Ja alles zit er goed in nog 2 keer extra nagelopen en met de prop erin strart ie dus wel maar wil m er dus eigenlijk wel uit... hele scooter is als t ware nieuw ook
 
Prop erin maakt geen verschil. Een 2 takt kan je ook starten zonder een uitlaat..

Benzine kan wel uitmaken, mijn aprilia sr 2 takt start niet als ik e10 tank. Hij start alleen met e5
Ja dat dacht ik dus ook maar het kon niks anders meer zijn volgens hem. Maar misschien doordat t hele blok ook nieuw is dat ie daardoor echt geen e10 kon hebben?
 
Vreemd. Denk niet dat die 10% Ethanol in de benzine zoveel startproblemen geeft op een 2-takt...
Prop erin start wel goed? Is je carburator afstelling wel goed?


Daarop heeft die 2 takt ook vroeger nooit op gelopen.. Vroeger was Euro 95 ook gewoon ook echte pure benzine. Had er persoonlijk geen E10 erin gedaan dat is wel erg dom.. Maar voor 1 keer zou het niet veel moeten uitmaken zolang je die benzine maar z.s.m op rijd.

Volgende keer op de E5 sticker letten.. En dan Euro 98 erin doen.
 
Daarop heeft die 2 takt ook vroeger nooit op gelopen.. Vroeger was Euro 95 ook gewoon ook echte pure benzine. Had er persoonlijk geen E10 erin gedaan dat is wel erg dom.. Maar voor 1 keer zou het niet veel moeten uitmaken zolang je die benzine maar z.s.m op rijd.

Volgende keer op de E5 sticker letten.. En dan Euro 98 erin doen.
Eurokit ik lees ook steeds vaker dat hier mensen van uiteenlopende problemen hadden met oude 2 takt scooters, en na t advies om op 98 over te stappen bijna meteen een positief effect merken.
 
Daarop heeft die 2 takt ook vroeger nooit op gelopen.. Vroeger was Euro 95 ook gewoon ook echte pure benzine. Had er persoonlijk geen E10 erin gedaan dat is wel erg dom.. Maar voor 1 keer zou het niet veel moeten uitmaken zolang je die benzine maar z.s.m op rijd.

Volgende keer op de E5 sticker letten.. En dan Euro 98 erin doen.
Heb dat er nu al in en gelijk inderdaad die e10 er zsm uitgereden
 
Back
Top